Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Märkligt att tycka att det är tjatigt, när det är helt sinnesrubbat hur Jocke behandlar andra människor.
Han tror han står över alla lagar och regler.
Försök ta in, hur skulle det kännas om du blev "vräkt" utan tillgång till någonting alls.
Lägg därtill att det är din egen bror som tagit lagen i egna händer, ivrigt påhejjad av sina polare och fru.
Allt för att göra ditt liv till ett helvete.
Det är precis sånt här som Jocke sysslat med genom hela sitt liv, hota och utpressa, mobba och förtala, sprider lögner, spelar in samtal och smygfiömar andra människor.
Jocke är en mytoman som har manipulerat människor att tro att det han säger och gör är det enda riktiga och vettiga.
Hur många människor har orkat anmäla honom för ofredande, trakasserier, stalkning, olaga hot, utpressning, mutor, sexuella övergrepp, övergrepp i rättssak, skadegörelse, uppvigling och hot. Mobbning och uppmaningar om att människor ska ta sitt liv.
Falsk tillvitelse, ja listan kan göras lång.
Ändå ses denna vidriga människa som en hjälte, världens bästa pappa, så givmild och empatisk.
Tills någon säger emot honom, då är han inte Mr Nice Guy.
Då sammankallar han sin aparmé och verkställer ett sinnessjukt krig, utanför lagen, i sitt egna universum, där han kräver total lydnad och åtrå.
Chrippa sa ifrån och ännu värre, Linnéa sa ifrån och hon låter sig inte köpas eller tystas.
Nu verkar Chrippa vackla och står inte upp för Linnéa, vilket är tragiskt, än har inte Christofer rentvått hennes namn.
Det han har påstått att Linnea har gjort, kommer inte försvinna.
Jag är besviken, trodde bättre om Christofer, att han var stark nog att göra det enda rätta, att starta en rättsprocess och låta rättvisan ha sin gång.
Ta sitt straff och se till att dom som bär skuld får sitt straff.
Såhär kan det inte få fortsätta.
Det handlar om människor utanför Jockes bubbla, barn och unga som verkar tro att detta är någon form av realityshow, som när Hjalle o Heavy gömde sig med hjälp av folket...
Vem bestämmer vad som är utagerat, irrelevant?
Man kan inte bara lägga locket på och vända blad eller slänga bort det som en dålig bok.
Men om man ska leka tanken, som du säger. Då måste man väl göra det pt båda hållen, eller hur?
Tänk in att din bror ser till att du blir vräkt. Ok, men vad har jag gjort för att bli vräkt, vad ska jag tänka in att jag hade gjort?
Trodde du bättre om en kvinnomisshandlare?
En som har påtvingat Linnea till saker hon själv inte velat? Förnedrat henne inför alla följare, förnedrat hennes familj osv? Men han är ändå helt okej tycker du?
Svara.
Och nästa gång vi ska tänka till så får vi tänka till vad båda har gjort, inte vad den ena har gjort.