2024-04-09, 12:08
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Klart det finns personer som har ett sexuellt intresse för barn bland dumpens anhängare precis som dom finns överallt annars i samhället på samma sätt som dom finns bland polisen, domstolspersonal, butikspersonal, hissreparatörer, lastbilschaufförer, skolpersonal osv...
Det är ingen som tror ngt annat

Många människor med ett sexuellt intresse lever ett slags dubbelliv som exempelvis Kapten klänning

Verkar ju som att dumpen värnar om alla sina sektmedlemmar så länge de swishar och går till aggressiva verbala angrepp på alla som inte tycker de är guds gåva till mänskligheten, men precis som du säger så tror jag nog att de flesta vet att det finns snuskgubbar överallt i samhället.

Dumpen har liksom inte uppfunnit hjulet, alla som inte har levt under en sten sista 30 åren vet väl att det finns många äckel på nätet. De allra flesta som har i barn i åldern upp till 14 år idag var väl antagligen inte så gamla själva eller föddes på den tiden när internet och snuskgubbar i chattar redan fanns. Nog för att det finns nya sociala medier och sätt att kommunicera på via telefoner idag men ungarnas föräldrar bör om de inte är spånhuvuden veta det här och kunna prata med sina egna barn om att inte svara om slemmojoeffe67på skickar en bild på sitt kön på snap utan blocka och anmäla han. De flesta 14-åringar är inte helt dumma i huvet som dumpen verkar tro och fattar det, om inte själva så om man pratar med de om det.
Senast redigerad av FernandoFisring 2024-04-09 kl. 12:11.
Citera
2024-04-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Verkar ju som att dumpen värnar om alla sina sektmedlemmar så länge de swishar och går till aggressiva verbala angrepp på alla som inte tycker de är guds gåva till mänskligheten, men precis som du säger så tror jag nog att de flesta vet att det finns snuskgubbar överallt i samhället.

Dumpen har liksom inte uppfunnit hjulet, alla som inte har levt under en sten sista 30 åren vet väl att det finns många äckel på nätet. De allra flesta som har i barn i åldern upp till 14 år idag var väl antagligen inte så gamla själva eller föddes på den tiden när internet och snuskgubbar i chattar redan fanns. Nog för att det finns nya sociala medier och sätt att kommunicera på via telefoner idag men ungarnas föräldrar bör om de inte är spånhuvuden veta det här och kunna prata med sina egna barn om att inte svara om slemmojoeffe67på skickar en bild på sitt kön på snap utan blocka och anmäla han. De flesta 14-åringar är inte helt dumma i huvet som dumpen verkar tro och fattar det, om inte själva så om man pratar med de om det.

Det sjuka är just att vi låter dom hålla på och trasiga barn riskerar råka illa ut
Jag har själv pratat med personer som blivit våldtagen av folk dom träffat på nätet
När kukbilder från äckelgubbar är så pass normaliserat så är gränsen för vad som är okej gått för långt
Citera
2024-04-09, 12:59
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Det sjuka är just att vi låter dom hålla på och trasiga barn riskerar råka illa ut
Jag har själv pratat med personer som blivit våldtagen av folk dom träffat på nätet
När kukbilder från äckelgubbar är så pass normaliserat så är gränsen för vad som är okej gått för långt

Det är självklart inte ok att skicka kukbilder till barn och självklart ligger ansvaret på snuskgubbarna som borde ge fan i det. Det finns inget normalt med det över huvud taget. Vi borde inte låta dom hålla på, men frågan är om det hjäper att Sara jagar rätt på dom och skriker lite. Möjligen att Sara får ut nåt av det, vi andra får skratta åt eländet och ett gäng gubbar i dumpensekten får ett nytt namn att skriva i sin dagbok över folk de inte vill ha i bekantskapskretsen.
Senast redigerad av FernandoFisring 2024-04-09 kl. 13:03.
Citera
2024-04-09, 13:06
Medlem
Citat:

Ja, att träffas via nätet är helt klart en risk , även för vuxna. Turligt nog är det extremt få minderåriga som är beredda att träffa snuskgubbar . Dumpen visar bara hur många äldre män som söker efter minderåriga , men definitivt inte hur många Ebba 14 som söker Börje 68. Alltså blir ju verksamheten mer fiktiv än realistisk. Sen är det självklart såväl tragiskt som hemskt att detta ytterst sällsynta ändå händer. I de fallen fungerar rättsväsendet , vilket går att läsa i de veckovisa rapporterna som dumpen redovisar.
Citera
2024-04-09, 13:28
Medlem
Citat:
Det är självklart inte ok att skicka kukbilder till barn och självklart ligger ansvaret på snuskgubbarna som borde ge fan i det. Det finns inget normalt med det över huvud taget. Vi borde inte låta dom hålla på, men frågan är om det hjäper att Sara jagar rätt på dom och skriker lite. Möjligen att Sara får ut nåt av det, vi andra får skratta åt eländet och ett gäng gubbar i dumpensekten får ett nytt namn att skriva i sin dagbok över folk de inte vill ha i bekantskapskretsen.

