2024-04-11, 12:14
Medlem
Eller så kan samtliga sluta med era tramsiga rebusar och istället använda devglan? Sparar tid för både er rebusmakare och oss andra.
Citera
2024-04-11, 12:15
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Håller med dig och har också reagerat på att i varje intervju så svarar Sara på alla frågor med en sådan självsäkerhet och med en attityd att hon minsann vet bäst. Lite ödmjukhet och fakta hade inte skadat.
Ödmjukhet finns inte hos SoP. Sara säger bara saker som gynnar henne och Dumpen. Det som är lika skrämmande är dom 246k på dumpen facebook som avgudar Sara, Det är uppriktigt sagt skrämmande att gå in på dumpen facebook, nu har skatteåterbäringen kommit och nu swishas det för fullt.
Citera
2024-04-11, 12:19
Bannlyst
Vad är egentligen fördelarna med dumpen? Att någon hängs ut, folk vet vem personen är. Vad vinner man på detta? Frågan är om detta ens gör personen mindre farlig eller mindre benägen att försöka kontakta ”barn”

Nackdelarna är följande:Många förlorar jobbet , varför? Om man inte ens jobbar med ” barn” varför ska man inte få jobba kvar? Nu är det ytterligare personer som kommer leva på bidrag. Det är ju precis vad vi behöver i detta land. riktiga barn blir mobbad i skolan, familjer få sina hem vandaliserade. misshandel sker på löpande band, två knarkare tjäna lika mycket pengar som högt uppsatta politiker. Är detta ett bra samhälle?
Citera
2024-04-11, 12:28
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Men att gemene man lätt pekar ut alla 400 på gatan i någon lite större stad vet i tusan?

Nej, inte gemene man. Det enda syfte jag kan komma på som faktiskt är troligt att dumpen uppnår, förutom lite pengar, är att några medelålders gubbar till sektmedlemmar kan skriva dagbok om alla äckel som de inte vill umgås med. Börje 56 i Kristianstad sitter liksom hemma där i sunkläggan och ristar in i boken att Gäddjeffe i Kiruna är ett äckel som han inte vill ta en öl med. Börje 56 kan säkert dra personporträtt på alla gäddor om du frågar. Alla har väl rätt till interessen, men skulle inte förvåna mig om fruarna börjar lämna snart på grund av de här gubbarnas besatthet av gäddor - om inte de också är värvade av sekten då.

Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag kollade på "brottarbröder". Varje gång Sara uttalar sig om sådant hon inte vet, överdriver eller kommer med halvsanningar , så ser man tydligt minspelet. Omaskerade grimaser tics och ryckningar.
Hon är rakt igenom en riktigt obehaglig människa, värre än jag faktiskt hade föreställt mig

Ja, hon framstår som väldigt obehaglig. Som nån annan skrev här så är hon så klart i grund och botten en människa som förtjänar grundläggande respekt. Däremot kan man inte förvänta sig att bli struken medhårs när man behandlar alla som inte dansar efter ens egen pipa så illa som hon gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Att de ryker från jobb vid uthängning är inte konstigt. I vissa fall fullt påkallat (skett på arbetstid osv), vissa fall lämnat själva i skam och vissa fall rädsla för dålig PR från arb giv.

Beror nog lite på vad de har för jobb. Dumpen vill liksom få det att framstå som att vi lever i det där programmet där Donald Trump skriker ”you’re fired!” men det funkar inte så i Sverige.

Citat:
Alldeles oavsett fyller uthängning ingen annan funktion än förnedringsunderhållning och skådespel för "folket"!

Precis.
Citera
2024-04-11, 12:33
Medlem
[quote=Berraperra1975|87939580]Håller med dig och har också reagerat på att i varje intervju så svarar Sara på alla frågor med en sådan självsäkerhet och med en attityd att hon minsann vet bäst. Lite ödmjukhet och fakta hade inte skadat.[/QUOTE

Hon får frågan om info till närstående leder till att par går skilda vägar. Tvärsäkert svar inkluderat mängder av ryckningar och tics: "Äldre som är runt 70-80 år skiljer sig inte men yngre definitivt".
Hur vet hon det?? Fakta eller ännu ett av deras antaganden?? Det fanns flera liknande i den podden.
Citera
2024-04-11, 12:41
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Undrar hur fiskarna egentligen mår? De verkar ha en högst osund bild av barn och deras agerande online.

Nån av fiskarna skrev ju nyligen en offerkoftekrönika på dumpen där det bland annar står att de mår skit och är eller blir traumatiserade av det de gör på dumpen.

Trauma verkar förresten vara dumpens favoritord i allt de skriver om i sina krönikor och ”berättelser från verkligheten”. Precis alla i dumpens värld är utsatta för trauma. Att bli utsatt för sexualbrott är så klart fruktansvärt, men det finns många som har bearbetat sina övergrepp och kommit starka ut av det, men de verkar inte rymmas hos dumpen. Tror jag har sett det nämnas överlevare på ett ställe på dumpenhemsidan, annars är det trauma hit, trauma dit. Hade kanske varit av interesse för dumpen att kanske kolla med några överlevare om de tycker det är kul att bli porträtterade som ”stackars offer” av dumpen.
Senast redigerad av FernandoFisring 2024-04-11 kl. 12:45.
Citera
2024-04-11, 13:28
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Eller så kan samtliga sluta med era tramsiga rebusar och istället använda devglan? Sparar tid för både er rebusmakare och oss andra.

Som någon påpekade tidigare vet man aldrig livslängden för Devglan, vore trist om göddidentiteter försvinner om de skulle släcka lyset.
Därför är det bra att komplettera med rebus.
Citera
2024-04-11, 13:35
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Som någon påpekade tidigare vet man aldrig livslängden för Devglan, vore trist om göddidentiteter försvinner om de skulle släcka lyset.

Jag håller med. Jag tycker att det är bra att gäddor finns dokumenterade på så många ställen som möjligt. Här i rebusform, Devglan och på Telegram.
Citera
2024-04-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson

Okey, då förstår jag. Trodde inte devglan hade ett bäst före-datum.
Citera
2024-04-11, 13:39
Medlem
Kan vi inte börja använda den här istället:

https://www.gillmeister-software.com/online-tools/text/encrypt-decrypt-text.aspx

Och att vi använder lösenordet "flashback". Den här kompilatorn är inte bunden av någon tidsrymd eller dylikt.
Citera
2024-04-11, 15:23
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Jag kollade på "brottarbröder". Varje gång Sara uttalar sig om sådant hon inte vet, överdriver eller kommer med halvsanningar , så ser man tydligt minspelet. Omaskerade grimaser tics och ryckningar.
Hon är rakt igenom en riktigt obehaglig människa, värre än jag faktiskt hade föreställt mig
Ja det här är en människa som är fruktansvärt obehaglig. Det lyser igenom att det är falskspel.
Citera
2024-04-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Kan vi inte börja använda den här istället:

https://www.gillmeister-software.com/online-tools/text/encrypt-decrypt-text.aspx

Och att vi använder lösenordet "flashback". Den här kompilatorn är inte bunden av någon tidsrymd eller dylikt.
Har provat den och den är lättare än devglan. Provade även standalone versionen och den fick jag inte att fungera. Har du någon länk till en sådan du vet fungerar bra. Tycker vi bör prova innan vi börjar rekommenderar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in