2024-04-12, 18:24
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagarPrickaren
Tvekar att du kollat på alla 113 sidor av denna FB.

Tydligen flydde GM på elcykel (rawbike). Man har också sätt en maskerad man åka runt med en sådan på sistonde i skärholmen.
Snubben heter M(islams profet), född 2006(17), och bor på idholmsvägen strax innan korsningen till västerholmsskolan

Vad hade M och BO för relation till varandra egentligen? Vet du om deras vägar korsats förut?
Citera
2024-04-12, 18:28
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det där är ditt antagande . Ingenstans hat det sagts att han ska vara gängets pappa. Att du lägger skulden på BO är förskräckligt.
Han gör helt rätt som ber sonen stå en bit bort.
Visar att du har mkt att lära dig.
Varför gick han fram till gänget överhuvudtaget?

Hade han varit en ansvarig pappa till sin son skulle han haft en magkänsla som sagt till honom;

"ska jag eller ska jag inte gå fram med ev. risker det innebär? Jag är förbannad och trött på dessa avarter som hänger här och förstör för oss hederliga människor, men Nej jag gör det inte idag, kanske en annan dag, nu ska jag gå och bada med min son som är mycket viktigare för honom än att jag stannar kvar här. Jag är en vuxen man som väljer mina strider".
Citera
2024-04-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det är just det som är social kontroll, det vi hade förr. Man lyder vuxna och vuxna tar ansvar

Förr hade man iallafall respekt för det äldre. Idag skjuter man som om ingenting har hänt. Det är sinnessjukt det som pågår!
Citera
2024-04-12, 18:29
Avslutad
GM är nog ute ur Sverige vid det här laget. Bilen till Turkiet.
Citera
2024-04-12, 18:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz

https://www.swedavia.com/arlanda/departures/#/2024-04-12/ET715
Citera
2024-04-12, 18:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Klart de vet. De fega små mördarna har med säkerhet lämnat både fysiska och digitala spår. Handlar bara om att pussla ihop.
Ja det gäller att ha tillräckligt med bevis. Om man inte vet vem som avlossade skotten så kan alla i gruppen dömas för mord.
"Gemensamt och i samförstånd" sköts mannen. Det ska vara riskfyllt att umgås med kriminella.
Citera
2024-04-12, 18:40
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
När han utlämnas till Sverige blir det saft och bulle och sen 3 månaders samhällstjänst.
Citera
2024-04-12, 18:41
Medlem
Citat:

En somalier åker absolut inte Turkiet. Testa walking in Turkey på youtube så ser du knappast en enda somalie. Alla är etniska turkar.
Citera
2024-04-12, 18:45
Medlem
Vindpinads avatar
Det är många i tråden som gissar på somalier som GM. Kan de verkligen hålla sig undan så här länge utan att klanta till det?

Jag tror mer på en klassisk stirrblatte med ADHD från Mellanöstern.
Citera
2024-04-12, 18:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det gäller att ha tillräckligt med bevis. Om man inte vet vem som avlossade skotten så kan alla i gruppen dömas för mord.
"Gemensamt och i samförstånd" sköts mannen. Det ska vara riskfyllt att umgås med kriminella.

Vilket lär blir svårt i det här fallet eftersom det förmodligen är ett impulsdåd.

Tror på minderåriga GM, förmodligen under 15 år.
Citera
2024-04-12, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
När han utlämnas till Sverige blir det saft och bulle och sen 3 månaders samhällstjänst.

Nej, så blir det iallafall inte.

Vänta till det blir lag på att utvisa hela släkten vid brott - den är påväg.
Citera
2024-04-12, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
En somalier åker absolut inte Turkiet. Testa walking in Turkey på youtube så ser du knappast en enda somalie. Alla är etniska turkar.

Finns massvis med araber i Turkiet. Prata inte om saker du inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in