2024-04-11, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Har aldrig förstått det där. Varför skaffar de sådana frisyrer för?

De vill att deras man slutar känna fysisk attraktion till dem.
Citera
2024-04-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny.Rundqvist
Min fru kom hem idag... med en kort frisyr. Inte hennes långa vackra svall jag vant mig vid. Det var då jag förstod att hon blivit kärring. En sån klassisk kulturtant/lesbisk frisyr som alla kärringar skaffar när de bestämt sig för att vara kärringar istället för kvinnor. "Åh så piggt" eller något sånt har hon säkert tänkt. Alla män vet att det aldrig blir bättre med en kort frisyr än en lång, de har bara tagit steget till kärring. Men visst, hennes val och det gör mig inte mycket, mer än att jag också känner mig äldre pga gift med nu kärring.

Jag sa så klart det vanliga man måste säga för annars går allt åt helvete - åh så fint, passar verkligen bra. Skadan är redan skedd och inget man kan göra genom att yppa sanningar. Bara att acceptera att vi går in i nästa fas, livets slutskede.

Frågeställning: Vad är det som gör att kvinnor i en viss ålder bestämmer sig för att förlika sig med att bli kärring istället? Utåt sett tycker jag hon haft 10 år kvar och det tycker jag de flesta som väljer kärringhåret verkar ha. Jenny strömstedt osv...
Är det en klimakteriegrej? Är det något som sker i själva håret? Att kvalitén blir sämre så de måste ha kärringkort? Har de hittat grått hår och insett att det kostar mer att färga långt hår? Det är ju knappast slumpen att kvinnor går från 60cm hår till 14cm? Är det att de känner "nej nu blir jag kärring" och därför behöver en stor förändring så folk fattar att de är kärring? Är det som när män skaffar motorcykel?

Jag kan inte vara den enda som märkt denna förändring?

Precis det du skriver har jag uppmärksammat under en längre tid. Lite som män skulle raka flint med krans i förtid.
Citera
2024-04-11, 07:45
Medlem
kyrkstockens avatar
Lägg av ert snack om att håret är jobbigt att sköta. Det är en svensk grej att klippa håret och bli en kärring.

Titta på en amerikansk tv-sändning. Vilken nyhetssändning som helst går bra. I amerika ser kvinnor fortfarande ut som kvinnor och har inte Maud Olofsson till idol.

Jag gissar att kvinnor slutar anstränga sig på andra sätt också. Luften har gått ur.
Citera
2024-04-11, 07:53
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Fy fan. Beklagar, TS. Hade min fru kommit med en lesbisk kärringfrilla hade jag separerat direkt.
Det många kvinnor missar är hur komiska deras kroppar egentligen ser ut, och att kort hår gör det värre! Litet huvud i förhållande till resten av kroppens storlek, stora långa ben men liten överkropp, breda höften och röv. Just deras små huvun' döljs naturligt av ett långt och friskt hår (alla tiders status/sex symbol), men när de börjar köra kort i åldrarna 40+ ser många av dem rent komiska ut. Som seriefigurer. Som memes.
Vad roligt beskrivet😅
De har inte sett sig i profil och ser inte hur litet huvudet är😅

Många, även blan random frisörer tittar bara framifrån och tror att en frisyr ser bra eller mindre bra ut till ansiktet. En stor miss.

Nej jag skulle aldrig, säger aldrig, klippa mig kort.
Jag passar helt enkelt inte i det och det blir för mycket jobb.
Hur får man volym på en kort frisyr med ett litet huvud?
Det går bara inte.
Citera
2024-04-11, 07:54
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Väx ut ett par kulor och säg sanningen till henne. Efter några dagar/veckor av ilska och sexvägran så kommer hon att låta håret växa ut igen. I annat fall kan du byta kvinna. Alternativt kontra med att bli en gnällfitta med kulmage (=gobbe).

Jag tror håret växer oavsett..
Citera
2024-04-11, 08:01
Medlem
Min erfarenhet är att årstiden och reklam styr kvinnors hårval. Nu är det vår och om du vänder på tidningshögen i köket så står det nog någonstans att årets vårfrisyr är kort. Samma som att kvinnor ofta färgar håret mörkt till vintern.
Kvinnor och vuxna generellt har inte så mycket makt i sina liv heller, den tog barnen ifrån dom, så hon kanske helt enkelt vill ha lite kul med en av få saker din fru kan kontrollera. Håret!
Senast redigerad av Mellanklassen 2024-04-11 kl. 08:04.
Citera
2024-04-11, 08:10
Medlem
Skall man vara rättvis så blir grabbar fortare gubbar än vad tjejer blir kärringar...
Citera
2024-04-11, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Haha, vilket roligt inlägg
Skrattade ihjäl mig! LoL

Men tror det är kvalitén på håret, faktiskt
När östrogenet går ner blir håret sprödare

Vi har blivit lurade att ett kort välvårdat hår är snyggare en ett sprötigt långt

Ja, varför denna rädsla för ett sprödare hår? Jag menar, hellre en kvinna med långt sprött hår än en kvinna med lila hår och stubb.
Citera
2024-04-11, 08:18
Medlem
feemaxxxs avatar
när det ska sova i pyjamas
blir för jobbigt att gå i högklackat
använder tofflor hemma
Citera
2024-04-11, 08:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Lägg av ert snack om att håret är jobbigt att sköta. Det är en svensk grej att klippa håret och bli en kärring.

Titta på en amerikansk tv-sändning. Vilken nyhetssändning som helst går bra. I amerika ser kvinnor fortfarande ut som kvinnor och har inte Maud Olofsson till idol.

Jag gissar att kvinnor slutar anstränga sig på andra sätt också. Luften har gått ur.

I USA är det vanligt att kvinnorna fortfarande har frillor som att de är Def Leppard-groupies på 80-talet. Stora, uppsprayade hår med mycket slingor och skit. Detta är såklart snyggt på en 20-åring men vem fan vill ha en 50-årig fru som har Peggy Bundy-frilla?
Citera
2024-04-11, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Fyfan ser inte fram emot att ha en gammal kvinna
Och du är forever young eller?

Men jo, tänker som TS. Att man klipper håret kort är klassiskt.

Samtidigt ser det faktiskt inte toppen ut alltid med en äldre kvinna som har hår ner till rumpan?

Mittemellan kanske man skulle köra på när tiden är kommen!
Citera
2024-04-11, 08:46
Medlem
johnjozefssons avatar
Detta är ett fenomen jag myntade som "gubbkärring" för 10-15 år sedan.
Mycket vanligt bland svenska kvinnor att klippa kort och se ut som gubbar.
Oerhört avtändande. Speciellt när dom kommit upp i 60 årsåldern då hormonerna slagit slint och kvinnan ser ut som en gubbe istället. Och sen klipper dom håret kort på det.

Fyfan!

Och sen undrar dom varför deras män är otrogna.
Ja tror fan det, vem vill leva ihop med en gubbkärring!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in