2024-04-10, 11:44
Medlem
Håller helt med, en enkel regel inför ett köp av BR borde vara att: "Är du inte beredd att gå in i styrelsen, avstå från köp". Sedan ska man väl också säga att de flesta BRF drivs på ett bra sätt av engagerade personer, så i många fall KAN man se det som en hyreslägenhet, men då får man också vara beredd på saker som detta.

Tror man att en byggare av godhet sitter kvar i styrelsen utan att bo i föreningen bör man nog bli extremt misstänksam, speciellt om det inte är några andra i styrelsen.

BRF ansluten till en central organisation är också en mindre risk, men du kan inte ta bort den helt för det är ändå styrelsen som företräder och de kan fatta dåliga beslut.

En förening kan köpa in tjänster så att vara engagerad behöver inte innebära att man själv sköter underhåll och liknande, engagemanget består i att vara aktiv och insatt i föreningen och hur den sköts, inte fastighetens skötsel.

Citat:
Ursprungligen postat av 176-761
Och alla som vill bo i bostadsrätt för att de vill bo i lägenhet men inte hyra, och samtidigt tror att de slipper engagera sig på samma sätt en ägare till en villa behöver. Någon måste engagera sig, och den någon är i slutändan ägaren. För en villa är det du själv, för en hyresrätt är det hyresvärden, och för bostadsrätter så är det en enkel ”någon annan”. De flesta vill inte gå in i styrelserna eller ens gå på mötena. Och blir sen förvånade när skrupellöst folk kan gå in och sabba för andra samtidigt som de lyckas sko sig.

Det är sånt vi ser här också. De har inte försökt se om lånen betalas. Ja det är synd, men också lite självförvållat att det gått så här långt.
Citera
2024-04-10, 11:54
Medlem
Vilket jävla svammel!

Fram med mannen bakom detta NU!
Citera
2024-04-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Man kan ju också ha koll själv på föreningen där man är medlem. Problemet idag är mer att invandrare inte fattar att brf är lika med eget ansvar, att många inte bryr sig om årsredovisning mm. Jag var med och kastade ut två helsvennar från styrelsen i en brf redan i början av 90-talet. De satt i styrelsen, bluffakturerade föreningen och attesterade varandras fakturor bakom ryggen på övriga styrelsen. Skojare är alltid skojare.
Jaha? Pk-drägg som dig förstår inte eller utelämnar såklart det faktum att kulturer skiljer sig åt, att "helsvennar" ska hitta varann och ägna sig åt detta beteende är en på tusen, men hittar två araber varann är det snarare kutym att blåsa svenne.
Citera
2024-04-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ65
Gäller förmodligen någon av de nybyggda BRF som finns i Brunsäng eller andra områden där Syrianer byggt. Syrianer/Araber som varit frisörer, restaurang eller pizza ägare men som nu blivit byggherrar. Fuskbyggen utan kunskap och en mängd fuffens med allt, ej betala in momsen och sätta en målvakt i styrelsen innan konkursen. Konstigt att vem som helst kan bilda byggföretag. Borde finnas ett regelverk för detta. Men köp från en äldre förening som är 15 år eller mer innan Syrianerna/Araberna gav sig in i byggbranschen så är ni säkra.
Reportaget är filmat i området Björkmossen (nära Brunnsäng) i Södertälje. De går längs Vindlavsvägen (59.2208, 17.6478)

Jag tror dock inte att detta bostadsområde har med reportaget att göra, det är uppfört av BoKlok (ett samarbte mellan Skanska och IKEA) och alla i styrelsen för denna BRF är skrivna i samma område.

Det står i artikeln att reportaget gäller BRF:er i Huddinge och Österåkers kommun, utan att närmare precisera vilka.
Citera
2024-04-10, 12:26
Hahaha så jävla bra.

Ja har sett de där kartongradhusen i Södertälje, det är de äckligate komplex ja sett som mera passar i en egyptisk förort. Sen att det varannat "hus" har en taxi kurir bil parkerad får mig att fundera så jävla hårt över varför banken lånat ut pengar till odjuren för? Men eftersom den största maffian i landet heter Bankmaffian så förstår man också att precis allt är så korrupt i det här vidriga samhället att jag hoppas att hela skiten kollapsar och folk börjar äta upp varann.

Så fet som kvinnan var i inslaget tror jag inte hon skulle överleva längre 2 h om hon inte får trycka in nåt i hennes feta käft, det är också det enda som folk bryr sig om idag det är att bo "fint" i den "svenska" drömmen utanför Södertälje och äta i soffan.

