2024-04-11, 00:45
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Mycket bra inlägg. Det är orimligt och inte i linje med yttrandefrihet att denna samlade attack från en stat tillåts ha såpass stort utrymme i ett diskussionsforum. Att de gång på gång tillåts att sänka nivån och vattna ur innehållet i diskussionen med sina konstanta uppenbara lögner och desinformation i avsaknad av källor.
Helt rätt!
Och de hjon som inte är en del i den ryska attacken, utan bara egna nyttiga idioter och möjliga landsförräadare borde kallas till ett samtal med Säpo! Många av dessa svagbegåvade lättlurade och misslyckade individer, har knappast nåt riktig arbete utan lever på olika typer av bidrag.
Om det inte går att åtala dessa hjon, så kanske vi bör se över lagstiftningen om just landsförräderi?

Nu vet jag att foliehattarna här i trådar är under luppen.Precis som stollar som Lundin Pettersson. Hela tiden var under FBI:s lupp.
NSA och FBI har säkert koll på oss alla...
Vissa lite mer..
Citera
2024-04-11, 02:29
Moderator
Schlesiens avatar
Reporting from Ukraine menar att uppgiften att storstaden Charkiv/Kharkiv är föremål för en gigantisk rysk markoffensiv i vår eller sommar är en propagandaoperation. Det finns inga praktiska möjligheter att genomföra.
"5 april" 6 min --> https://www.youtube.com/watch?v=_g60JmD7uAo
Citera
2024-04-11, 06:20
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ja, men Kenneth Gregg skrev igår att det är på väg att gå åt helvete just där. Ryssarna gör framsteg, visserligen genom att slänga sig mot döden i drivor, men ändå..

Just nu påminner situationen om slakten av ryssar vid Avdiivka, innan staden till slut föll.
Den gode Kenneth skriver så mycket. Skulle bara hälften vara sant så svalkande ryska infanterister sina tår i Engelskakanalens vågor sedan ett par månader tillbaka.
Senast redigerad av borriz 2024-04-11 kl. 06:49.
Citera
2024-04-11, 06:34
Medlem
Yays avatar
https://www.youtube.com/watch?v=_Q9LozUGing

Ryssen har börjat attackera med motorcyklar
Citera
2024-04-11, 07:49
Medlem
donald12s avatar
11.04.2024
Tanks — 7137 (+5)
Armored fighting vehicle — 13679 (+12)
Artillery systems — 11452 (+48)
MLRS — 1040
Anti-aircraft warfare — 754 (+1)
Planes — 347
Helicopters — 325
UAV — 9104 (+34)
Cruise missiles — 2069 (+2)
Ships (boats) — 26
Submarines — 1
Cars and cisterns — 15298 (+50)
Special equipment — 1882 (+6)
Military personnel — aprx. 450890 people (+810)
Citera
2024-04-11, 08:29
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du tror på det för att du vill tro på det, du skulle förmodligen aldrig acceptera innehållet i en artikel med den källan om det inte hade varit för att ämnet och innehållet i artikeln passar dina åsikter och syften.

bliintelurad.se

Det som står i artikeln kan mycket väl vara sant men tillförlitlig känd källa saknas.

Man blir besviken.

Att tro på? Är du riktigt riktig??

Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland har invaderat Ukraina?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland påverkar på nätet ang narrativ?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland bombar civila mål i Ukraina?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland skickar folk till köttkvarnen i Ukraina?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland hotar omvärlden, inkl Sverige, om de inte får som de vill?

Besviken på svenskars(?) relativisering av Rysslands hot mot freden i Europa. Nej fel.
Ryssland har startat 3.e WK i Europa. Det pågår för fullt.

Och du sitter och ironiserar över inlägg som till 99.9% är pro-Ukraina.
Du sitter och revitaliserar Putin!
Citera
2024-04-11, 08:50
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du befinner dig på ett svenskt nätforum. Det du ser är våra åsikter, och som du upptäcker så korresponderar de inte väl med er ryska propaganda. Jag förstår att du känner dig träffad och upplever att du måste svara på inlägget. Jag är genuint ledsen att du valt vägen att gå i diktator Putins ledband. Du har aldrig funderat på att skaffa dig lite stake och integritet? Att vara den som särar på benen för diktatorn har aldrig varit någon fin post i ett CV.

Du befinner dig på ett svenskt nätforum med yttrandefrihet, det du ser och läser är våra åsikter, din och min.

