2024-04-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Apropå merch. Många som köper keps eller luvjacka elr t shirt, brukar skriva, jag ska bära den med stolthet, nästan lite religiösa tecken. Eller fanatiska. Jo offerkoftan följer automatiskt med.

Ja det finns en del gött att hitta där i Dumpen-shopen. Har dock aldrig sett en människa bära dessa plagg/assessorer - det finns inte.

Man kan inte gå runt i en Hoodie med emblem av Sara med ett baseballträ i högsta hugg.

Antagligen exklusive moms men Dumpen kan ju inte ha sålt ett enda exemplar. Nån fiskare som ska välja bort familjen kanske provat den bakom fördragna gardiner och ljuger lite när Sara ringer.
Citera
2024-04-09, 01:27
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Såg en bil med dumpen Logan idag. Höll på skratta ihjäl mig.

Bara för interesse, vad var det för bil? Vad kör sekten runt med liksom. Är det gammal passat eller en shiny porsche liksom?
Citera
2024-04-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tog du mitt lilla inlägg så hårt så ber jag om ursäkt.

Grogg-tanten Maggie är igång som vanligt. Ingen vettig person köper en tröja eller en strandväska där det står 242 eller Dumpen på. Detta säljs i butiken och det är absurt

Sara tar Dumpen allvarligt och borde borde nog avkroka Putte omgående.
Citera
2024-04-09, 01:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
(offtopic)
Jag fick också ett skratt idag: låg bakom en BMW med en bakrutedekal "Sluta bränn koranen!".
Blev nyfiken över vad det var för virrpanna som sätter på en sån dekal.
Körde om och bakom ratten satt en smällfet muslimkärring invirad i sina traditionella dukar, samt ett par solbrillor i bästa Hollywood-style.

Med risk att göra detta till en "Jag mötte Lassie"-tråd så har jag sett en parkbänksalkis med "Kill your local pedophile" på mössan. Han satt på en parkbänk som jag sprang förbi för något år eller två sedan. Jag började fundera på om han själv köpt den eller fått den gratis - med tanke på alla pengar de får av sina sektmedlemmar så hoppas jag på det senare.
Citera
2024-04-09, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Bara för interesse, vad var det för bil? Vad kör sekten runt med liksom. Är det gammal passat eller en shiny porsche liksom?

Dumpen kör Jeep diesel. I Puttes bok skröts det flitigt om en Porsche 911 som ofta stoppades för fortkörning. Hur bjässen Putte ens kom in i fordonet förklaras ej. Dock tog Kronofogden hans Porsche. Reality check.
Citera
2024-04-09, 02:21
Medlem
Citat:
Såg en bil med dumpen Logan idag. Höll på skratta ihjäl mig.

Menar du det?! Det är ingen annan som nånsin sett det. Inte samma sak som en Hammarby-flagga. Sara kanske slänger på något
Dumpen-skit när fiskarna kåtat upp en gubbe. 14-åriga Ebba vill knulla Bertil 87 år.
Chattarna är ju efterblivna och helt orealistiska.
Dumpen räddar liksom inte världen.
Citera
2024-04-09, 08:17
Bannlyst
Citat:

Gammal sab. Satt en skäggig gubbe där i haha han såg ut precis som alla gäddorna som hängs ut.
Citera
2024-04-09, 11:03
Medlem
Citat:
Gammal sab. Satt en skäggig gubbe där i haha han såg ut precis som alla gäddorna som hängs ut.

Ja, man får nästan känslan av att de mest aggressiva sektmedlemmarna är av typen:"Om inte jag får en fjortis ska ingen annan heller få det"!
Citera
2024-04-09, 11:14
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Med risk att göra detta till en "Jag mötte Lassie"-tråd så har jag sett en parkbänksalkis med "Kill your local pedophile" på mössan. Han satt på en parkbänk som jag sprang förbi för något år eller två sedan. Jag började fundera på om han själv köpt den eller fått den gratis - med tanke på alla pengar de får av sina sektmedlemmar så hoppas jag på det senare.

Låter väl annars som en typisk sektmedlem. Dumpen verkar ju till stor del bestå av människor som levt hårda liv och äntligen tror att de har funnit värme och gemenskap i en grupp som jobbar för ett gott syfte. Medans luktar det ju mycket som att några få i ledningen sitter och hånskrattar för att de lever på de här personernas redan knapra plånböcker.
Citera
2024-04-09, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, man får nästan känslan av att de mest aggressiva sektmedlemmarna är av typen:"Om inte jag får en fjortis ska ingen annan heller få det"!

Jo faktiskt. As sur såg han ut att vara.
Citera
2024-04-09, 11:22
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi

Jag får lite mer känslan av att de mest aggressiva är de som på olika sätt själva inte har så rent mjöl i påsen, typ är aggressiva mot sin familj eller sysslar med nån form av olaglig verksamhet. Genom att gå med i dumpensekten tänker de att det de själva sysslar med är helt ok eftersom dumpen jagar män som som ses som värre än de själva i samhällets ögon. Skulle inte förvåna mig om det gömmer sig några kaptener i klänning bland de som gormar högst också.
Citera
2024-04-09, 11:45
Medlem
Citat:
Jag får lite mer känslan av att de mest aggressiva är de som på olika sätt själva inte har så rent mjöl i påsen, typ är aggressiva mot sin familj eller sysslar med nån form av olaglig verksamhet. Genom att gå med i dumpensekten tänker de att det de själva sysslar med är helt ok eftersom dumpen jagar män som som ses som värre än de själva i samhällets ögon. Skulle inte förvåna mig om det gömmer sig några kaptener i klänning bland de som gormar högst också.

Klart det finns personer som har ett sexuellt intresse för barn bland dumpens anhängare precis som dom finns överallt annars i samhället på samma sätt som dom finns bland polisen, domstolspersonal, butikspersonal, hissreparatörer, lastbilschaufförer, skolpersonal osv...
Det är ingen som tror ngt annat

Många människor med ett sexuellt intresse lever ett slags dubbelliv som exempelvis Kapten klänning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in