2024-04-12, 09:48
Medlem
Ursprungligen postat av blavinge
Detta har framkommit efter 3h förhör med sonen och svågern nämnde också detta i intervju på tv.

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Svågern var väl inte där? Varför blanda in honom som förment vittne?

Har du lässvårigheter? Uppgiften kommer från den 12-årige sonen.

https://www.svtplay.se/video/jR5k5gk/aktuellt/aktuellt-dodsskjutning-i-skarholmen
Citera
2024-04-12, 09:54
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Är skärholmen ett finare område som Södermalm eller det är en förort som Rinkeby ? Men hela Stockholm är ett stort Ghetto även de finare delarna då det skjuts på södermalm och Vasa stan också var och varannan dag. 40 mord i huvudstaden sen 1 september förra året. Cirka 2-3mord i veckan.
Alla mord i Sverige sen 1september har varit anntingen i huvudstaden eller Uppsala. Resten av landet har skonats eller så är farbror Lisa bättre på agera polis i övriga landet.

Skärholmen är inget fint område men det finns strandnära villor i Skärholmen. Men stort är det en segregerad förort med galleria och torghandel.

Det har skett mord utanför Stockholm och Uppsala senaste halvåret. Du har inte gjort grundlig research inför ditt påstående.
Citera
2024-04-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur är det möjligt att polisen fortfarande inte har fått tag på apjäveln?

Detta visar ju att dessa apor skyddar sina gelikar oavsett vad.

Nej nej, när nån inte grips på plats krävs det lite spaning innan ett gripande sker. Kan vara plocka in mobillistor och koordinera husrannsakningar osv.

Frihetsberövar man någon för snabbt finns risken att det inte håller för häktning och person släpps och kan påverka utredningen.
Citera
2024-04-12, 10:03
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Gänget är säkert känt av polisen men det svåra blir nu att bevisa vem som sköt, han har säkert gjort sig av med vapnet, kastat kläderna och duschar som en galning i hopp om att krutresterna ska försvinna.
De har säkert kommit överens om att inte svara på polisens frågor och hoppas att efter några månader i häkte blir frisläppta med ett fett skadestånd från JK.

Ja, den är ju svår... Sonen lär ju iaf ha ett signalement på den som sköt. T.ex. "det var han den längsta" eller "han som sköt var den enda som hade kortärmat". Men oklart om enbart sonens vittnesuppgift räcker.

Undrar var en stressad, ev hög, yngling som just spontan-skjutit någon gömmer vapnet... Kanske ett brev på posten? Kanske i nåt vattendrag? Tänker att det inte är uteslutet att kameraövervakning ge svaren, bara det går att få fram de rätta videorna.
Citera
2024-04-12, 10:03
Medlem
Jätte tragisk händelse det här å man vet inte riktigt vart man ska börja. Blir personligen mörkrädd av att en del folk här inne har uppfattningen av att pappan får skylla sig själv. Pappan är en förebild som stod upp för vad som är rätt å var trött på det som saft å bulle politiken avlat fram. Att man i dagens Sverige bör räkna med bli avrättad för att man säger till är väldigt sjukt. Jag upprepar i Sverige. Vårt land har blivit totalt laglöst. Tankarna är många just nu å jag känner mig väldigt arg över denna händelse. Sen ska man ju ta saker å ting med nypa salt här inne men i min bok är han en hjälte. Å han ska bli ihågkommen för sitt mod. Det är fler som bör agera som honom å säga ifrån å stå upp för sig sj, sina barn å sitt område som förpestas av dessa svin. Jag sj borde vara som honom men det är jag inte å jag skäms över det idag. Måste ta mig en titt i spegeln. Har ju sj barn i ett utsatt område. Det är så sjukt att så få individer ska sätta skräck i ett helt samhälle. Skulle alla ta mod till sig å ta sina högafflar i handen skulle mobben kunna avsätta dessa svin på nolltid. Är lite gammaldags i tanken. I antikens Grekland förstörde 1 för 100 tog man bort 1an. I dagens Sverige där 1 förstör för 100 så är det de 99 som "tvingas" flytta på sig å det e fel. Det måste vara slut på saft å bulle nu. Hårdare tag. If u can do the crime u can do the time. Nuff said liksom. Är så trött på att det inte går å ändra lagar mm snabbt. Hur snabbt gick det inte å ändra saker under pandemin? Det går om man vill. Denna inhemska terorrism som jag tycker att det är är just en pandemi i sig. Som måste utrotas å besegras. Å det gör den inte genom att vi tittar bort. Inte vi invånare eller våra valda politiker.
Citera
2024-04-12, 10:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Jag kan tycka att det var ett märkligt uttalande ifrån systern i expressen. Förstår hennes frustration. Men att lägga nån form av skuld på Mikael i det här tycker jag bara lät jävligt märkligt. iallafall när man uttalar sig i tidning. "jag förstår att dom var rädda eller kränkta" alltså va?

Väldigt märkligt ja, blir nästan en form av rättfärdigande kring deras beteende. Alla dessa lättkränkta ickesvenskar kan lära sig att bete sig istället
Citera
2024-04-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Väldigt märkligt ja, blir nästan en form av rättfärdigande kring deras beteende. Alla dessa lättkränkta ickesvenskar kan lära sig att bete sig istället

De kan bete sig. De vill bara inte.

