Intressant läsning om egocentrikern och mytomanen i dagens Expressen:
"Fokusera. Skriver jag någonsin det ordet igen så slå ihjäl mig.
Vart var det jag ville komma? Jo, till Runar och hans påstådda Hollywoodklienter. Som man anar är rena Refaat-hattarna.
När dimmorna lättade för ett ögonblick härförleden drog jag mig till minnes att jag hade intervjuat honom för något halvår sen. För över ett år sen, visade det sig när jag kollade i vårt arkiv. Vad jag ville veta, det var om han sagt något om sina glamourframgångar till mig. Det hade han. Så här:
"Jag arbetar med olika Hollywoodskådespelare och har kontakter...
Och så ska jag leda en tv-show om personutveckling, två av våra största tv-kanaler vill ha den och det blir inspelning till hösten."
Den showen skulle alltså spelas in hösten 2004. "In your Runardreams", höll jag på att skriva. Det hade varit lite lustigt skrivet. För hans företag heter på fullt allvar Runardreams."
"En sak till förresten, om Runar. Jag bjöd honom på lunch den där gången, på en krog han ofta frekventerar. Och vid vårt besök passade han på att tala om för krögaren att förra gången han varit där var det en viss kypare, som han tydligt pekade ut, som inte varit tillräckligt uppmärksam emot honom.
Ödmjukhet och allom omfattande människokärlek var detta icke ett tecken på. Fast sådant tjafs kanske inte ingår i hans typ av religion."
http://www.expressen.se/index.jsp?a=488914
----
Undrar om Runar kommer att bemöta också detta?