2024-04-10, 22:19
Medlem
Min fru kom hem idag... med en kort frisyr. Inte hennes långa vackra svall jag vant mig vid. Det var då jag förstod att hon blivit kärring. En sån klassisk kulturtant/lesbisk frisyr som alla kärringar skaffar när de bestämt sig för att vara kärringar istället för kvinnor. "Åh så piggt" eller något sånt har hon säkert tänkt. Alla män vet att det aldrig blir bättre med en kort frisyr än en lång, de har bara tagit steget till kärring. Men visst, hennes val och det gör mig inte mycket, mer än att jag också känner mig äldre pga gift med nu kärring.

Jag sa så klart det vanliga man måste säga för annars går allt åt helvete - åh så fint, passar verkligen bra. Skadan är redan skedd och inget man kan göra genom att yppa sanningar. Bara att acceptera att vi går in i nästa fas, livets slutskede.

Frågeställning: Vad är det som gör att kvinnor i en viss ålder bestämmer sig för att förlika sig med att bli kärring istället? Utåt sett tycker jag hon haft 10 år kvar och det tycker jag de flesta som väljer kärringhåret verkar ha. Jenny strömstedt osv...
Är det en klimakteriegrej? Är det något som sker i själva håret? Att kvalitén blir sämre så de måste ha kärringkort? Har de hittat grått hår och insett att det kostar mer att färga långt hår? Det är ju knappast slumpen att kvinnor går från 60cm hår till 14cm? Är det att de känner "nej nu blir jag kärring" och därför behöver en stor förändring så folk fattar att de är kärring? Är det som när män skaffar motorcykel?

Jag kan inte vara den enda som märkt denna förändring?
Citera
2024-04-10, 22:25
Medlem
Fyfan ser inte fram emot att ha en gammal kvinna
Citera
2024-04-10, 22:26
Medlem
Ja. Kvaliteten på håret blir sämre så att dom inte orkar försöka längre. Det är motsvarigheten till män som rakar av skiten när det blivit för tunnt.
Citera
2024-04-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeypikey
Ja. Kvaliteten på håret blir sämre så att dom inte orkar försöka längre. Det är motsvarigheten till män som rakar av skiten när det blivit för tunnt.

Nej. Det är motsvarigheten till män som låter sig bli äckligt feta och lukta surt av svett och tvingar sin kvinna stå ut med det.

Man har ett ansvar gentemot sin partner att inte låta sig förfalla alltför mkt och långt hår är en av de mest centrala delarna av kvinnlig fägring.
Kvinnor som klipper sitt hår kort. TS du har min sympati. Bra att du reagerade som du gjorde. Se till bara att inte spela över alltför övertygande, och hon kommer fatta hur fult du tycker att det är och låta det växa ut igen. Finns det liv i er relation kommer dina känslor spela roll för henne. Skiter hon i dem vet du att relationen är död. Dumpa henne då för någon med långt hår.
Senast redigerad av Kombitator 2024-04-10 kl. 22:41.
Citera
2024-04-10, 22:49
Medlem
…ungefär i samma ögonblick som hon kallar dig för gubbe. Brukar ske samtidigt som man kammar håret från ena örat till det andra och ibland att man tar hjälp av ögonbryn och öronhår för att få till frisyren.
Citera
2024-04-10, 22:56
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny.Rundqvist
Min fru kom hem idag... med en kort frisyr. Inte hennes långa vackra svall jag vant mig vid. Det var då jag förstod att hon blivit kärring. En sån klassisk kulturtant/lesbisk frisyr som alla kärringar skaffar när de bestämt sig för att vara kärringar istället för kvinnor. "Åh så piggt" eller något sånt har hon säkert tänkt. Alla män vet att det aldrig blir bättre med en kort frisyr än en lång, de har bara tagit steget till kärring. Men visst, hennes val och det gör mig inte mycket, mer än att jag också känner mig äldre pga gift med nu kärring.

Jag sa så klart det vanliga man måste säga för annars går allt åt helvete - åh så fint, passar verkligen bra. Skadan är redan skedd och inget man kan göra genom att yppa sanningar. Bara att acceptera att vi går in i nästa fas, livets slutskede.

