2024-04-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja att inse man är sjuk är ingen garanti för att man söker vård, speciellt inte om man måste betala stora summor. Men säkert finns de som tycker deras dragning är problematisk och skulle vilja vara utan den.
Jag tror dom är lätt räknade då dom flesta njuter av sin läggning. Dom som ser det som ett problem är dom som åker fast. Alla andra ser inga problem.
Citera
2024-04-09, 15:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag tror dom är lätt räknade då dom flesta njuter av sin läggning. Dom som ser det som ett problem är dom som åker fast. Alla andra ser inga problem.
Ja din åsikt tro, är inte min åsikt tro. Vem vet?
Citera
2024-04-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ja din åsikt tro, är inte min åsikt tro. Vem vet?
Du brukar ha förnuftiga åsikter och fått intrycket att du är oerhört intelligent. Så jag får ge mig och tro att du har rätt.
Citera
2024-04-09, 16:01
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Det kan inte va många som går frivilligt i vård för dom har dragning till barn. Tror vi pratar promille och inte procent.

Nä, det är knappast massa snuskgubbar som sitter och läser dumpens blogg varje dag, ser reklamen om impulskollen och tänker fanken, det där nog nåt för mig! Speciellt inte om de ringer dit och får erbjudande om att få ”vård” mot 130k och annars kommer Sara hem till dom. De andra vårdinrättningarna som har nämnts i tråden har ju anknytningar till sjukhus så dit kan nog folk som uppvisar snuskgubbebeteende bli hänvista till av sjukvården. Knappast att psyk hänvisar någon till impulskollen. Dumpens gäddor är nog klart överrepresenterade bland klienterna hos impulskollen, speciellt med tanke på att deras paket verkar innehålla damage control just när det kommer till att bli publicerad i dumpens blogg. Om de nu inte skulle hota alla klienter med att de ska hängas ut på dumpen, men det vore nog inte en så bra idé för affärerna. Inget dumpen, inget impulskollen tror jag.

Citat:
Han kanske måste ge beröm, annars publicerar de, Dumpen - Impuls har säkert gett killen ett manus. Få se om det blir någon publicering, det kanske kostar en mille för evig avpublicering, familjen var ju tydligen rik.

Skulle kunna vara så, men då går de ju verkligen emot sitt eget påstådda syfte om det viktiga är att snuskgubbarna är ”botade” for show men när mörkret faller in fortfarande hänger i de mörkaste hålorna på kik. Det är konstigt som det är ändå att det görs skillnad på gädda och gädda när dumpen samtidigt har varit väldigt verbala om att de skiter i att andra gäddor har tagit livet av sig kort efter publiceringarna och hela tiden babblar om hur mycket de bryr sig om barnen. Men vissa gäddor är väl möjliga att mjölka på mer cash och då verkar plötsligt inte barnen så viktiga längre. Hade dumpen menat allvar med att de skiter i gäddorna så hade de här männen hängts ut på samma premisser som alla andra. Dumpen borde inte syssla med nån gäddvälgörenhet.
Citera
2024-04-09, 16:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du kan tro vad fan du vill.
Eller så var det kanske jag som gick in och betalade dessa skulder?
Jag har pengar och jag gillar inte pedofiläckel som borde brinna i helvetet.
F.ö. vet jag vem som köpte den första bilen till Dumpen. Å nej, det var inga Swish-pengar involverade där inte.
Men det finns inget bevis för att pengarna inte var för att hindra en uthängning, deras första bil kan också varit för att avstå en uthängning.

Nu när fakta kommit fram angående deras pengahantering, och det att det verkligen var kris angående hemsidan, så kan man mycket väl tro att ett inkast av pengar var så angeläget att de skulle ta ett sådant erbjudande. Det är en "Schrödingers katt", viket vi aldrig kommer få veta om katten är död eller levande.
Citera
2024-04-09, 16:30
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Men det finns inget bevis för att pengarna inte var för att hindra en uthängning, deras första bil kan också varit för att avstå en uthängning.

Spelar väl inte heller nån roll om pengarna kom in via swish eller typ genom banköverföring eller vad det var han nu menade med att det i vart fall inte var swishpengar.
Citera
2024-04-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Spelar väl inte heller nån roll om pengarna kom in via swish eller typ genom banköverföring eller vad det var han nu menade med att det i vart fall inte var swishpengar.
Var pengarna kommer från är helt irrelevant. Kan vissa gäddor få fördelar pga någon form av betalning, så är all integritet bortblåst. Undrar hur mycket det hade kostat att undvika de 4 bekräftade självmorden (och de övriga som inte är 100% bekräftade)?
Citera
2024-04-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, att träffas via nätet är helt klart en risk , även för vuxna. Turligt nog är det extremt få minderåriga som är beredda att träffa snuskgubbar . Dumpen visar bara hur många äldre män som söker efter minderåriga , men definitivt inte hur många Ebba 14 som söker Börje 68. Alltså blir ju verksamheten mer fiktiv än realistisk. Sen är det självklart såväl tragiskt som hemskt att detta ytterst sällsynta ändå händer. I de fallen fungerar rättsväsendet , vilket går att läsa i de veckovisa rapporterna som dumpen redovisar.

