2024-04-11, 09:09
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du befinner dig på ett svenskt nätforum med yttrandefrihet, det du ser och läser är våra åsikter, din och min.

Tror du att det finns nättroll betalda av den goda NATO sidan?
bliintelurad.se
Och ändå försvarar du sidan som vill begränsa yttrandefriheten. Hur tänkte du nu?
Citera
2024-04-11, 09:27
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Inflation remains the stickiest of problems for the U.S. economy, with the March consumer price index coming in hotter than expected — the third straight month that prices have accelerated. Gasoline prices and rent contributed over half the monthly increase, the government said on Wednesday"

https://www.cbsnews.com/news/inflation-cpi-consumer-price-index-march-2024/

Ok.
Det var en teori.
Ingen vet, är väl konsensus?
Kolla in Denys och videoklippet. Varför är det denna kvinna, för mig helt okänd, som sitter i senatsförhör om "skjut inte på rysk oljeindustri"

För mig ser detta ut som om man skickade vaktmästaren att svara på en fråga om storpolitik.
Citera
2024-04-11, 09:30
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Skulle jag se ett inlägg med lika usel källa som i BBC artikeln som är ryssapologetisk lovar jag att kommentera nästa gång.
Jag kan inte dra mig till minnes att jag har pratat om ord och meningar samt stavning, du verkar ha blandat ihop lite.
bliintelurad.se
Vad är det som säger att "Sergei" från en ryskt forum för släppta fångar är en mindre tillförlitlig källa än exempelvis Dimitri Peskov som blivit ertappad med att ljuga tidigare?

https://tass.com/politics/1421801

I detta fallet litar jag betydligt mer på en artikel som bygger på vad ryska frisläppta fångar som krigar i Ukraina säger sinsemellan än vad Dimitri Peskov basunerar ut i rysk press.
Citera
2024-04-11, 09:56
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Hm. Brukar inte våra ryssvänner hävda att människorna i östra Ukraina ville bli befriade? På vissa har det låtit som att 110% av ukrainarna är glada åt att bli befriade. Här har vi alltså en rysk soldatfru som hävdar att ukrainarna ser sig mer som ockuperade än befriade... Skulle vara intressant om någon som står på Rysslands sida kunde kommentera detta.

Ryssvännerna är psykfall. Lokalbefolkningen som hatar ryssar och ryska soldater gav krigsförbrytaren Putin sitt fulla stöd. Massmördaren Putin fick osannolika 95% av rösterna i Donetsk, enligt lögndiktaturen Ryssland. Lokalbefolkningen som hatar ryssar och ryska soldater har även röstat för att ansluta "DPR" till Ryssland i en påstådd "folkomröstning".
Citera
2024-04-11, 10:07
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roads
Kina och Ryssland stärker sitt strategiska samarbete. Kina och Ryssland måste helt klart stå på de historiska framstegens sida och på rättvisans. Undrar hur de påverkar kriget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoxGxm/ryssland-och-kina-vill-starka-sitt-samarbete

Kina gör framsteg I sina kontrollmekanismer varje dag. Ansiktsigenkänning och kameror över allt gör att de nu kan ge minuspoäng till den som går mot rött ljus. Det kan sedan användas mot vederbörande vid lämpligt tillfälle.

Om någon tror att Kina är vän med Ryssland så har de lyckats. I själva verket vill Kina se Ryssland utarmas sig själv och sedan träda in som Rysslands herre. Där finns mycket att hämta, bl.a. de stulna Kinesiska provinserna i öster, fulla av naturtillgångar men nästan tomma på ryssar.
Citera
2024-04-11, 10:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Reporting from Ukraine menar att uppgiften att storstaden Charkiv/Kharkiv är föremål för en gigantisk rysk markoffensiv i vår eller sommar är en propagandaoperation. Det finns inga praktiska möjligheter att genomföra.
"5 april" 6 min --> https://www.youtube.com/watch?v=_g60JmD7uAo

Jag tror att Putin behöver/måste gå på offensiven, och i år är hans bästa chans att få till det avslutet han kan försöka sälja som en vinst på hemmaplan. Tror också att han främst skulle vilja ha donbas.., men Kharkiv som ett "tröstprist"..ja, det kan fungera också !
Citera
2024-04-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Viktiga nyheter från Ryssland:

USA skickar sydamerikanska drogkartellsmedlemmar för att strida i Ukraina (på Ukrainas sida).

USA förnekar dessa fakta.

https://iz.ru/1680323/ekaterina-khamova/kartelnyi-dogovor-gde-ssha-verbuiut-narkodilerov-dlia-otpravki-na-ukrainu

Och? Ryska gangsters mot sydamerikanska gangsters som slåss på slagfältet istället för att drabba civilbefolkningen är väl inte så dumt?
Citera
2024-04-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag har följt flera journalister som samtalat med folk i Donbass. De har intervjuat dem och speciellt kvinnorna har varit väldigt stolta och välinformerade. Bland dessa kvinnor finns också ukrainskor, men de gör ingen skillnad på folk.
Så den artikeln verkar nog mest vara fantasi av någon västlänning. Ryssar är inte rasistiska, det är allmänt känt, för de har över hundra olika raser och språk och religioner i sitt land - men de är alla överns om att de är RYSSAR.
Det är bara i Väst som vi är rasister.

