2024-04-12, 18:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vilket lär blir svårt i det här fallet eftersom det förmodligen är ett impulsdåd.

Tror på minderåriga GM, förmodligen under 15 år.
Ja du har nog rätt.
Blir väl inte mycket till straff.
Ett SiS-boende som det går att rymma ifrån.
Citera
2024-04-12, 18:54
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nej, så blir det iallafall inte.

Vänta till det blir lag på att utvisa hela släkten vid brott - den är påväg.
Sverige är tyvärr för vänsterblivet för att en sådan lag någonsin skulle klubbas igenom, det är iaf vad jag tror. Skärper man lagar så anses det fascistiskt enligt majoriteten svenskar. Om man tycker det är så hemskt att grovt kriminella får sitta bakom galler i flera år så har jag svårt att tro på det där med utvisning.

Hela retoriken avseende straff i Sverige lyder ju som så att "hårdare straff inte hjälper".
Det finns liksom ingenstans för majoriteten svenskar att förstå att om en person sitter fängslad så kan inte personen begå fler brott. Hur folk inte kan förstå det visar bara hur otroligt pantade människor är.
Senast redigerad av EnDumSosse 2024-04-12 kl. 19:01.
Citera
2024-04-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Är tyvärr för sent att göra något när de är i tonåren eller äldre (särskilt 5 mot 1..). De bryr sig inte och är redan formade. Man ska säga till denna avkomma redan i låg-, mellanstadium eller t.o.m. i förskoleåldern.
Ja de ska tas om hand redan på förskolan
Citera
2024-04-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nej, så blir det iallafall inte.

Vänta till det blir lag på att utvisa hela släkten vid brott - den är påväg.
Jag är inte troende men jag ber till Gud att detta ska bli verklighet.
Mina tankar går till familjen i speciellt pojken att han känner frid efter den här händelsen. Jag litar på Jimmie Åkesson att han ställer allt till rätta och Sverige blir som det var innan. Vila i fred ! 🖤🖤🖤
Citera
2024-04-12, 18:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Det är det som kallas för civilkurage!
Javisst och det är jättebra att man säger ifrån. Men, idag vet alla, att de kriminella gängen har antingen kniv eller skjutvapen så sig, i värsta fall både och. Förstår man inte det eller inte vill förstå lever man inte i verkligheten.

Idag måste man någonstans inse riskerna när man möter gäng på 4-5 personer som dessutom är uppe i varv, att allt kan hända. Skjuten, knivad eller misshandlad.

Det är inte ungdomar som står och sparkar boll mot din husvägg som du säger till, utan ungdomar som är beredda att ta till vapen med mord som resultat.
Citera
2024-04-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
2. Varför gjorde han det?

Var det för att han gjorde en riskbedömning och vägde in sannolikheten att en farlig händelse skulle inträffa med konsekvenser när han bestämde att närma sig MG?

För att det ALLTID finns risker, men han ansåg dem säkert ändå var små. Som att man gärna vill få in sina, även halvstora, ungar i bilen innan man själv sätter sig i, finns ju någon promilles risk att en dåre dyker upp ur tomma intet och kör på dem. Inte slutar man åka bil för det.

Med det sagt så gör vi alla olika bedömningar, själv tkr jag risken att konfrontera ett sådant där gäng är för hög, är (?) farligare än någon promilles risk att råka ut för något.. då får man gå ihop ett gäng och konfrontera dem (så länge de inte känner igen en/var man bor) i dagsljus och bland folk, inte som här ensam på kvällen. De är dessutom för gamla för att formas av andras omdömen och kritik. Men folk gör det trots allt varje dag och oftast går det "bra", utan att de kommer till skada iaf.
Senast redigerad av Oledoledoffe 2024-04-12 kl. 19:05.
Citera
2024-04-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Ja de ska tas om hand redan på förskolan
Absolut, det finns risktecken redan då. Ofta har de diagnoser och skeva hemförhållanden. Har själv en bekant som jobbade på förskola där någon arabunge sade till läraren "vi ska ta över ert land", det där vi-och-dom-tänket är de bra på att odla själva och lära vidare till sina ungar, för han lär knappast kommit på det själv.. var några år sedan, undrar hur den ungen är nuförtiden.
Citera
2024-04-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Den här Mikael verkade leka Gud. Polacker är kända för det så jag vet nog precis vilken sorts människa han var. Vill inte säga rätt åt honom, men det var ju ingen felskjutning iallafall om man säger så..
Vem var det som tog sig rätten att avrätta en annan människa? Och som trodde sig vara gud?
Citera
2024-04-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vad hade M och BO för relation till varandra egentligen? Vet du om deras vägar korsats förut?

Är 99,9% säker på att de inte korsat väg innan. Det var antingen ett stressskott eller så ville man spela tuff. Lägger tusen på det.

Nu finns det inga äldre/ledare i skärholmen, hade det funnits hade man inte låtit dessa ungar göra så här och leva efter.
Citera
2024-04-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
För att det ALLTID finns risker, men han ansåg dem säkert ändå var små. Som att man gärna vill få in sina, även halvstora, ungar i bilen innan man själv sätter sig i, finns ju någon promilles risk att en dåre dyker upp ur tomma intet och kör på dem. Inte slutar man åka bil för det.

Med det sagt så gör vi alla olika bedömningar, själv tkr jag risken att konfrontera ett sådant där gäng är för hög, är (?) farligare än någon promilles risk att råka ut för något.. De är dessutom för gamla för att formas av andras omdömen och kritik. Men folk gör det trots allt varje dag och oftast går det "bra", utan att de kommer till skada iaf.

Han ansåg ingenting. Finns ingen riskbedömning i det där. Det är instinkt. Han exploderade troligtvis för dom gjorde något .
Citera
2024-04-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Absolut, det finns risktecken redan då. Ofta har de diagnoser och skeva hemförhållanden. Har själv en bekant som jobbade på förskola där någon arabunge sade till läraren "vi ska ta över ert land", det där vi-och-dom-tänket är de bra på att odla själva och lära vidare till sina ungar, för han lär knappast kommit på det själv.. var några år sedan, undrar hur den ungen är nuförtiden.

Visst ser man det redan då.
Citera
2024-04-12, 19:09
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagarPrickaren
Är 99,9% säker på att de inte korsat väg innan. Det var antingen ett stressskott eller så ville man spela tuff. Lägger tusen på det.

Nu finns det inga äldre/ledare i skärholmen, hade det funnits hade man inte låtit dessa ungar göra så här och leva efter.

Hur många tror du de var i gänget när skottet gick av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in