2024-04-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Ryssland vill inte och kommer inte ta hela Ukraina
Mmm och den 23e februari hade man absolut inga planer på att invadera, det var bara en liten övning.
2024-04-10, 22:47
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvesborgaren
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/onJOaB/dags-for-ulf-kristersson-och-sverige-att-oka-stodet-till-ukraina-mot-putin

"Vakna Sverige! Nu måste vi rädda fred och frihet"

Ovanstående är enbart ingressen från dagens krönika signerat Peter Kadhammar på Aftonbladet. Vidare citering tror jag inte behöver göras. Ni förstår rätt snabbt vilken väg det barkar åt.

Fick en väldigt illavarslande känsla när jag läste den här artikeln precis. bla- bla loser-snack !
Självklart ska vi göra mer, Sverige skänker minst av de nordiska länderna.
2024-04-10, 22:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Tja, hen har inlett ett barbariskt erövringskrig mot ett suveränt europeiskt land. Hen hotar Europa med atomkrig två gånger i veckan, hen har hotat Sverige och Finland med repressalier eftersom vi gick med i NATO och hens fula krigsflygplan gör provokativa intrång på Svenskt luftrum i parti och minut. Dessutom har man en hel hög med äckliga och fula ryska "diplomater" som ockuperar ett Svenskt hus i Stockholm (och förmodligen så ägnar de sig åt traditionellt ryskt beteende i huset; detvillsäga att de sitter och bajsar mitt i rummen och kletar bajs på väggarna! Blä! ).
Jag undrar om de verkligen beter sig så. Tror du inte att de har någon slags diplomatutbildning, där de går igenom sånt som hur en vattenklosett fungerar? I alla fall för de som ska spionera i västländer?
2024-04-10, 23:17
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvesborgaren
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/onJOaB/dags-for-ulf-kristersson-och-sverige-att-oka-stodet-till-ukraina-mot-putin

"Vakna Sverige! Nu måste vi rädda fred och frihet"

Ovanstående är enbart ingressen från dagens krönika signerat Peter Kadhammar på Aftonbladet. Vidare citering tror jag inte behöver göras. Ni förstår rätt snabbt vilken väg det barkar åt.

Fick en väldigt illavarslande känsla när jag läste den här artikeln precis. Att det var första april men sedan insåg jag att det gått ett par dagar. Peter Kadhammar släpper all form av värdighet och i ren desperation vädjar han om att det svenska folket ska göra mer än vad de gör idag.

Peter Kadhammar verkar inte bry sig för fem öre över landets rådande skolor som gör sig av med viktig personal, elever runt om i våra skolor i Sverige som inte får det stöd de behöver, eller sjukhus som inte har relevant personal som kan ge de sjuka rättmätig vård (notera; just precis, de äldre som ligger ute i korridorerna då lämplig plats inte finns för de att ligga placerade på). Apropå värdighet på ålderns höst som det heter.

Till Peter Kadhammar och gelikar; Skäms ni inte? Ska lilla pytte-Sverige med alla de problem man har i rådande stund klä av sig näck för Ukraina och göra ännu mer? Vad är det ni begär egentligen? Är ni marionettdockor för den globala staten? Vad är det ni utkräver av oss medborgare egentligen? Skäms ni inte att ni gör en sådan här krönika inför svenska folket? Att ni går ner i desperation och ber oss göra ännu mer? Peter Kadhammar. Jag tror en stor del utav det svenska folket tappade respekt för dig idag!

Ja man undrar ju vad som krävs, dom har fått miljarder efter miljarder.... vad är det man kräver egentligen? Att vi tvingar på alla att åka ner och kriga för Ukrania? Ett värdelöst krig, nej dom får faktiskt ta och lösa sina problem sinsemellan. Jag är iaf inte redo att ofra mig själv för Ukrania, tyvärr!
2024-04-10, 23:20
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Fredsförhandlingar mellan vilka två parter? En fredsförhandling är tyvärr meningslös eftersom ena parten har visat sig vara opålitlig. Ett löfte från Stalin betyder ingenting alls.
Ett löfte från Tysklands dåvarande "Fuhrer" Angela Merkel betydde visst inte mycket heller...

