2024-04-11, 17:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
En bekant till mig som suttit inne på just Skänninge berättade att vakterna brukade roa sig på följande vis:

Efter att en intagen klätt av sig och skulle visiteras naken så riktade man "av en händelse" en videokamera (som stod i rummet på ett stativ och användes till typ "daktningsfoto") mot den intagnes kön. Kameran var inställd så att könet zoomades in på en storbildskärm medan man fick stå där under en lång tid och begrunda sitt könsorgan samtidigt som plitarna kommenterade och skojade om ens kön.

Detta förfarande var mer regel än undantag.
Enligt en bekant till mig berättar du bara dina perversa fantasier.
Citera
2024-04-11, 18:08
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Enligt en bekant till mig berättar du bara dina perversa fantasier.

Men din bekant har inte suttit inne på Skänninge

P1-Kaliber's granskning stämmer enligt mig då fler och fler liknande berättelser börjar sippra ut.

Ifall nån på P1-Kaliber läser detta så vore det även intressant med en granskning av kriminalvåradare/plitar som går på anabola streoider samt andra dopingpreparat. Man utför urinprov på de intagna med inte på de anställda... En medveten dubbelmoral?

Som sagt Kriminalvården har en del att jobba med.
Citera
2024-04-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
På papper kanske det är så. I verkligheten så ser det väldigt annorlunda ut. Frågan är ju om det verkligen är samma sak att vara yrkeskriminell eller om man jobbar och sköter sig men odlar lite gräs för privat medicinskt bruk. Bägge delar samma anstalt.
Nej, i verkligheten är det som jag skriver. Det är lagstiftarens syfte. Men jag förstår att du tycker att viss brottslighet inte är allvarlig. Som att odla lite gräs.
Citera
2024-04-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Nej, i verkligheten är det som jag skriver. Det är lagstiftarens syfte. Men jag förstår att du tycker att viss brottslighet inte är allvarlig. Som att odla lite gräs.

Du har aldrig satt din fot på anstalt
Citera
2024-04-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Tänkte också på Standfordexperimentet när jag lyssna på första avsnittet. Googla lite på Skänninge anstalten och upptäckte rätt fort att anstalten bl.a. anställer personer direkt efter gymnasiet, en tanke som slog i vart fall mig är om en 19-20 åring verkligen är mogen nog att arbeta som kriminalvårdare.

Man kan väl tycka att man borde ha någon form av utbildning även efter gymnasiet.
Citera
2024-04-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Tänkte också på Standfordexperimentet när jag lyssna på första avsnittet. Googla lite på Skänninge anstalten och upptäckte rätt fort att anstalten bl.a. anställer personer direkt efter gymnasiet, en tanke som slog i vart fall mig är om en 19-20 åring verkligen är mogen nog att arbeta som kriminalvårdare.

SR den trovärdigaste rapporteringen i sverige. Opartisk rapportering som vanligt. Bra att visselblåsarna är anonyma. att dom sugit dom intagnas kuk och smugglat droger framgår ju naturligtvis inte.
Citera
2024-04-11, 19:44
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Vi borde ha dödstraff. det kan verkställas med blattens egna vapen.
Trodde jag gjorde klart att jag inte vill ha en diskussion med dig. Dina trollinlägg är sådana som gör flashback forum mindre roligt att diskutera i. Du har inte bidragit med någon som helst nyttig info i tråden , bara massa trams. Patetiskt.. har du inget vettigare att göra med din tid? Ingen uppskattar dina inlägg bara så du vet.
Citera
2024-04-11, 19:54
Medlem
Citat:
Men anser du att det är fångvaktarens arbete att utdöma straffet?
Citera
2024-04-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men anser du att det är fångvaktarens arbete att utdöma straffet?

Nej.
Citera
2024-04-11, 19:56
Avslutad
Citat:
Du finner det inte något ironiskt att du själv besitter sann blattevärderingar när det gäller straff?
Citera
2024-04-11, 19:57
Medlem
Citat:
Nej.
Så då ska de alltså enligt dig inte utöva andra straff än de som de fått?
Citera
2024-04-11, 19:57
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du hamnar inte på en anstalt om du gått mot röd gubbe
Om man begår brott så är man kriminell

Oj. Du har noll koll på verkligheten. Tur för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in