2024-04-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nja tror mer på att det kommer lite drönare och ballistiska robotar som landar i öknen sedan kommer iran och ljuga om hur framgångsrik attacken var.

Jag tror inte Iran kan penetrera Israels luftförsvar och det vet de nog om själva. Om jag inte missminner mig så hade iaf USA penetrerat Irans luftförsvar helt och hållet via hacking. Jag vet ju förstås inte hur det förhåller sig idag men man kan ju anta att USA spenderat en hel del pengar på att ha översikt över Irans kapacitet när de kommer till långdistansattacker.

Det är givetvis bara min egen spekulation men jag tror att lättare mål så som Israels ambassad i, låt oss säga, Spanien, Nicaragua, Chile är troligare mål än Israel.
2024-04-11, 15:13
Medlem
Israel har ett mycket komplext luftförsvar iran lär inte få igenom så mycket om dom inte använder stora mängder robotar antagligen över 100st för att någon skulle ta sig igenom.

Att bränna av 100st ballistiska robotar är en krigsförklaring och jag tror inget av länderna vill ha krig så därför kommer iran och träffa någon öken mark någon stans och säga att man lyckats med något och ljuga.
Svaret från Israel skulle bli omfattande om iran verkligen lyckades slå ut något militärt mål i Israel.

Men jag hoppas dom försöker ett bomb regn i iran är vad världen behöver
Iranier är samma pissluffare som palestinier ryssar negrer och annat low life folk
2024-04-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZURRTESHINKANSEN
Jag tror inte Iran kan penetrera Israels luftförsvar och det vet de nog om själva. Om jag inte missminner mig så hade iaf USA penetrerat Irans luftförsvar helt och hållet via hacking. Jag vet ju förstås inte hur det förhåller sig idag men man kan ju anta att USA spenderat en hel del pengar på att ha översikt över Irans kapacitet när de kommer till långdistansattacker.

Det är givetvis bara min egen spekulation men jag tror att lättare mål så som Israels ambassad i, låt oss säga, Spanien, Nicaragua, Chile är troligare mål än Israel.
Ja möjligt frågan är om dom nöjer sig med det araber är inte dom smartaste människor
2024-04-11, 15:25
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Med "konsulat" och "jämnas med marken" brukar man mena själva byggnaden. Lite övning i svenska där för dig.
Ja och att attackera två länder i en smäll kallas att förklara krig, konsulatet blev helt klart attackerat även om man missade och träffade byggnaden som satt bredvid och bara skadade ambassaden så är det en attack
2024-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja möjligt frågan är om dom nöjer sig med det araber är inte dom smartaste människor

Nu är ju inte iranier araber. Det behöver man inte vara smart för att känna till.
2024-04-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Om det sker en attack från Iran så tror jag att det i Netanyahus huvud står 1-0 till Iran och det tolereraras inte! Då är det vedergällning som gäller.
"Kriget började med att de slog tillbaka" typ.
2024-04-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Bråket mellan Israel och Iran har väl pågått sen 1979. Allt därefter har varit vedergällningar.
2024-04-11, 18:50
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Ja och att attackera två länder i en smäll kallas att förklara krig, konsulatet blev helt klart attackerat även om man missade och träffade byggnaden som satt bredvid och bara skadade ambassaden så är det en attack
Du tror att man av misstag råkade träffa en närliggande byggnad där det av en slump befann sig flera högt uppsatta generaler? Hur du lyckats uppnå vuxen ålder med sådan välslipad slutledningsförmåga väcker frågor.
2024-04-11, 20:12
Medlem
KillPus avatar
Gillar varken mullor eller palesterrorister. Men Israels attack mot ambassaden är nog ngt som bröt sk "redlines". Så de får skylla sig själva en del vid massiva missil- och Shahed anfall fr Iran mot mål i landet.
Fast var det ambassad/konsulat eller inte? Lite olika uppgifter om det hela.
2024-04-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Det är ju Iran som ständigt söker konflikter bland annat genom att bomba fartyg i Röda havet, bomba amerikanska soldater, kidnappa svenskar samt begå terrordåd och skicka mördare till Europa.

USA borde ha agerat betydligt hårdare, betydligt tidigare.

Jag håller verkligen med, Iran är så jäkla falska, bort med detta pack. Hoppas att Israel o USA vinner kriget o kuvar Iran så dom lär sig nån gång. Dom är sjukt lömska, att vi ens tar in dom till Sverige är förvånande? Stoppa all invandring från Iran, vi vill INTE ha fler här i Sverige som kurdiska räven heller som btw är född i Iran.
Senast redigerad av Majan00 2024-04-11 kl. 21:00.
2024-04-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Med tanke på Irans ständiga attacker mot Israel och fartyg i Röda havet så är det Israel som slår tillbaka mot den iranska terroriststaten.
2024-04-12, 01:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är ett eventuellt krig mellan Israel och Iran, INTE era åsikter om judar, araber, perser och historiska konflikter.

Inlägg raderade, varningar utdelade.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in