Fungerar rättsväsendet?
Idag leder enbart 5 av 100 anmälda våldtäkter till fällande dom
rättsväsendet fungerar tyvärr inte, och om jag ska ge mig på att kritisera dumpen (vilket många meningsmotståndare inte tror jag är kapabel till eftersom dom drar alla dumpenförespråkare över en o samma kam) så tror jag tyvärr inte att en förändrad lagstiftning skulle göra att problemen skulle försvinna

Att kriminalisera sexuell kontakt med barn är givetvis bra och skulle säkert göra det lättare att utreda, även förebygga en del sexualbrott men det stora problemet är fortfarande brist på resurser till både polis och rättsväsendet så problemet med för många utredningar som läggs ner kommer kvarstå även efter förändrad lagstiftning

En bra början men tyvärr ingen lösning på grundproblemet
Senast redigerad av Bertil87 2024-04-09 kl. 17:50.
Citera
2024-04-09, 17:37
Medlem
Citat:
Varken Sara eller någon annan som hävdar det du skriver har kunnat bevisa att det stämmer. Det enda ”bevis” på att nån gädda har blivit bättre jag har sett är textkonversationen som den avhoppade fiskaren delade delar av och som dumpen sen delade hela om impulskollen. Där står det svamligt skrivet att personen har fått ”otroligt mycket vård” av impulskollen, har blivit botad från en psykiatrisk diagnos (otroligt med tanke att det inte verkar jobba nån legitimerad psykolog eller för den delen läkare eller sjuksköterska hos impulskollen), vet att han kommer bli publicerad när han mår bättre and so on so on. Läs gärna konversationen och svara på om du tycker att det låter som ord från en person som har fått bra legitimerad vård. För mig låter det som nån som har ”mött jesus”, eller blivit hjärtvättad av en sekt. Är ju dock så klart bra om det verkligen inte är nån risk att han fortsätter snuska sig på nätet men tveksamt att det är en hållbar lösning i längden att lösa problemet genom att ta till tveksamma egentillverkade metoder som nån pengakåt brorsa har kokat ihop för att pumpa utskämda snuskgubbar på pengar. Av nån anledning nämns AA och NA också i konversationen och där hänger jag inte på vad som menas alls på grund av hur svamlig hela konversationen är, men är det nåt sånt impulskollen sysslar med kanske? Typ AS - Anonyma Snuskgubbar.

Enligt dumpen själva så lägger dom flesta ned efter att dom blivit publicerade på dumpen
Det är ytterst få dom ser på nätet igen så det verkar ha en viss effekt

Ditt raljerande väljer jag naturligtvis att int svara på
Citera
2024-04-09, 17:40
Medlem
Citat:
Varken Sara eller någon annan som hävdar det du skriver har kunnat bevisa att det stämmer. Det enda ”bevis” på att nån gädda har blivit bättre jag har sett är textkonversationen som den avhoppade fiskaren delade delar av och som dumpen sen delade hela om impulskollen. Där står det svamligt skrivet att personen har fått ”otroligt mycket vård” av impulskollen, har blivit botad från en psykiatrisk diagnos (otroligt med tanke att det inte verkar jobba nån legitimerad psykolog eller för den delen läkare eller sjuksköterska hos impulskollen), vet att han kommer bli publicerad när han mår bättre and so on so on. Läs gärna konversationen och svara på om du tycker att det låter som ord från en person som har fått bra legitimerad vård. För mig låter det som nån som har ”mött jesus”, eller blivit hjärtvättad av en sekt. Är ju dock så klart bra om det verkligen inte är nån risk att han fortsätter snuska sig på nätet men tveksamt att det är en hållbar lösning i längden att lösa problemet genom att ta till tveksamma egentillverkade metoder som nån pengakåt brorsa har kokat ihop för att pumpa utskämda snuskgubbar på pengar. Av nån anledning nämns AA och NA också i konversationen och där hänger jag inte på vad som menas alls på grund av hur svamlig hela konversationen är, men är det nåt sånt impulskollen sysslar med kanske? Typ AS - Anonyma Snuskgubbar.
Jag reagerade också på att Gäddan skrev "jag har fått otroligt mycket vård" Alltså Dumpen och impullskollen är ruffel och båg. Det är likadant med anonyma som skriver livshistoria om övergrepp. Det är uppenbart att det är skrivet av någon från dumpen. Inte alla, men flera har exakt samma stavning och meningsuppbyggnad.
Citera
2024-04-09, 17:41
Medlem
Citat:
Jag tror inte det finns någon pedofil som anser att han är sjuk och behöver vård. Sjukdomsinsikt när det gäller pedofili är noll.

Förvisso men efter dumpen så är dom igenkända och kan inte va anonyma längre
Det gör att dom int har så mkt annat val än att söka hjälp oavsett insikt eller ej
Citera
2024-04-09, 17:44
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Enligt dumpen själva så lägger dom flesta ned efter att dom blivit publicerade på dumpen
Det är ytterst få dom ser på nätet igen så det verkar ha en viss effekt

Vad dumpen säger är fortfarande ingen pålitlig källa. Bara för att de inte chattar med dumpen igen betyder det inte att de inte finns. Det kan lika gärna vara så att de blivit ännu farligare och kommit sig in i ännu äckliga snuskgubbekretsar. Det vet vi inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in