2024-04-11, 18:12
Medlem
Lyssna precis på systern, det här kan inte va på riktigt. Expressen har kraftigt censurerat allt hon säger. Minsta lilla fel så avbryts intervjun. Hans ansikte blev spagetti köttfärsås och hon är cool lugn med det. "kunde ha skjutit honom i benet" Vem fan säger så.. Varför gick han inte in och bada istället. Herre gud aså. Inga svor domar. Höjer inte ens rösten med hotfull ton. Inget snack vilket skit land vi bor i. Sämst i hela Europa efter banan republiken Albanien

Jävlar vad svensk media har för makt i det här landet då de styr landet med järnhand för de har fått typ hela svenska befolkningen att bli kärringar
Citera
2024-04-11, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pappan har ringt polisen flera gånger tidigare om gängen så en gissning är att det inte var första gången han stötte på dessa i tunneln, denna eftermiddag.

Varför riskerade han ännu en gång att se de stå i tunneln när han och sonen ska cykla där, ta emot glåpord till sig själv och barnet, när han kunde ta en annan väg eller ta sig till simhallen på annat sätt, begriper jag inte.

Simhallen ligger mindre än 50 meter därifrån. Typ 30 meter. Gängen står överallt i närheten. Det finns ingen annan väg.
Senast redigerad av Juristen08 2024-04-11 kl. 18:15.
Citera
2024-04-11, 18:14
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag lyssnade precis på systern till brottsoffret. Hon försvarade gärningsmännen och förstod att "de kände sig kränkta". Men "de borde skjutit hennes bror i benet istället för ansiktet".

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/systern-till-mordade-pappan-han-gillade-inte-orattvisa/

Ja, vad skall man säga? Herregud.

Systern har ju ett efternamn "Demir" vilket inte är polsk ursprung. Låter som hon är gift med en person från mellanöstern och förmodligen försvarar hon folk från mellanöstern och vad det nu allt innebär. Hennes uttalande bekräftar ju lite detta.
Citera
2024-04-11, 18:15
Medlem
Klart som fan man ska kunna käfta emot några jävla skitungar utan att bli skjuten. Att bli nitad eller i värsta fall knivhuggen är något som man realistiskt får förvänta sig. Men att bli avrättad rent av är vansinne.

Ska man istället bara ignorera allt dåligt och "cykla vidare" som en jävla fegis?
Citera
2024-04-11, 18:16
Medlem
Det är helt sanslöst...Jag finner inte ord. Så jävla fegt att skjuta en pappa i huvudet mitt framför sonen. Vad är det som händer i vårt land. Stackars unge som måste leva med det här resten av livet. Det här är inte alls pappans fel - den som påstår det kan inte greppa hur sjukt det är att man får en kula i huvudet bara för att man konfronterar ungdomar. Becksvart mörker...
Citera
2024-04-11, 18:19
Medlem
Blir svårt att hassla i området ett tag nu, blir inte dessa småherrar tagna eller ger sig till känna innan helgens slut blir dessa troligen klippta av dem som vill ha snurr på ruljansen i området.
2024-04-11, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Haha herregud vilket jävla retard.

Kan känna att det är något som inte stämmer med hela händelsen. Är detta uppgjort, något känns fel med hela den här händelsen men vet inte vad.

Vid en bro också med dålig insyn vad det verkar.
Citera
2024-04-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pappan har ringt polisen flera gånger tidigare om gängen så en gissning är att det inte var första gången han stötte på dessa i tunneln, denna eftermiddag.

Varför riskerade han ännu en gång att se de stå i tunneln när han och sonen ska cykla där, ta emot glåpord till sig själv och barnet, när han kunde ta en annan väg eller ta sig till simhallen på annat sätt, begriper jag inte.

Du menar alltså att vanligt hederligt folk ska tänka sig för var de går och passa sig för att visa civilkurage för att inte riskera att bli skjutna av blatteungar? Du hör inte själv så jävla dumt du resonerar.
Citera
2024-04-11, 18:21
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Kastade de sten på honom? Ja, då hade jag garanterat reagerat likadant eller värre och varit död nu också.

Enligt vad jag läste här, det kanske inte stämmer. Men Mikael ville i alla fall prata dem till rätta och dessa lättkränkta ligister svarar med våld istället för att skämmas som jag läste i en artikel - något har gått fel. Väldigt fel.
Citera
2024-04-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Lägg fan inte detta på offret. Han skulle bara passera förbi med sonen när detta sker..
Vet inte vad du pratar om för händelse och med allra största sannolikhet vet du inte ens själv det, men i det aktuella fallet som alla vi andra diskuterar så gick pappan aktivt fram till gänget och började jiddra när han hade sin son med sig.

Det fanns flera vittnen och alla säger samma sak.
Citera
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Är händelseförloppet beskrivet någonstans? Det skrivs om att han försökte ta pistol från någon. Den som håller i pistolen försökte säkert skrämma iväg honom genom att dra pistol, han tänker inte låta han få ta pistolen ifrån honom utan sköt väl i panik. Vet någon vad som ens har hänt? Ett troligt scenario är väl att några negrer rökte gräs i tunneln och det stank över hela området. Han ville säga till och det hela spårade ur minst sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Svågern tar alltså banditernas sida?

Vilken himla värld vi lever i. Systemet är ju helt i rullning. Och i SR så spelar man rapmusik.

Till och med systern ifrågasätter och säger att det var onödigt att M gick tillbaka och att hon förstår att ungdomarna känner sig kränkta.. Fy fan att han inte får medhåll från sin egen syster. Hoppas hon bara är i chock och upptäcker senare att det hon sagt är skruvat. Hade han överlevt kanske han hade fått pris i civilkurage i stället som killen på efterlyst fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in