Citat:
Ursprungligen postat av
Horrorgram
Det är inte bara det. Det är felrtal klagomål med från grannar. Som han sitter och skriker så är det inte ett dugg konstigt.
Inte riktigt sant. Det vi vet är att Joakim påstår att det inkom klagomål veckorna Julia bodde där och under tiden Chrippa var i Dubai har någon anmält en akut fuktskada i hans lägenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
geek12
Jo. En hyresvärd kan kicka ut dig om du är sen en vecka med hyran.
Nej. Jocke säger så, men det stämmer inte. Faktagranska lite, snälla! Källhänvisning med lagarna har bifogats tillräckligt många gånger. Men om du inte VILL veta, sluta då upp med att hävda saker utan saklig grund.
Ingenting du säger blir mer trovärdigt bara för att du säger det två gånger. Källa för ditt påstående, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Jo, hyresvärden har en möjlighet att efter en veckas försening med hyran, avsluta avtalet. Man har dock som hyresgäst rätt till återvinning under en vecka, genom att betala hyran. Att den rätten inte används oftare än den gör, är en annan sak, då det inte ger några pengar. Men den finns där. Med en vecka menar jag sju dagar, för jag har för mig att det är det måttet som är angivet.
Fel. Notera skillnaden på uppsägning av avtal och avhysning. Två vitt skilda saker.