2024-04-10, 05:44
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lagen kommer slå fel, det kommer mest visiteras mörkhyade och ickeetniska svenskar. Påminner om reva. Om en kollar en mörkhyad så ska en svenne kollas, etnicitet ska fan inte spela någon roll! Denna lagen måste bort, göras om. Visitationszoner hör inte hemma i Sverige!

Det kommer självklart att visiteras personer av alla olika ursprung, att tro att allt är ett drag för stornazismen i Sverige att rycka fram får fan ta och lägga ner nu. Det finns inga bevis på att Sverige skulle vara ett rasistiskt land, så sluta gråta som en liten horunge i offerkofta.
Citera
2024-04-10, 06:16
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag håller med dig i sak. Nu är det väl inte bara brukare de är ute efter dock utan även vapen. Dessa förortsgangsters är väl inte sällan heller beväpnade.

Jag har själv bott i utsatta områden och jag har själv blivit stoppad av polisen, muddrad osv fler gånger än vad jag ens kan komma ihåg. Visst är det trist men det är ju bara till att göra som polisen säger.

Häromdagen var det en snyfthistoria om en som blivit lämnad i centrum av polisen. Det händer inte bara invandrare. Polisen kan hämta dig mitt i vintern, utan jacka och så kan de ta med dig till stationen och även om de hämtade dig långt utanför för stan och stationen så släpper de sedan bara dig så att du får klara dig hem utan jacka och kanske utan pengar och annat.

Det är trist men är man kriminell så får man också leva med konsekvenserna av det. Tyvärr har det nu också gått så långt att även andra får leva med konsekvenserna.

Vad är egentligen värst? Att några stackare råkar bli stannade och visiterade trots att de verkligen är oskyldiga eller att oskyldiga rånas, mördas av vådaskott, sprängs ihjäl eller får sina hem sönderbombade med mera?

Nu är vi där vi är.

Du kommer dock inte med några konkreta förslag. Du vill bara inte att staten ska agera på det här sättet men det enda du själv kommer med är att de ska gå efter ledarna och inte brukarna. Det där säger ju ingenting egentligen.

Hur skulle du vilja att de gör? Kan du beskriva lite mer konkret?

Det är inte mitt jobb att hitta en lösning på det, men som medborgare i ett fritt, demokratiskt och "liberalt" land så förväntar jag mig att ha samma rättigheter som andra riktiga demokratier på den här planeten. Ingen svettig politiker eller överviktig polis ska tala om för mig vad jag får och inte får göra med min kropp.

Dessutom - sett till statistiken är det en extremt liten del av befolkningen som är kriminella eller tillhör organiserad brottslighet, är det rimligt att alla nu ska lida bara för att poliserna och politikerna ska göra sitt jobb?

Nej de får hitta ett annat sätt att göra det på. Jag som medborgare ska också få göra vad jag vill med min kropp. Precis som i alla andra demokratiska länder.

Regeringen påstår att de tittade på Danmark när de införde en del av de nya lagarna, men de valde ju bara delarna av Danmarks politik som passade. De struntade totalt i dekriminaliseringen exempelvis.

Jag var i Köpenhamn för ett par veckor sedan. Fantastisk stad, lugn och harmonisk. Även mitt i natten.
Citera
2024-04-10, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
.....

Jag var i Köpenhamn för ett par veckor sedan. Fantastisk stad, lugn och harmonisk. Även mitt i natten.

Köpenhamn är en "Fantastisk stad, lugn och harmonisk" därför att Danmark tagit emot betydligt mycket mindre sk flyktingar per capita och sammanlagt än vad Sverige har gjort. Där har du den absolut viktigaste anledningen till att Sverige sticker ut kraftigt i brottsstatistiken i jämförelse med våra nordiska grannländer.
Citera
2024-04-10, 06:25
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Köpenhamn är en "Fantastisk stad, lugn och harmonisk" därför att Danmark tagit emot betydligt mycket mindre sk flyktingar per capita och sammanlagt än vad Sverige har gjort. Där har du den absolut viktigaste anledningen till att Sverige sticker ut kraftigt i brottsstatistiken i jämförelse med våra nordiska grannländer.

Poängen kvarstår dock - våra politiker påstår att de tittar på Danmarks politik för att inspireras, men missar totalt de demokratiska och liberala delarna av deras politik.
Citera
2024-04-10, 07:05
Medlem
Om Sverige ska ha lika stor andel negrer som USA, då måste svenska polisen agera som den amerikanska polisen.

