Citat:
Ursprungligen postat av
Gnupmels
Kåken är rätt liten men i kranskommun till Sthlm så uthyrning borde nog funka. Det är ett spår jag funderar på.
Konsulta med det jag gör idag är nog inte omöjligt men ströknegar jag så lutar det åt något helt annat. Då lär dock timpenningen bli betydligt lägre. Mitt primära mål är tillräckligt bra standard men en grym livskvalitet. Kommer lägga betydligt mer tid på börsen då jag har ett stort intresse åt det hållet.
Kåken i mitt exempel är en renoverad ~120kvm med halv källare i Vallentuna.
Sen så är ex. nåt äldre tyskt par säkert sugna på att ge dig ganska bra betalt för sommarstugan 3-4 veckor under semestern för att stort sätt finansiera den hela året.
Ytterligare tankefrö: Är du händig nog att smälla upp en attefallare och har förutsättning? Särskilt om du bor på sutterängtomt, då du kan göra 2plans 60kvm utan bygglov (nockhöjd avgör)
Kasta in någon i det du står ut med som klipper gräs, skottar snö och håller koll på andra huset medans du hyr ut det och livskvalitéar i internationella solen, konsultar nåt mysprojekt på rutin och kollar på börsgrafer.
Är du van att jobba heltid eller mer så skulle jag tro att du nån dag i veckan knappt skulle kännas alls vad du än skulle hora ut dig till. Bara du kan släppa. Mest betalt för minst hade jag personligen gått efter.
Som flera är inne på så tror jag känslan av frihet kommer om du bara kommer ner en del timmar och fortfarande är en del åtminstone något sammanhang.
Vad du än gör så gå inte från 100 till 0 för snabbt, utan känn friheten du redan har byggt och ha målbilden att kunna skräddarsy din jobbsituation med olika anspråk som passar din livsstil.
Många som skriker frihet verkar ofta snubbla över understimulans och dekadens.
Något ekonomiskt tänker jag inte uttala mig om.. för ung o dum. Bara resonerar här