Och så får dom ett ordentligt uppvaknande så att dom förhoppningsvis söker hjälp
Citera
2024-04-09, 14:09
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Och så får dom ett ordentligt uppvaknande så att dom förhoppningsvis söker hjälp

Varken Sara eller någon annan som hävdar det du skriver har kunnat bevisa att det stämmer. Det enda ”bevis” på att nån gädda har blivit bättre jag har sett är textkonversationen som den avhoppade fiskaren delade delar av och som dumpen sen delade hela om impulskollen. Där står det svamligt skrivet att personen har fått ”otroligt mycket vård” av impulskollen, har blivit botad från en psykiatrisk diagnos (otroligt med tanke att det inte verkar jobba nån legitimerad psykolog eller för den delen läkare eller sjuksköterska hos impulskollen), vet att han kommer bli publicerad när han mår bättre and so on so on. Läs gärna konversationen och svara på om du tycker att det låter som ord från en person som har fått bra legitimerad vård. För mig låter det som nån som har ”mött jesus”, eller blivit hjärtvättad av en sekt. Är ju dock så klart bra om det verkligen inte är nån risk att han fortsätter snuska sig på nätet men tveksamt att det är en hållbar lösning i längden att lösa problemet genom att ta till tveksamma egentillverkade metoder som nån pengakåt brorsa har kokat ihop för att pumpa utskämda snuskgubbar på pengar. Av nån anledning nämns AA och NA också i konversationen och där hänger jag inte på vad som menas alls på grund av hur svamlig hela konversationen är, men är det nåt sånt impulskollen sysslar med kanske? Typ AS - Anonyma Snuskgubbar.
Citera
2024-04-09, 15:15
Medlem
Citat:
Jag tror inte det finns någon pedofil som anser att han är sjuk och behöver vård. Sjukdomsinsikt när det gäller pedofili är noll.
Citera
2024-04-09, 15:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag tror inte det finns någon pedofil som anser att han är sjuk och behöver vård. Sjukdomsinsikt när det gäller pedofili är noll.
Tror det varierar i högsta grad, från noll till hundra.
Citera
2024-04-09, 15:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag får lite mer känslan av att de mest aggressiva är de som på olika sätt själva inte har så rent mjöl i påsen, typ är aggressiva mot sin familj eller sysslar med nån form av olaglig verksamhet. Genom att gå med i dumpensekten tänker de att det de själva sysslar med är helt ok eftersom dumpen jagar män som som ses som värre än de själva i samhällets ögon. Skulle inte förvåna mig om det gömmer sig några kaptener i klänning bland de som gormar högst också.
Ja, de höjer sitt godhetsvärde för dem själva. Några skänker pengar till välgörenhet, andra till Dumpen. De som belastar Dumpen ekonomiskt gör det för de tycker de gör en så enorm god gärning i samhället (Sara & Patrik). Ungefär som att man kan plikta tillbaka det dåliga man gjort tidigare i livet.

När man nämner pengasuget här, får man detta tillbaka, "det är väl inget mot alla som våldtar barn".
Citera
2024-04-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tror det varierar i högsta grad, från noll till hundra.
Det kan inte va många som går frivilligt i vård för dom har dragning till barn. Tror vi pratar promille och inte procent.
Citera
2024-04-09, 15:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Varken Sara eller någon annan som hävdar det du skriver har kunnat bevisa att det stämmer. Det enda ”bevis” på att nån gädda har blivit bättre jag har sett är textkonversationen som den avhoppade fiskaren delade delar av och som dumpen sen delade hela om impulskollen. Där står det svamligt skrivet att personen har fått ”otroligt mycket vård” av impulskollen, har blivit botad från en psykiatrisk diagnos (otroligt med tanke att det inte verkar jobba nån legitimerad psykolog eller för den delen läkare eller sjuksköterska hos impulskollen), vet att han kommer bli publicerad när han mår bättre and so on so on. Läs gärna konversationen och svara på om du tycker att det låter som ord från en person som har fått bra legitimerad vård. För mig låter det som nån som har ”mött jesus”, eller blivit hjärtvättad av en sekt. Är ju dock så klart bra om det verkligen inte är nån risk att han fortsätter snuska sig på nätet men tveksamt att det är en hållbar lösning i längden att lösa problemet genom att ta till tveksamma egentillverkade metoder som nån pengakåt brorsa har kokat ihop för att pumpa utskämda snuskgubbar på pengar. Av nån anledning nämns AA och NA också i konversationen och där hänger jag inte på vad som menas alls på grund av hur svamlig hela konversationen är, men är det nåt sånt impulskollen sysslar med kanske? Typ AS - Anonyma Snuskgubbar.
Han kanske måste ge beröm, annars publicerar de, Dumpen - Impuls har säkert gett killen ett manus. Få se om det blir någon publicering, det kanske kostar en mille för evig avpublicering, familjen var ju tydligen rik.
Citera
2024-04-09, 15:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det kan inte va många som går frivilligt i vård för dom har dragning till barn. Tror vi pratar promille och inte procent.
Ja att inse man är sjuk är ingen garanti för att man söker vård, speciellt inte om man måste betala stora summor. Men säkert finns de som tycker deras dragning är problematisk och skulle vilja vara utan den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in