Typ skjut först och fråga sedan.

Visitationszoner är bara ett litet myrsteg i just den riktningen.
Citera
2024-04-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Grejen är ju den att polisen kan redan nu visitera lite vem de känner för, tröskeln är ganska låg och allt som krävs är att det finns en misstanke som går att argumentera för, vilket inte är särskilt svårt att plocka fram.

Det enda visitationszoner gör, är att polisen nu slipper behöva komma på ursäkter vid sina ingripanden.

Exakt detta. Hela stockholm är redan en visitationzon.

Polisen visiterar en för minsta lilla misstanke.
Citera
2024-04-10, 17:27
Avslutad
Riksdagen röstade ja till att införa visitationszoner.

Därmed får polisen från den 25 april
rätt att visitera personer som befinner sig
på allmän plats i det utpekade området,
utan misstanke om brott.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/riksdagen-rostade-ja-till-visitationszoner/

Nu blir det nog varselkläder på för oroliga
Citera
2024-04-10, 20:01
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Visitationszoner start i April: Polisen till orolig i Malmö; "Ta på gul väst"

Ny rubrik: Visitationszoner startar 2024-04-25 - Polisen till orolig i Malmö: "Ta på gul väst"

/Mod
Citera
2024-04-11, 04:59
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Det är inte mitt jobb att hitta en lösning på det, men som medborgare i ett fritt, demokratiskt och "liberalt" land så förväntar jag mig att ha samma rättigheter som andra riktiga demokratier på den här planeten. Ingen svettig politiker eller överviktig polis ska tala om för mig vad jag får och inte får göra med min kropp.

Dessutom - sett till statistiken är det en extremt liten del av befolkningen som är kriminella eller tillhör organiserad brottslighet, är det rimligt att alla nu ska lida bara för att poliserna och politikerna ska göra sitt jobb?

Nej de får hitta ett annat sätt att göra det på. Jag som medborgare ska också få göra vad jag vill med min kropp. Precis som i alla andra demokratiska länder.

Regeringen påstår att de tittade på Danmark när de införde en del av de nya lagarna, men de valde ju bara delarna av Danmarks politik som passade. De struntade totalt i dekriminaliseringen exempelvis.

Men du förstår väl ändå att Sverige är ett extremt land där det har gått otroligt långt med kriminaliteten?

Som du skriver så är det en så liten minoritet som är gängkriminella men trots sin ringa mängd så gör de så stor skada.

Nu har sådana som du släppt in en ny medelstor svensk stad varje år av dessa människor som inte riktigt passar in i samhället där alldeles för många blir kriminella. Då får ni också ta konsekvenserna av det.

Du ville ha massinvandring och mångkultur, nu måste andra städa upp efter dig så att svenskarna kan få vara trygga och säkra i sitt eget land igen.

Otroligt många har tvingats lida och dö för att du ville ha massinvandring och mångkultur. Nu måste någon göra något åt det.
Citera
2024-04-11, 05:26
Avslutad
"Visitationszoner" är fel uttryck, det regeringen inför är "säkerhetszoner" som kommer att vara i stort sett helt fria från vapen, narkotika och systemhotande aktiviteter. Hederliga boende i utsatta områden välkomnar detta, har länge efterfrågat detta.
Citera
2024-04-11, 06:14
Medlem
Citat:

Tycker du kan ta din "demokratiska kropp" och släpa den till Rafah eller något annat lämpligt muslimställe.

Anledningen till att det mestadels är lugnt och harmoniskt i Köpenhamn är att det inte finns en massa muslimer i centrum av Köpenhamn. Och att danskarna har tagit emot betydligt färre muslimer än sorgestaten Sverige.

Så du åker till Köpenhamn och myser med hygge och smörrebröd bland danskar. Och nu har du en åsikt. Det verkar inte finnas någon hejd på dumheten hos dig.
Citera
2024-04-11, 06:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
"Visitationszoner" är fel uttryck, det regeringen inför är "säkerhetszoner" som kommer att vara i stort sett helt fria från vapen, narkotika och systemhotande aktiviteter. Hederliga boende i utsatta områden välkomnar detta, har länge efterfrågat detta.
Just min tanke.
Även om det bara är lokalt, så är detta mångdubbelt bättre än 'saft och bullar'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in