Tror du att det finns nättroll betalda av den goda NATO sidan?
bliintelurad.se
Citera
2024-04-11, 08:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Klippt från Greggs senaste update:
"Nu har det då blivit fullständigt bekräftat; USA vill INTE att vi attackerar turisternas oljeanläggningar, USA vill INTE leverera vapen till oss i den utsträckning vi behöver".
Vad håller idiot-USA på med egentligen? Vad kommer härnäst? Att ukrainarna ska kriga bakbundna och med ögonbindel? Varför i helvete vurmar USA för orchernas oljeraffinaderier?

https://www.facebook.com/share/p/QH332uxN3mfy49G2/?mibextid=WC7FNe

Är allt vad det synes vara?
Jag såg ett videoklipp på Denys blogg i morse från USAs senats utfrågning om just detta.
Förklaringen var att man vill inte att Ukrainas höga standard i detta krig när det gäller att inte attackera civila mål ska smutsas ner denna bild av Ukraina.
Krystat skulle jag vilja säga. Men nu var det ingen av de högsta hönsen som uttalade sig, så det gör mig fundersam.

Vad kan detta handla om? En teori:
USA: Vi kan just nu inte ge er stödet. Slå mot rysk oljeindustri! Så slår ni där det gör mest ont, med vad ni har.
Men säg inte att vi står bakom detta! Vi kommer att förneka. Vi kommer även att gå ut med "fördömande" om att slå mot rysk oljeindustri(som ni då ska bortse ifrån), för trovärdighetens skull.
Citera
2024-04-11, 08:53
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Man blir besviken.

Att tro på? Är du riktigt riktig??

Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland har invaderat Ukraina?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland påverkar på nätet ang narrativ?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland bombar civila mål i Ukraina?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland skickar folk till köttkvarnen i Ukraina?
Vad är det jag/vi INTE, ska tro på att Ryssland hotar omvärlden, inkl Sverige, om de inte får som de vill?

Besviken på svenskars(?) relativisering av Rysslands hot mot freden i Europa. Nej fel.
Ryssland har startat 3.e WK i Europa. Det pågår för fullt.

Och du sitter och ironiserar över inlägg som till 99.9% är pro-Ukraina.
Du sitter och revitaliserar Putin!

Nej, jag uppmärksammade den högst bristfälliga källan till artikeln. Hade artikeln handlat om Ukrainska fångar hade många ifrågasättat källan. Nu blir du upprörd om källan ifrågasätts.
bliintelurad.se
Citera
2024-04-11, 09:02
Medlem
Citat:
Nej, jag uppmärksammade den högst bristfälliga källan till artikeln. Hade artikeln handlat om Ukrainska fångar hade många ifrågasättat källan. Nu blir du upprörd om källan ifrågasätts.
bliintelurad.se

Nato är en försvarspakt mellan olika demokratiska länder. Det är inte en diktatur som de facto HAR betalda nättroll i syfte att påverka opinion och beslutsprocesser i demokratier.

Du har aktivt missförstått grunderna i www.bliintelurad.se
Citera
2024-04-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Är allt vad det synes vara?
Jag såg ett videoklipp på Denys blogg i morse från USAs senats utfrågning om just detta.
Förklaringen var att man vill inte att Ukrainas höga standard i detta krig när det gäller att inte attackera civila mål ska smutsas ner denna bild av Ukraina.
Krystat skulle jag vilja säga. Men nu var det ingen av de högsta hönsen som uttalade sig, så det gör mig fundersam.

Vad kan detta handla om? En teori:
USA: Vi kan just nu inte ge er stödet. Slå mot rysk oljeindustri! Så slår ni där det gör mest ont, med vad ni har.
Men säg inte att vi står bakom detta! Vi kommer att förneka. Vi kommer även att gå ut med "fördömande" om att slå mot rysk oljeindustri(som ni då ska bortse ifrån), för trovärdighetens skull.

"Inflation remains the stickiest of problems for the U.S. economy, with the March consumer price index coming in hotter than expected — the third straight month that prices have accelerated. Gasoline prices and rent contributed over half the monthly increase, the government said on Wednesday"

https://www.cbsnews.com/news/inflation-cpi-consumer-price-index-march-2024/
Citera
2024-04-11, 09:06
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Du befinner dig på ett svenskt nätforum med yttrandefrihet, det du ser och läser är våra åsikter, din och min.

Tror du att det finns nättroll betalda av den goda NATO sidan?
bliintelurad.se

Och titta! Direkt.
Istället svarar för var du står, säga som det är, pekar du på något annat.
Märk orden, det "goda Nato".

Nu handlar tråden om Rysslands invasion av Ukraina, och hurvida Nato är ond/god eller gjort något dumt tidigare, har inte ett skit i denna tråden att göra.
Är du Serb?

EDIT. Jag är väl ett betalt nättroll av av den goda sidan??
Då jag med bas i folkrätten, i denna tråd som handlar om Rysslands invasion av Ukraina, propagerar för att Ryssland måste ut ur Ukraina.
Visst är det en hemsk tanke!
Senast redigerad av Area55 2024-04-11 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in