2024-04-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Pinsamt med politiker som ska skaffa poäng till valet. Tycker att systern och svågern gjorde helt rätt. Detta visar bara hur svenska politiker totalt misslyckats. Lider med familjen och äcklas över politikers sätt att hantera situationer.

Missförstå mig inte, jag avskyr verkligen när politiker håller på sig såhär. Finns flera exempel där de har dykt upp på minnesplatsen dagen efter ett dåd. Det är bara publicitets fråga just då. MEN jag kan ju inte varit ensam om att fått en hetsig känsla efter den videon. Dvs en röd tråd i hur den familjen agerar… men vad vet jag!
Citera
2024-04-11, 20:16
Medlem
Melancholymans avatar
Finns det sammanfattning? Vilket gäng rör det sig om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är ju massa andra politiker som hon måste deala med. Det här med gängkriminaliteten är ingen Quick fix direkt. Förstår att syster är besviken på samhället. Men jag tycker ändå det är fint av Margareta att åka dit
Hon åkte inte dit för att stödja den mördades familj, utan för att vinna politiska poänger.
Ulf Kristersson är åtminstone statsminister och dom brukar oavsett parti besöka, tala eller delta vid händelser som berör hela Sverige.
Men även han bär lika stor skuld som M.A till att detta kunde hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlHavoc
Både verkar hetsiga, ligger det i familjen att vara så konfrontativa…. Visst kan man tycka synd om systern men den attityden ger ju inte mer sympati direkt….

Du kanske inte vill ge henne din sympati, vi andra har empati nog att förstå varför hon gör detta.
Citera
2024-04-11, 20:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Skulle du vara tillmötesgående med PR-kåta politiker efter att din närmaste familjemedlem har blivit mördad för ingenting? Skämtar du eller är du på allvar?

I hennes kläder skulle jag nog vara förbannad på politikerkasten. Det är svårt för en politiker att i det läget göra rätt. Att gå fram till systern vore gränslöst. Att lysa med sin frånvaro blir inte heller bra.
Citera
2024-04-11, 20:17
Medlem
Dumdrygs avatar
Magdalena Andersson även på Expressen nu. Hon är ju helt pantad!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/har-blir-magdalena-andersson-konfronterad/

Står och yrar om sig själv inför de anhöriga. "Jag pratade med några fotbollstjejer"
Citera
2024-04-11, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Magdalena Andersson blev just utskälld av Mikaels familj.

Kan man se detta nånstans?
Citera
2024-04-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Kan man se detta nånstans?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/har-blir-magdalena-andersson-konfronterad/
Citera
2024-04-11, 20:23
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Mikaels syster och svåger konfronterar MA:

https://www.aftonbladet.se/

I klippet verkar det som systern träffat Andersson tidigare då hon nämner att Andersson aldrig kom fram till mamman till mördade flickan efter "debatten". Varför var systern närvarande vid det tillfället? Finns det en relation mellan mördade pappans familj och familjen till mördade 13-åringen?

Skulle vara en osannolik slump om dessa två hänsynslösa mord är relaterade till varandra på brottsoffrens sida.
Citera
2024-04-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Magdalena Andersson även på Expressen nu. Hon är ju helt pantad!

Står och yrar om sig själv inför de anhöriga. "Jag pratade med några fotbollstjejer"

Empatistört beteende inför den mördades familj.

Har man inget vettigt att säga är det bättre att hålla tyst.
Citera
2024-04-11, 20:24
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
I klippet verkar det som systern träffat Andersson tidigare då hon nämner att Andersson aldrig kom fram till mamman till mördade flickan efter "debatten". Varför var systern närvarande vid det tillfället? Finns det en relation mellan mördade pappans familj och familjen till mördade 13-åringen?

Skulle vara en osannolik slump om dessa två hänsynslösa mord är relaterade till varandra på brottsoffrens sida.

Båda offren och deras familjer är polacker. Det kan eventuellt finnas släktkoppling eller åtminstone kanske de ingår i samma bekantskapskrets.

Båda offren har mördats av gäng med muslimska livsstilskriminella.
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-04-11 kl. 20:28.
Citera
2024-04-11, 20:26
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I hennes kläder skulle jag nog vara förbannad på politikerkasten. Det är svårt för en politiker att i det läget göra rätt. Att gå fram till systern vore gränslöst. Att lysa med sin frånvaro blir inte heller bra.

Det är väldigt smaklöst. Samtidigt kan jag hålla med om att det blir en moment 22 för Andersson i detta fall. Blir nästan värre när systern poängterar Anderssons skenhelighet med att hänvisa till hur Adrianas anhöriga behandlades av Andersson. Går ju nästan inte att rädda situationen vid det tillfället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in