2024-04-09, 03:02
Avslutad
Den 25 April 2024 träder en lag i kraft som innebär att polisen får mandat
att upprätta temporära visitationszoner. Det betyder i sin tur att polisen får
lov att visitera människor utan någon direkt misstanke om brott.
Oro inför visitationszoner i Malmö: ”Har gul väst för att visa att jag inte är kriminell”
Malmöbon Anders van Geijt är orolig för att bli profilerad, stoppad av polisen på grund av sin hudfärg.

– Anders fick rådet av poliser att klä mig i gul reflexväst och i gula varselbyxor för det är svårare
för dem att ta mig som kriminell för då gör jag ju allt för att synas. Kriminella vill ju inte synas och
klär sig som mörkt som möjligt. Jag har västen på mig för att visa att jag inte är kriminell.
- "Kommunpolisen Malin Morän förstår att det finns en viss oro kring vad som kommer
gälla, vem som kommer att visiteras och på vilka grunder, Malin Morän menar att
Anders inte behöver ha på sig en gul väst för att visa att han inte är kriminell".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/oro-infor-visitationszoner-i-malmo-har-gul-vast-for-att-visa-att-jag-inte-ar-kriminell

Kanske en bra uppmaning till oroliga att ha varselkläder, så de syns lite extra ändå?
Senast redigerad av Chantre 2024-04-10 kl. 20:02. Anledning: Ändrat startdatum på begäran av TS
Citera
2024-04-09, 04:20
Medlem
Mullrets avatar
Vad är folk oroliga för? Polisen är till för rensa ut drägget. Blir man visiterad så får man väl gilla läget, näste man kan ju ha en bomb, vapen eller droger under rocken.

Sverige har blivit de kränktas land. Bli kränkt - bli omnämnd i media. Helsida med en förfärlig upplevelse. Känns som en ny folksport.
Citera
2024-04-09, 04:31
Medlem
argaangelicas avatar
Lagen kommer slå fel, det kommer mest visiteras mörkhyade och ickeetniska svenskar. Påminner om reva. Om en kollar en mörkhyad så ska en svenne kollas, etnicitet ska fan inte spela någon roll! Denna lagen måste bort, göras om. Visitationszoner hör inte hemma i Sverige!
Citera
2024-04-09, 04:32
Medlem
Full-Retards avatar
Breaking news: knarklangare i malmö går runt med gula reflexvästar.
Citera
2024-04-09, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lagen kommer slå fel, det kommer mest visiteras mörkhyade och ickeetniska svenskar. Påminner om reva. Om en kollar en mörkhyad så ska en svenne kollas, etnicitet ska fan inte spela någon roll! Denna lagen måste bort, göras om. Visitationszoner hör inte hemma i Sverige!

Tror det var en polis som förklarade detta enkelt för några år sedan när det var ramaskri om samma sak. Om det har varit ett bankrån, enligt vittnen så flyr rånarna i en blå bil. Då kommer polisen stoppa blåa bilar. Inte röda bilar bara för att jämna ut det.

Samma sak gäller här. Är det mörkhyade och icke etniska svenskar som begår brott. Då är det mörkhyade och icke etniska svenskar som kommer att bli visiterade. Rätt så enkelt. Men du förstår väl inte endå antar jag, det är väl bara rasistiskt allting.
Citera
2024-04-09, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vad är folk oroliga för? Polisen är till för rensa ut drägget. Blir man visiterad så får man väl gilla läget, näste man kan ju ha en bomb, vapen eller droger under rocken.

Sverige har blivit de kränktas land. Bli kränkt - bli omnämnd i media. Helsida med en förfärlig upplevelse. Känns som en ny folksport.
Är väl bättre att de satsar på att utvisa kriminella och generell återvandring än att svenskar ska behöva bli tafsade på av poliser...
Citera
2024-04-09, 06:09
Medlem
Kantarellgudens avatar
Grejen är ju den att polisen kan redan nu visitera lite vem de känner för, tröskeln är ganska låg och allt som krävs är att det finns en misstanke som går att argumentera för, vilket inte är särskilt svårt att plocka fram.

Det enda visitationszoner gör, är att polisen nu slipper behöva komma på ursäkter vid sina ingripanden.
Citera
2024-04-09, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du är en sån som letar efter nazister i mörkaste Afrika antar jag.
Citera
2024-04-09, 06:41
Medlem
killdozer666s avatar
Visitationszoner kommer av en anledning: mycket kriminalitet/kriminella på samma ställe.
Jag menar inte att svenskar är bättre, är man kriminell så är man. Men det finns en anledning till att dessa zoner införs i städer där mycket invandrare samlas på samma ställe och det är inte för att det är mycket invandrare utan för att det är mycket kriminalitet.

Då kan man ju räkna ut med röven att nån drar rasistkortet bara för att det råkar finnas ett samband med vart dessa zoner ofta är.
Citera
2024-04-09, 06:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Just det, även buset (som farbror polisen säger) hänger på Flashback.
Citera
2024-04-09, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard

Tänkta samma direkt, en signal till inte bara de i Malmö, i övriga landet också, nu kommer det
vimla med gula västar på eller oroliga individer med varselkläder, om några månader kommer
det rapporteras att försäljningen har ökat markant under denna kategori av klädesplagg.

Rena parodin, som clowner
Citera
2024-04-09, 07:03
Medlem
Om han är orolig för att bli stoppad av polisen, så säger det ju en hel del om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in