2024-04-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man ska passa sig för de här gängen och inte starta dispyt med dem, gängmedlemmarna går ofta på droger som gör dem empatilösa och är opålitliga. Om BO nu ofta sa till gäng, så var detta bara en tidsfråga. Låt Polisen sköta snacket med gängen.
Många av dem är empatilösa från början, syns ofta redan i småskolan.
Citera
2024-04-13, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Du kan vara lugn, ingen idé att sitta och noja över det hela natten. De kommer inte att slå in din dörr för att du på Flashback påstår att du har en film som visar mordet. De skulle inte lägga resurser på det, speciellt inte med mängden troll på Flashback - skickade de någon varje gång någon säger sig ha info/bevis etc på Flashback så hade de inte fått göra något annat.

Det jag funderar på är om polisen kanske till och med redan har filmen, men inte gått ut med att de har den. Det florerade tidigt i tråden att det fanns en film, men det försvann snabbt. Vet inte om det var du som skrev då eller någon annan? Minns tyvärr inte nicket på den som nämnde detta först. Om du fått den skickad på Snap, och bor långt från Stockholm, så känns det väl inte orimligt att den spridits här i Stockholm också, och på ett sätt där den kanske redan nått fram till polisen? Du behöver självklart inte berätta varför du kommit över filmen om det skulle innebära att det röjer dig på något sätt.
okej tack! jag nämnde de tidigare men kan ha varit någon annan också. skulle gissa på att polisen redan har den, den skickades i en grupp som har 40+ medlemmar och mycket ifrån gruppen brukar spridas runt på telegram instagram och tiktok
Citera
2024-04-13, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Han sitter ju för fan och flinar helt öppet när han pratar om händelsen:

https://www.svtplay.se/video/8y2Vzqn/aktuellt/igar-21-00?id=8y2Vzqn&position=244

Normalt? Ja, kanske för SVT.

Vad menar du? är det duping delight eller?
Citera
2024-04-13, 02:16
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Många av dem är empatilösa från början, syns ofta redan i småskolan.
De blir mer så av Tramadol, kokain och hasch och sprit. Riktigt ful kombination.
Citera
2024-04-13, 02:19
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
okej tack! jag nämnde de tidigare men kan ha varit någon annan också. skulle gissa på att polisen redan har den, den skickades i en grupp som har 40+ medlemmar och mycket ifrån gruppen brukar spridas runt på telegram instagram och tiktok
Ja man vet inte.

Antingen är det unik info bara du skickar till polisen,
eller så är det videon polisen redan har.

Men eftersom det är så sällsynt brutalt fall så skulle jag ta det säkra före det osäkra och lämna in filmen till polisen. Det tar lixom 15 minuters jobb på datorn + en promenad till närmaste polisstation.
Citera
2024-04-13, 02:35
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrannSamverkan2
Vet inte hur juridiken funkar men mord måste väl ha ett bevisat uppsåt etc. Tänker att det blir svårt att bevisa mord om inte sonen såg mordet tydligt. Försvaret kommer att argumentera för att vapnet gick av av misstag i brottningen om det och därmed dråp? Jag vet inte.

Det fantastiska med dessa fall där gärningsmännen ALLTID påstår att skott gått av ofrivilligt eller varit vådaskott, exakt ALLA gånger alltid träffar mitt i planeten!!

Inte i en arm, inte i ett finger, inte i en fot, ALLTID mitt i skallen!! Och det ännu mer skrämmande, är att svenska tingsrätter och hovrätter ALLTID köper skiten!
Citera
2024-04-13, 02:46
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flush55

Jag förstår. Det är ju bra på det sättet att ingen kommer veta att det är du som lämnat in filmen heller. Du är ju inte ett vittne, utan har en film på ett brott du inte har något med att göra. Finns ingen anledning för dem att inte bara ta del av filmen, fråga dig hur du kom över den och vinka dig adjö.

Oavsett om de kanske har filmen redan eller inte så är det värt att lämna in den. Polisen vet, utifrån deras uttalanden, vilka de ska få tag i, men en video skulle kunna rensa undan frågetecken på vem som höll i vapnet till exempel. I detta fall där grabbarna mest troligt inte kommer snacka och sonen förmodligen är extremt traumatiserad kan det vara skillnaden mellan ett friande och en fällande dom.

OT, men kanske lugnande för dig, är att jag själv suttit i din sits, med filmmaterial på ett brott jag själv inte hade någon egentlig koppling till. Jag var väl i din ålder, satt på Omegle (vet inte ens om det är en grej längre) med några kompisar på en lunchrast, när en gubbe och en liten flicka matchas med oss - resten kan du nog lista ut själv. Jag filmade på telefonen, ställde så många frågor som möjligt till GM under tiden vi var uppkopplade, och kontaktade polisen direkt efteråt. IT-forensiker tog filen ur min telefon medan jag väntade på stationen, de tog bort den efteråt och saken var klar. Brottet begicks inte i Sverige utifrån vad vi lyckades få fram från GM, men det togs via svenska polisen vidare internationellt. Jag hörde aldrig mer av polisen, trots att jag var ett ”vittne”. De var heller aldrig intresserade av att prata med mina kompisar som var med vid tillfället. Så även om du knatar in på stationen ska det nog mycket till för att de vill ha något mer än filmen, om de inte redan har den.
Citera
2024-04-13, 02:52
Medlem
Vilka var där? Vem var skytten? Vem eller vilka såg något?

Fallet kommer att förbli olöst.
Citera
2024-04-13, 02:59
Medlem
Polacken fick äntligen som han ville, det vill säga en konfrontation med ungdomarna som sålde droger och tog området ifrån dem.

Dock fick han inte bevittna vinsten över hans gärning.
Citera
2024-04-13, 02:59
Medlem
yonnys avatar
Det fanns ju någon anledning för Mikael att säga åt dethär påtända ungdomsgänget (som bar pistol) - det var därför han blev skjuten.

Om han snällt bara hade cyklat förbi så hade han inte blivit skjuten.

Frågan är vad han sa till om, och om GM's reaktion var proportionerlig.

Vad hände egentligen?
Citera
2024-04-13, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Fallet kommer lösas!

Tvivlar på det. Ingen utomstående såg något eller var på plats och de som var på plats kommer samtliga tiga om detta ända in på ålderns höst.
Citera
2024-04-13, 03:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Det fanns ju någon anledning för Mikael att säga åt dethär påtända ungdomsgänget (som bar pistol) - det var därför han blev skjuten.

Om han snällt bara hade cyklat förbi så hade han inte blivit skjuten.

Frågan är vad han sa till om, och om GM's reaktion var proportionerlig.

Vad hände egentligen?
Spelar det verkligen någon roll vad han sa?

Proportionerlig? Ja jösses!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in