2024-04-12, 13:39
Medlem
b00b00s avatar
Man får hoppas att polisen har tillräckligt för att slå till mot dessa apor.

En tidig morgonräd av insatsstyrkan där apan drar fram sin pickadoll och får 30 hål i bröstkorgen, sponsrat av staten.
Citera
2024-04-12, 13:45
Medlem
Imzadis avatar
Den tolvårige pojken fick se sin pappa bli skjuten i Skärholmen.

Reaktionerna har varit kraftiga från så väl politiker som från civilsamhället.

Nu tackar tolvåringens mamma Isabell för stödet.

”Jag ser hur min son verkligen lyser upp när han hör all den kärlek och stöd som riktas mot hans pappa i denna svåra tid”, skriver hon på sms.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mikael-skots-ihjal--framfor-sonen-mammans-ord-/
Citera
2024-04-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Man får hoppas att polisen har tillräckligt för att slå till mot dessa apor.

En tidig morgonräd av insatsstyrkan där apan drar fram sin pickadoll och får 30 hål i bröstkorgen, sponsrat av staten.

Odjur eller vider är nog mer träffande beskrivning på dessa avarter.

Nje Frankrike ligger på den nivån sen decennier tillbaka. ”Skjut först fråga sen” metodiken. Funkar inte heller helt bra.

Bättre avlägsna hela familjer (klaner) helt från landet och rädda majoriteten medborgare.
Citera
2024-04-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Den här Mikael verkade leka Gud. Polacker är kända för det så jag vet nog precis vilken sorts människa han var. Vill inte säga rätt åt honom, men det var ju ingen felskjutning iallafall om man säger så..

Ja om läser vad kidsen i tråden sagt så verkade han leta bekymmer. Mikael gjorde både rätt och fel tyvärr.
Citera
2024-04-12, 13:52
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Sjukt tragiskt detta och rest in peace. Man undrar dock vad som sades när dom börja bråka eller vad fan som hände.
BO verkar vara polack och av min erfarenhet från förr när man knegade och då stötte på polacker lite då o då var att dom är sjukt rasistiska. Vissa gick knappt att prata med för dom bara börja gnälla om blattar hit o dit osv.
Säger inte att BO var sån men vem vet. Det känns lite som att dom kanske har stött på varandra innan, alternativt att han sa lite för mycket när han konfronterade dom.

Och de hade ju rätt med facit i hand, eller?
Citera
2024-04-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Man kan garanterat kritisera om det var en bra ide eller inte att konfrontera gängkriminella i en tunnel som står och langar. Det handlar i botten om självbevarelsedrift.

Det och det faktum att han blev skjuten(som är förskräckligt) är egentligen två olika saker.

Det påminner mig litegrann om knivmannen som klättrade upp på någons balkong och mannen i lägenheten står still och gör ingenting och sedan blir det som det blir med mannen som tar sig in i lägenheten.

Det är aldrig BO:s fel i detta fall.
Allt ligger på GM o ingen annan.
Citera
2024-04-12, 13:53
Medlem
GM, helt utan spärrar eller impulskontroll och tillika obefintliga trösklar för att bli "kränkt".

Antar att någon fick bråttom att snabbt köpa en flygbiljett till istanbul f.v.b något annat ställe där denne kan ligga och trycka säkert några år...

https://www.youtube.com/watch?v=EDo4vnCCtAk

https://www.youtube.com/watch?v=bwLYLkUkLTo
Citera
2024-04-12, 13:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Så du tycker att när föräldrar är i närheten av sina barn och ser något så ska den som vuxen vara tyst?

Det är en oskriven regel att den vuxna ska säga till de som är yngre om de beter sig på ett sätt som samhället klassat som skadligt beteende.

Att utgå från att bli skjuten på dagen när man har ett barn med sig när man säger till några ungdomar, är ju en nivå som nog få i förväg föreställt sig kan hända.

Eller att de skulle gå på hans son.

Jag tror det är ett rasmotiverat mord, om mannen varit mörkhyad hade de inte skjutit honom.

Har du träffat honom? Eller gänget?

Tror du att de gänget han träffade med sin kritik hade skjutit honom om de var svenskar?

Den du munhugger med säger att svarta dödar svarta. Det har han helt rätt i. Det är det vanligaste att kriminella svarta dödar kriminella svarta, men det beror ju på kriminalitet, feghet, pengar, revir, "heder" osv. I det här fallet utgår jag från att om en man från deras hudfärg, etnicitet, religion kommit fram så hade de ALDRIG skjutit. Därmed är det ett hatbrott baserat på ras. Det kommer domstolen ALDRIG driva.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Enligt TV4 nyheterna är ingen gripen för skjutningen på Mikael.

För jävligt.

Hoppas innerligt polisen inte gör bort sig här.

Kräken som utfört detta måste hittas, straffas och ut ifrån vårt land med hela släkten.

Om kräken som utfört detta är 12-14 år gamla så kommer de få pizza, halalkorv, saft och bulle och gå och snacka med en socialtant några gånger. Inget annat kommer hända. Om de däremot börjar snacka med polisen om vilka som försett dem med vapen, vilka som är i gängen och ger order osv osv så kanske man kan få fatt i det kriminella packet ovan dem.

Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Sonen bevittnade mordet och ringde 112. Mordet skedde framför hans ögon. Hans pappa dog framför hans ögon. Det här är inte jättesvårt att begripa.

Så det var den tolvårige sonen som själv fick ringa 112? Arma sate, herregud vad tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det är inget rasmord. Kriminella babbar går inte och mördar oskyldiga medvetet om vi inte snackar om ISIS. ISIS riktar sig på ras. Det händer enstaka fall där någon kriminell skjuter felaktigt.

Man ska bara gå förbi de och kriminella och hålla blicken undan så är man hyfsat säker från att bli skjuten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vn39w/kriminella-hjalper-polisen-ett-mord-inte-ens-de-gillar

Jaså, det säger du. Jag har en helt annan lösning på det där. Det är många oskyldiga som mördats under åren som gått, men det här passerade nog en gräns som till och med politikerna inser kan spåra ur...
Citera
2024-04-12, 13:56
Medlem
Namn på GM ?
Citera
2024-04-12, 14:01
Medlem
Angående polisens utredning så tror jag att de vill döma så många som möjligt .eftersom tiden går . Föräldrar kan ju drabbas Tex grovt skyddande av brottsling av sina kära barns handlingar osv….
Citera
2024-04-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittan2023
Angående polisens utredning så tror jag att de vill döma så många som möjligt .eftersom tiden går . Föräldrar kan ju drabbas Tex grovt skyddande av brottsling av sina kära barns handlingar osv….

Klanen kanske hjälper dem att fly utomlands.
Citera
2024-04-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Du SKA lägga all skuld på GM o ingen annan. Att du håller GM:s hand är vidrigt
Du har såklart inga barn och fattar inte vikten av att sätta deras säkerhet som prio 1.

Går man fram och jiddrar med gängkriminella när man har sitt barn med sig så har man brustit som förälder, så enkelt är det.

Sen förstår jag mycket väl att du tycker att jag håller gärningsmännens hand, eftersom du är för korkad för att förstå skillnaden mellan att försvara deras beteende, och att kritisera pappans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in