I sina hemländer gör de inte ett skit för där får de kokstryk eller värre om de ens tänker tanken.

I Sverige döms inte ungdomar särskilt hårt så därför använder gängen dem. De enda som riskerar något är den vuxna som går fram oavsett vad som händer.

Sedan att gå fram är väldigt osvenskt i sig. Svenskar är konflikträdda. I överlag en väldigt osvensk incident.

Synd att polacken dog.
Citera
2024-04-12, 10:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur är det möjligt att polisen fortfarande inte har fått tag på apjäveln?

Detta visar ju att dessa apor skyddar sina gelikar oavsett vad.

Ja han är ju bara ett barn enligt utsago så hans vänner och familj lär ju alltså skydda honom. Spyr! Någon lärare måste ju sakna honom eller gäller inte skolplikt för dessa kriminella barn?!

Hoppas även alla hans vänner döms till stenhårda straff.
Citera
2024-04-12, 10:24
Medlem
Visitationszoner, fangelsestraff for barn, utvisning av foreldrar vars barn ar kriminella, osv. Tror Svenssons ar okej med lite tuffare tag snart.
Citera
2024-04-12, 10:26
Medlem
Det får vara slut på snyftartiklar nu.

Polisen måste börja visitera och skingra gäng som står och hänger på daglig basis. Sätt in alla resurser som finns. Minsta lilla misstanke om vapeninnehav/droginnehav så gör husrannsakan. Sätt hårt mot hårt och ta tillbaks kontrollen över samhället så vanligt folk kan leva sina liv.

Ta alla anmälningar på allvar, trötta ut gängen. Använd våld om det behövs. Tillåt inte glinen stå och tjafsa. Börja punktmarkera. Omhänderta ungdomar i fel sällskap och skicka till arbetsläger i Jokkmokk.
Det är alldeles för lätt att vara kriminell i Sverige.
Senast redigerad av lindome 2024-04-12 kl. 10:29.
Citera
2024-04-12, 10:26
Avslutad
Bra att Mikaels syster och svåger konfronterade sosse kärringen!! Fan vad bra!

Hoppas de får tag i kamelryttarna som sköt ihjäl honom nu! Utvisa packet sen!
Citera
2024-04-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Detta får jag nog skit för av vissa men men...
Vi (Sverige) behöver fler människor som Michael. Som vågar stå upp för rättvisa, moral, och vad som är rätt och fel. Jag önskar att jag själv skulle våga göra likadant men vet att sanningen är en annan.
Han hade tidigare försökt genom polisen utan att något blivit annorlunda. Visst, han hade sonen med sig, men såg också till att han åkte vidare innan han själv stannade. Sonen var då i säkerhet.
Självklart visste han att det kunde medföra en risk att göra det han gjorde. Det förstår nog alla! Men det är också precis det som gör att vi behöver fler som honom! Som vågar agera! Som vågar försöka göra samhället bättre!
Detta är ENBART GMs skuld. Absolut ingen annans!!!
Vila i frid Michael och all värme och tankar till din modiga son samt till anhöriga

Du har rätt Det är beundransvärt att Mikael försökte påverka den miljö sonen växer upp i. Som en god medborgare kontaktade han polisen och dog när han reagerade mot gängen. Varför hade skitungarna vapen, och varför fanns det motstånd mot en visitationslag där polisen hade kunnat plocka av gängen deras vapen?

De politiker som med draghjälp av media har orsakat detta förfall av Sverige, genom sin ohederlighet borde ställas till svars. När man inte fått diskutera problemen med migration av bidragsslödder till Sverige frodas kriminaliteten. Det som har varit allmänt känt är att kriminella från Mena ser på Sverige som det nya Eldoradot. I Sverige har vi inte fått diskutera invandrares brottslighet utan att bli kallade för rasister.

Vi har fått in mellan österns och Afrikas värsta kriminella och oduglingar, som inte ens orkar ta hand om sina barn. Att utsätta hederliga människor för detta i sina bostadsområden med den otrygghet det innebär, är kriminellt oavsett om det är så enligt gällande lag.

Jag känner många välutbildade människor som inte är födda i Sverige som ångrar att de valde Sverige som asylland. De kom inte till Sverige för att den skit de lämnade, skulle följa efter.

De flesta goda medborgare, som inte är födda i Sverige funderar över hur de kunna hamna i ett land som lovar en massa bullshit som bara är en fantasibild av ett gott samhälle.

Vet Magdalena om hur stor omfattningen är, av välutbildat folk till andra västländer? En utflyttning som dränerar Sverige på folk som vi bekostat läkar- och tandläkarutbildning för? Högutbildade och arbetssamma människor som inte vill bo med kriminella, islamister och potentiella mördare?

Varför gör man Sverige obeboeligt för bra människor och ersätter dem med klaner, islamister, bråkstakar, bidragsslödder och potentiella terrorister, som alla har gemensamt att de hatar och föraktar oss, är den fråga jag vill att politikerna svarar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in