Vart tog de dugliga svenska folken vägen? Folket i bergslagen som var smedjor eller timmerfolket i Norrland. De som byggde upp svensk ekonomi, alltså bra människor utan lån!
Högst upp sitter bankmaffian och bara profiterar på sådana här kartongradhus, att man avverkar väldigt mycket skog så att djurlivet bara får lida och fåglarna bara dör ut.
Men istället har ju Arab-höken checkat in ordentligt i det här landet som äger dyra fastigheter mitt inne i stan och självklart går profiten före precis allting annat.
Citera
2024-04-10, 12:51
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ännu ett område där vi nu tvingas införa skärpt lagstiftning, översyn och kontroll. Det gamla Sverige, som byggde på tillit, ärlighet och förtroende är helt borta.

Vi var naiva.
Nej du var inte naiv
Däremot var du rättslös i en politisk korrumperad demokrati
Citera
2024-04-10, 12:52
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Det är lugnt staten får gå in med nytryckta pengar precis som de gjorde i Malmö.

Jag har sagt många många gånger här på flashback att detta med bostadsrättsföreningar i Sverige tillhör dåtiden. Jag har alltid rätt, även om det inte ser ut så exakt när jag skriver det så kommer det ganska snart bli så. Bara att försöka förstå. Det som kan hejda det lite grann är om mamma staten helt enkelt tar alla kostnader för kriminellas gärningar, vilket staten faktiskt ser ut att göra redan idag, bara accepterar trycker nytt och ser glada ut.

Det är det laglydiga "bra" folket som skall utrotas genom armod. Kriminella gör bara sin plikt i likhet med Berias filosofi. Alla ska bli korrupta är själva del-agendan.
Du har rätt varje gång (en gång per år) när du läser det i tidningen. Välskötta seriösa Brf är en rimlig verksamhet.
Citera
2024-04-10, 12:53
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Hahaha så jävla bra.

Ja har sett de där kartongradhusen i Södertälje, det är de äckligate komplex ja sett som mera passar i en egyptisk förort. Sen att det varannat "hus" har en taxi kurir bil parkerad får mig att fundera så jävla hårt över varför banken lånat ut pengar till odjuren för? Men eftersom den största maffian i landet heter Bankmaffian så förstår man också att precis allt är så korrupt i det här vidriga samhället att jag hoppas att hela skiten kollapsar och folk börjar äta upp varann.

Så fet som kvinnan var i inslaget tror jag inte hon skulle överleva längre 2 h om hon inte får trycka in nåt i hennes feta käft, det är också det enda som folk bryr sig om idag det är att bo "fint" i den "svenska" drömmen utanför Södertälje och äta i soffan.

Vart tog de dugliga svenska folken vägen? Folket i bergslagen som var smedjor eller timmerfolket i Norrland. De som byggde upp svensk ekonomi, alltså bra människor utan lån!
Högst upp sitter bankmaffian och bara profiterar på sådana här kartongradhus, att man avverkar väldigt mycket skog så att djurlivet bara får lida och fåglarna bara dör ut.
Men istället har ju Arab-höken checkat in ordentligt i det här landet som äger dyra fastigheter mitt inne i stan och självklart går profiten före precis allting annat.
Du fattar det inte? Det pågår ett tyst krig mot just denna typ av befolkning. Duglingar. Dvs de som är intelligenta och kan något.

Alla duglingar skall ersättas med oduglingar. Man gör detta genom att ta bort deras pengar. Allt går ut på att ta pengar från duglingar och ge pengarna till oduglingar. Det sker i det tysta. Det sker väldigt subtilt. Inte ens de dugliga människorna fattar något för det är såååå subtilt så. Men det sker på alla fronter så syns det inte. Marxistiskt övertagande i antågande. Där är agendan. Sedan när FN/WHO får full kontroll kan man börja utrotningsprocesserna. Nääää men vad säger du Uncorruptable, utrotningsprocesser 2024?? Ja glasklart.
Citera
2024-04-10, 12:54
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Du har rätt varje gång (en gång per år) när du läser det i tidningen. Välskötta seriösa Brf är en rimlig verksamhet.
Nej din dumma idiot. BRF kommer behöva fasas ut från Sverige om bra människor ska fortsätta kunna leva i landet. Det kommer inte fungera. Bostadsrätter är ohållbara! Unsustainable i dess rätta bemärkelse. Det går mot misslyckande.
Citera
2024-04-10, 12:55
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Nej din dumma idiot. BRF kommer behöva fasas ut från Sverige. Det kommer inte fungera. Det går mot misslyckande.
Jag såg en person på gatan som ramlade och bröt nacken när hen cyklade. Vi måste förbjuda alla cyklar i hela Sverige.
Citera
2024-04-10, 12:56
Medlem
Kiddieoxos avatar
Bara de jobbar och drar sitt strå till stacken!
Citera
2024-04-10, 12:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jag såg en person på gatan som ramlade och bröt nacken när hen cyklade. Vi måste förbjuda alla cyklar i hela Sverige.
Om inom snar framtid ser att jättemånga som cyklar kommer bryta nacken, ja i så fall har du ju rätt att vi måste göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in