2024-04-12, 12:41
Medlem
TUKs avatar
Hur stor är sannolikheten att Iran faktiskt skrider till verket den här gången och varför är det så tyst i media om detta? Oroande på många olika plan.
2024-04-12, 14:43
Medlem
TUKs avatar
Oljepriset rusar i skrivande stund. Kan vara en indikator på att något faktiskt är på gång.
2024-04-12, 14:47
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Oljepriset rusar i skrivande stund. Kan vara en indikator på att något faktiskt är på gång.
Ja antagligen. Bajset är på väg att träffa fläkten.

Att två kärnvapenmakter kivas är också MYCKET oroväckande.
2024-04-12, 14:50
Medlem
Förhoppningsvis blir vi nu kvitt sionismen och alla anglofascistiska imperialister för gott. Hurra hurra!
2024-04-12, 14:55
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Hur stor är sannolikheten att Iran faktiskt skrider till verket den här gången och varför är det så tyst i media om detta? Oroande på många olika plan.
Fick en notis på Omni för en stund sedan att det började hetta till mellan Iran och Israel. Även CBS skriver om detta:

https://www.cbsnews.com/news/israel-iran-hamas-war-us-travel-warning-middle-east-conflict/
2024-04-12, 15:03
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Ja antagligen. Bajset är på väg att träffa fläkten.

Att två kärnvapenmakter kivas är också MYCKET oroväckande.

Hur långsökt är det att Netanyahu skulle svara med kärnvapen mot Iran? Han verkar riktigt rubbad i huvudet med tanke på slakten i Gaza och det skulle inte förvåna mig om han saknar noll konsekvenstänk. Israel har väl någon kärnvapenbaserad försvarsdoktrin som han skulle kunna åberopa som en existentiell nödvändighet.
2024-04-12, 15:09
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Hur långsökt är det att Netanyahu skulle svara med kärnvapen mot Iran? Han verkar riktigt rubbad i huvudet med tanke på slakten i Gaza och det skulle inte förvåna mig om han saknar noll konsekvenstänk. Israel har väl någon kärnvapenbaserad försvarsdoktrin som han skulle kunna åberopa som en existentiell nödvändighet.
Ingen aning! Men kärnvapen var det första jag tänkte på. Fan vad fult detta skulle kunna bli.
2024-04-12, 15:10
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Jag misstänker att det enda sättet att slå ut Irans kärnvapen-anläggningar är genom att använda just kärnvapen.
Finns en gräns hur djupt en bunker-missil kan slå.

Blir lite märkligt med tanke på att det kan krävas kärnvapen för att förhindra någon annan tillgång och möjligheten att använda sina.

Edit: ska man se något positivt i det hela så är det att anläggningarna ligger relativt avskilt från stora städer och skulle därför drabba få människor.

https://maps.app.goo.gl/HTPbpQPT8bWawcSf9
Senast redigerad av Tok-Frans 2024-04-12 kl. 15:13.
2024-04-12, 15:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Om det sker en attack från Iran så tror jag att det i Netanyahus huvud står 1-0 till Iran och det tolereraras inte! Då är det vedergällning som gäller.
Misstänker det. Han är galen!

Till att börja med får vi se vad Iran har att komma med. Kanske blir det bara Hizbollah-stök vid gränsen mot Libanon, eller nåt sånt. Eller inte. Spännande tider...
2024-04-12, 15:18
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag misstänker att det enda sättet att slå ut Irans kärnvapen-anläggningar är genom att använda just kärnvapen.
Finns en gräns hur djupt en bunker-missil kan slå.

Blir lite märkligt med tanke på att det kan krävas kärnvapen för att förhindra någon annan tillgång och möjligheten att använda sina.

Edit: ska man se något positivt i det hela så är det att anläggningarna ligger relativt avskilt från stora städer och skulle därför drabba få människor.

https://maps.app.goo.gl/HTPbpQPT8bWawcSf9
Något vi kan vara HELT säkra på är att båda länderna har sina kärnvapen i högsta beredskap.
2024-04-12, 15:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det påstås att det blir imorgon, 13 april. Mullornas vänner - Z-orcher - rekommenderade detta och skickade nödvändiga satellitbilder. Vi får se.
Skulle vi kunna få en källa på detta? Inte för att det är kul att skriva "källa på det?", utan för att jag vill kunna läsa om det.
2024-04-12, 15:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Något vi kan vara HELT säkra på är att båda länderna har sina kärnvapen i högsta beredskap.

Du vet inte att du har ett kärnvapen förens du provsprängt det, inte omöjligt att t.ex. Nordkorea fixade sprängningen men annars är det inte sannolikt att mullan har bomben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in