Frågeställning: Vad är det som gör att kvinnor i en viss ålder bestämmer sig för att förlika sig med att bli kärring istället? Utåt sett tycker jag hon haft 10 år kvar och det tycker jag de flesta som väljer kärringhåret verkar ha. Jenny strömstedt osv...
Är det en klimakteriegrej? Är det något som sker i själva håret? Att kvalitén blir sämre så de måste ha kärringkort? Har de hittat grått hår och insett att det kostar mer att färga långt hår? Det är ju knappast slumpen att kvinnor går från 60cm hår till 14cm? Är det att de känner "nej nu blir jag kärring" och därför behöver en stor förändring så folk fattar att de är kärring? Är det som när män skaffar motorcykel?

Haha, vadfasen...känner med dig.
Hur gammal är du och din fru egentligen?

Hår blir ju tunnare och glesare med stigande ålder, kanske tycker hon att det ser stripigt och livlöst ut?
Eller så orkar hon inte fixa med det varje dag så att det inte ser stripigt och livlöst ut?
Eller så faller hon för kärringmallen, saknar autonomi, gör som vännerna?
Vad tror du?

Jag tycker att du ska vara ärlig, säga att du uppskattar mer när hon har långt hår för att hon ser yngre och mer attraktiv ut. Hon vill veta det - dels vad hon är snyggast i men även vad du tycker - trots att det kanske svider initialt.

Det är attraktivt med män som vågar säga sanningen och det gör dig mer rakryggad överlag. Det gagnar er och er attraktionskraft inför varandra i förlängningen.
Citera
2024-04-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Jag tycker att du ska vara ärlig, säga att du uppskattar mer när hon har långt hår för att hon ser yngre och mer attraktiv ut. Hon vill veta det - dels vad hon är snyggast i men även vad du tycker - trots att det kanske svider initialt.

Hahaha.... Jag har varit gift tillräckligt länge för att veta att detta är ett trick. Och som sagt, hon får vara kärring om hon vill, älskar henne lika mycket oavsett. Frågan var mer varför kvinnor gör så här efter en viss ålder... Vi är straxt över 45.
Citera
2024-04-10, 23:08
Medlem
Tror en del kvinnor gör så för de orkar fan inte styla håret längre, lättare att tvätta men fråga gärna hur hon mår
Citera
2024-04-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gt88
Tror en del kvinnor gör så för de orkar fan inte styla håret längre, lättare att tvätta men fråga gärna hur hon mår

Hon mår toppen!
Bra idé för övrigt. Hon kommer hem glad för att hon klippt sig...
Då ska jag säga "men hur mår du egentligen?"
Senast redigerad av Conny.Rundqvist 2024-04-10 kl. 23:16.
Citera
2024-04-11, 00:06
Medlem
Haha, vilket roligt inlägg
Skrattade ihjäl mig! LoL

Men tror det är kvalitén på håret, faktiskt
När östrogenet går ner blir håret sprödare

Vi har blivit lurade att ett kort välvårdat hår är snyggare en ett sprötigt långt

Citat:
Ursprungligen postat av Conny.Rundqvist

Citera
2024-04-11, 00:24
Medlem
peergs avatar
Nä fy fan, när kvinnan nått bäst före datum är det dags att byta ut henne till en yngre modell. Vem orkar sitta och dricka kaffe mitt i mot ett jämnårigt vrak på mornarna när man kan ha en artonårig fotomodell?

(Alternativt tittar man sig själv i spegeln och ser samma förfall där och inser att om man vill bli gammal tillsammans med någon får man också acceptera att personen i fråga kommer att åldras med allt vad det innebär av rynkor, håravfall och hängtuttar.)
Citera
2024-04-11, 00:31
Medlem
vasaduellers avatar
Väx ut ett par kulor och säg sanningen till henne. Efter några dagar/veckor av ilska och sexvägran så kommer hon att låta håret växa ut igen. I annat fall kan du byta kvinna. Alternativt kontra med att bli en gnällfitta med kulmage (=gobbe).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in