"Angela Merkel said in 2022 that the agreement had been "an attempt to give Ukraine time"; Reuters reported that Ukraine used this time to strengthen its armed forces."

https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements
Senast redigerad av rtyuio 2024-04-10 kl. 23:32.
2024-04-10, 23:36
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag undrar om de verkligen beter sig så. Tror du inte att de har någon slags diplomatutbildning, där de går igenom sånt som hur en vattenklosett fungerar? I alla fall för de som ska spionera i västländer?
Kanske bland de högre graderna av elit-agenter men definitivt inte bland vanlig personal och bemanning på ambassaderna: Vattenklosetter är helt enkelt för främmande för de ordinarie Uralmongolerna.
https://www.themoscowtimes.com/2019/04/02/indoor-plumbing-still-a-pipe-dream-for-20-of-russian-households-reports-say-a65049
Citat:
Indoor Plumbing Still a Pipe Dream for 20% of Russian Households, Reports Say
In rural Russia, almost two-thirds have no access to indoor toilets, 48.1 percent of whom use outhouses and 18.4 percent do not have a sewage system.
2024-04-11, 01:45
Medlem
Inkommers avatar
Tycker han kan ta sin lilla morakniv och veckopeng och åka dit och hjälpa sina älskade nazistknarkarvänner.
2024-04-11, 02:10
Medlem
Det är bedrövligt hur personer som länge gjort sig kända som skarpsynta vänsterdebatörer eller no-nonsense-liberaler faller som käglor för NATO-narrativet. Kadhammar och Peter Englund är typiska exempel, i engelskspråkig press finns t ex Timothy Snyder, Anthony Beevor och Ian Buruma. Personer som ofta visat sig kunniga ich kritiska men som bara sprang in i ledet och började betjäna neo-con-gänget och bombhögern när det här kriget drog igång.

Kievregimen är inte trovärdiga demokrater för fem öre och det här kriget handlar inte alls om "making the World safe for Demicracy" eller något sådant, det rör sig om långt mer krassa intressen från olika västländer ch framför allt USA. Den blinda lojaliteten mot USA tillsmmans med en dundrandre progandamaskin har fått EU:S/NATO:s politiska eliter att tappa besinningen fullständigt och svika de bärande intressena hos sina egna folk. Arma Europa.
2024-04-11, 05:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Kievregimen är inte trovärdiga demokrater för fem öre och det här kriget handlar inte alls om "making the World safe for Demicracy" eller något sådant, det rör sig om långt mer krassa intressen från olika västländer ch framför allt USA.

Precis. USA har nu flera år drömt om att kunna försvaga Ryssland, både ekonomiskt och militärt, för att kunna vara ensam herre på täppan och därmed kunna diktera villkoren världen över. Att de nu använder Ukraina för sina syften är bedrövligt. Men dom har skjutit sej själv i foten. Den ryska ekonomin växer stadigt och militärt är de överlägsna Ukraina. De är också överlägsna NATO länderna i Europa (tillsammans) vill jag påstå. Handelsförbindelser med Indien, Brasilien och inte minst Kina svider i västs ögon så USA skickar en tossig kärring till Kina för att varna kineserna om konsekvenser och möjliga sanktioner. Vem tror USA att dom är? Detta är inte 1990-talet då den ryske presidenten nöjdes med ett par flaskor vodka för att amerikanen skulle få som han ville. Det är nya tider nu. Och det är dags för väst att inse att deras maktmonopol i världen är på fallrepet.
2024-04-11, 06:21
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Slaktade ryssar är något jag gärna betalar för via skattsedeln. Varje död rysk soldat gör världen lite säkrare och lite bättre. Att stödja Ukraina i deras frihetskamp är ett ädelt mål. Behöver Sverige spara in på annat så som socialsekreterare och kaffebröd till interner så ser jag det som en bonus.
2024-04-11, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ett löfte från Tysklands dåvarande "Fuhrer" Angela Merkel betydde visst inte mycket heller...

"Angela Merkel said in 2022 that the agreement had been "an attempt to give Ukraine time"; Reuters reported that Ukraine used this time to strengthen its armed forces."

https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements

Ja, vatnik. Det hon säger är

Men det köpte tid.

Helvete vad vatniks är tröga. Det där betyder ingenting utanför de vatnikkanaler ni hänger. Sen kommer ni hit och tror ni presenterar bevis vi inte sett

Vi måste och kommer skicka allt de behöver men vatnik "jag vill minsann inte åka dit". Ingen tror att du ska kriga. Blir det krig så blir det lyktstolpen direkt.
2024-04-11, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Berätta mer, hur förstörde Stalin Europa?

Många var nöjda med livet i Sovjet, det hade sina fördelar.

Slaver är inte europeer.

Haha. Nu hänger du inte alls med. Försvara Stalin i Europa? Följ det manus du fått istället.

Kan du svara på vilket år ww2 började utan använda en västerländsk sökmotor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in