Citat:
Ursprungligen postat av
Takanashi
Ja, att träffas via nätet är helt klart en risk , även för vuxna. Turligt nog är det extremt få minderåriga som är beredda att träffa snuskgubbar . Dumpen visar bara hur många äldre män som söker efter minderåriga , men definitivt inte hur många Ebba 14 som söker Börje 68. Alltså blir ju verksamheten mer fiktiv än realistisk. Sen är det självklart såväl tragiskt som hemskt att detta ytterst sällsynta ändå händer. I de fallen fungerar rättsväsendet , vilket går att läsa i de veckovisa rapporterna som dumpen redovisar.
Fungerar rättsväsendet?
Idag leder enbart 5 av 100 anmälda våldtäkter till fällande dom
rättsväsendet fungerar tyvärr inte, och om jag ska ge mig på att kritisera dumpen (vilket många meningsmotståndare inte tror jag är kapabel till eftersom dom drar alla dumpenförespråkare över en o samma kam) så tror jag tyvärr inte att en förändrad lagstiftning skulle göra att problemen skulle försvinna
Att kriminalisera sexuell kontakt med barn är givetvis bra och skulle säkert göra det lättare att utreda, även förebygga en del sexualbrott men det stora problemet är fortfarande brist på resurser till både polis och rättsväsendet så problemet med för många utredningar som läggs ner kommer kvarstå även efter förändrad lagstiftning
En bra början men tyvärr ingen lösning på grundproblemet