Av andra inlägg du skrivit så trodde jag att du var emot mångkultur och att ryssarna slogs för att förhindra att mångkultur införs i Ukraina.
Citera
2024-04-11, 11:00
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Kina gör framsteg I sina kontrollmekanismer varje dag. Ansiktsigenkänning och kameror över allt gör att de nu kan ge minuspoäng till den som går mot rött ljus. Det kan sedan användas mot vederbörande vid lämpligt tillfälle.

Om någon tror att Kina är vän med Ryssland så har de lyckats. I själva verket vill Kina se Ryssland utarmas sig själv och sedan träda in som Rysslands herre. Där finns mycket att hämta, bl.a. de stulna Kinesiska provinserna i öster, fulla av naturtillgångar men nästan tomma på ryssar.

Kina drivs av revanschism för de 100 år av förnedring som de anser sig utsatta för. Den ryska invasionen av Manchuriet är en del av det.

Ryssland är på Kinas lista av stater som ska förnedras.
Citera
2024-04-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Viktiga nyheter från Ryssland:

USA skickar sydamerikanska drogkartellsmedlemmar för att strida i Ukraina (på Ukrainas sida).

USA förnekar dessa fakta.

https://iz.ru/1680323/ekaterina-khamova/kartelnyi-dogovor-gde-ssha-verbuiut-narkodilerov-dlia-otpravki-na-ukrainu

Gammal skåpmat faktiskt. En fabricerad "nyhet" från ryska trollfabrikerna som driver omkring i cyberrymden med förhoppning på att någon ska plocka upp den. Ryssarna släpper 1000-tals sådana här "nyheter" med förhoppning att obskyr right-wing media i USA och bloggare ska sprida dyngan.

Säger sig självt att penningdrivna drogkarteller inte har några intressen i en väpnad konflikt i östra Ukraina. Med drogkartellernas huvudfiende USA som uppdragsgivare dessutom. Sinnessjukt låg nivå från de ryska propagandamakarna
Citera
2024-04-11, 11:06
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Gammal skåpmat faktiskt. En fabricerad "nyhet" från ryska trollfabrikerna som driver omkring i cyberrymden med förhoppning på att någon ska plocka upp den. Ryssarna släpper 1000-tals sådana här "nyheter" med förhoppning att obskyr right-wing media i USA och bloggare ska sprida dyngan.

Säger sig självt att penningdrivna drogkarteller inte har några intressen i en väpnad konflikt i östra Ukraina. Med drogkartellernas huvudfiende USA som uppdragsgivare dessutom. Sinnessjukt låg nivå från de ryska propagandamakarna

Det som var slående i läsningen var ett stycke ordval.
Jag hittar detta både med Kina(nedan tråd) och ur texten.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/xi-extern-inblandning-stoppar-inte-enandet/ar-BB1lnZlf?ocid=entnewsntp&pc=U531&cvid=7ab9e0606b88 4aeaae5f1ed90d5c7a72&ei=23

Det är: Ingen extern inblandning kan stoppa det slutliga målet/lösningen.

"Extern inblandning" kommer inte att stoppa Kinas återförening med Taiwan, säger Kinas president Xi Jinping till den självstyrda öns tidigare president Ma Ying-Jeou under ett möte i Peking.

Så frågan är inte om 3 WW kommer att starta, utan var.

NWO gäller. Det är fastslaget av Kina och Ryssland.
3:e världen har som löfte fått att de kommer tillerkännas högre status i bl a FN.

Ska vi betrakta 3:e WW som startat?
"Alea iacta est!"
Senast redigerad av Area55 2024-04-11 kl. 11:08.
Citera
2024-04-11, 11:33
Medlem
Citat:
Oj, psykstörd diktaturkramare, antidemokrat, antifrihet, ryssapologet och dessutom trådsabotör.
Jag har blivit kallad bögryssarab tidigare men dina förolämpningar är mer sofistikerade.
Jag ska inte förstöra för tråden mer idag iaf, jag lovar.
På bliintelurad.se står det att man ska tänka på att publicisten kan ha ett politiskt syfte, i detta fall BBC, en statlig UK nyhetskanal. Det står även att man ska kontrollera vem som gett uppgifter till källan, i detta fall Sergei.
bliintelurad.se

Du är ju uppenbarligen psykstörd då det är du själv som hänvisar till en enda källa och bliintelurad.se när skandalerna kring storm z/v och andra som skrivit kontrakt belysts av soldaterna själva, mammor, soldatfruar, andra anhöriga, rysk media, internationell media och t.o.m. regeringar i andra länder som tex Kuba och Nepal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in