Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Fast tyvärr blir byråkratin ungefär lika stor och värdelös i liberala demokratier över tid. Det är direkt observerbart. Men som byråkrat har du förstås ett starkt egenintresse av att försvara det rådande systemet. Många frågetecken kring dina besynnerliga ställningstaganden har rätats ut.
Verkligheten är den att jag både har intresse i och söker arbeta för att minska byråkratin inom det område jag arbetar.
Citat:
USA har också snö. Det är svårt att tro att du inte bara trollar när du vill påskina att svensk trupp är bättre än amerikansk vad gäller säkerhet och bevakning.
Påfallande många amerikanska förband har ingen vinterutbildning, och ännu färre av dessa kan åka skidor, hantera hård köld mm. Det är litet pinsamt att se amerikaner hasa runt på snöskor, vilket inte alls fungerar under svensk vinter. Tänk bara att patrullera runt en flygbas, som kan vara ett par mils patrullsträcka och behöva göra detta på snöskor. Helt ogörligt. Bara som exempel.
Citat:
Vad bygger din slutsats på när jag visat hur ryska kärnvapenbestyckade U-båtar behändigt tar sig fram i Östersjön? Fantasi som vanligt? För de ryska U-båtarna i Östersjön skulle kräva en gedigen marin insats av NATO för att stoppa.
Sensorer, satelliter och fartygsbaserad övervakning gör att möjligheterna för så stora ubåtar begränsas allt mer, särskilt när Nato nu kan regla av Finska viken, Öresund och Kaliningrad. Jaktubåtar är en annan sak.
Citat:
Nej, du är en faktaresistent papegoja åt det liberala bröletablissemanget. Ryssland invaderade aldrig ens Ukraina eftersom man bara gick in med drygt 100k soldater. Det finns absolut inget som tyder på att Ryssland har eller hade några andra mål än de man officiellt kommunicerade.
Man genomförde en misslyckad invasion. Putin inbillade sig att han skulle uppnå en avgörande framgång med en för liten insats. Lyckligtvis gick detta helt åt skogen. Bara för att Putins invasion misslyckades, så betyder det inte att det inte var en invasion. Ryssland bröt mot såväl FN-stadgan som Budapestöverenskommelsen och det finns ingen advokatyr som ändrar på det.
Citat:
Ah, det där halmstrået om Kina och Ryssland som liberaler i väst drar titt som tätt. Med tanke på att din sida systematiskt och gravt missbedömt Kina i över 30 år och visat att ni inte förstår ett jota av hur kineser resonerar blir det bara komiskt när ni återigen påstår er veta det. Ni har käpprätt fel igen kan jag säga. Just detta att väst konsekvent missbedömer sina motståndare är ett säkert tecken på att väst kommer att förlora.
Så Du påstår således att Kina helt altruistiskt är beredd att hjälpa den gamle fienden Ryssland bara för att det känns bra? Jo, den amsagan kan Du försöka dra för någon annan.
Citat:
Hahaha. Din bil är tvärfull av komponenter tillverkade i Kina. Vi snackar om världens främsta industrination.
Nej, det är den inte. Min bil är tämligen gammal. Den har heller inga navigatorsystem som någon kan användas.
Citat:
I Ryssland får man förolämpa transor hur mycket som helst. Faktum är att transor inte har några rättigheter whatsoever i Ryssland. Att länder som Ryssland och Kina är mycket friare för vanliga normala människor beror just på att de i motsats till väst ratat den eländiga liberala demokratin. Som just är den vänstern du kritiserar.
Man bör väl inte få förolämpa människor hur som helst, även om man prioriterar vanliga människor över ovanliga.