2024-04-13, 00:44
Medlem
Vem är större? Vem har haft störst inverkan på filmindustrin?

Jag personligen gillar Pacino bättre, Men De niro har många bra filmer med

Detta är bara en kul tråd för att se vad folk tycker.
Citera
2024-04-13, 00:55
Medlem
Om jag gissar så finns tråd redan.

Jag föredrar också Pacino, därför att han "syns" mer, och kanske spelar över och vill vara fokus i filmerna han är med i. Det är lätt att ryckas med, och tycka att här har vi något. Ungefär som Daniel Day Lewis, som också vill märkas av publiken. Ett problem är att Pacino kör de där frånvarande ögonen som han haft sedan han spelade blind i någon film. Den frånvarande blicken har han så ofta numera.

Robert de Niro har några sådana roller också, där han märks väldigt mycket, främst från den tiden där han etablerade sig själv som no 1 skådespelare i Hollywood. Sedan blev han mer god yrkesman och lät rollen som står i manus få lov att vara vad den är. Då tycker vi att "va? nu har han tappat stinget!"
Citera
2024-04-13, 00:59
Medlem
Onanikrems avatar
De Niro alla dagar i veckan, han kan spela allt och alla. Pacino är bäst som gangster och slimeball, vilket han gör väldigt bra! Gillar båda, men De Niro toppar på alla plan.
Citera
2024-04-13, 02:37
Medlem
triptykens avatar
Båda känns ju numera som dom mest spelar sig själva fast litet mer. Al Pacino's "She's got...a ... a GREAT ASS!" prat-plötsligt-skrik och stirr och De Niro's sura min, höjda ögonbryn, kisande och nickande som han alltid gör.

Båda är ju mer eller mindre kritiska inte bara för Amerikansk filmindustri men också som tecken på hur USA äntligen kom över sin aversion mot Italienska-Amrisar (och udda nog med Pacino, Latino-Amrisar) ... spännande som historiska objekt i sig som tecknar en bild av hur USA alltid, som alla länder har haft en vi-och-dom gentemot nya grupper och sen slappnat av och sett dom som Amrisar med.
Citera
2024-04-13, 03:40
Medlem
mendokses avatar
En ung Robert De Niro var den bästa:
https://www.youtube.com/watch?v=ur1Kqs4IWew

Men han kändes sömnig i senare filmer och spelade alltid samma lite sömniga karaktärer. Då är den äldre Al Pacino bättre, eller iaf roligare att titta på.
Citera
2024-04-13, 03:48
Medlem
De Niro utan tvekan!

Hans prestationer är bredare, från krimi, psyko (cape fear + med en sjukt muskulös hulk-kropp) till galet roliga komedier.

Minns ni rullen Tjuren från Bronx? Under tagningarna åt han upp sig var det trettio kilo? I början av filmen topptränare och i slutet smällfet

Pacino är kanon men enformig. Är faktiskt alltid likadan i alla filmer och roller.

De Niro bör väl vara en av världens skickligaste skådisar! Vilken mångfald!!!
Citera
2024-04-13, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De Niro alla dagar i veckan, han kan spela allt och alla. Pacino är bäst som gangster och slimeball, vilket han gör väldigt bra! Gillar båda, men De Niro toppar på alla plan.

Precis!!
Citera
2024-04-13, 03:55
Medlem
De niro tycker jag, Bredare spektrum.

Men vem fan ska vara gangster i filmer nu för tiden när dom går i graven med all woke skit? Någon negerbrud som är flata?
Citera
2024-04-13, 03:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
De niro tycker jag, Bredare spektrum.

Men vem fan ska vara gangster i filmer nu för tiden när dom går i graven med all woke skit? Någon negerbrud som är flata?
Nä, henom är ju hjälten.

Gillar De Nero, men föredrar Christoffer Walken.
Citera
2024-04-13, 06:36
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Jag tycker De Niro. I Heat spelar båda jävligt bra, men jag gillar De Niro mest även i den rullen.
Citera
2024-04-13, 08:27
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Al Pacinos roll i Scarface är ju suverän. Ingen annan än han hade kunnat göra den rollen bättre.
Citera
2024-04-13, 10:09
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Al Pacinos roll i Scarface är ju suverän. Ingen annan än han hade kunnat göra den rollen bättre.

Han är jävligt bra i Gudfadern med. Och de två karaktärerna, Tony Montana och Michael Corleone, är ju väldigt olika så så mycket för att han bara kan spela samma karaktär. Min röst faller på Pacino.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in