2024-04-08, 23:29
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Hon saknar uppenbarligen journalistexamen
Den "examen" hon ofta hänvisar till är från en folkhögskola för svagbegåvade

https://www.assarchristian.se/p/bilan-osmans-pahittade-journalistexamen?utm_source=profile&utm_medium=rea der2
Om man läser hela originaltexten och inte bara det negativa som Christian klippt ut står det: "Hundratals journalister har gått på Bona under journalistlinjens 30 år på skolan. Och dom är inte vilka som helst; under tidiga 90- talet fanns det fortfarande de som sa upp sig som förskollärare eller sjuksköterskor för att förverkliga en reporterdröm (det ni!).

Sen har vi de som haft otillräcklig skola, låga betyg, som brunnit för nåt, haft starka åsikter, hjärtefrågor, varit nya svenskar. Alla har de på sina vis bidragit till att göra journalistkåren en gnutta mindre homogen och förutsägbar."
Citera
2024-04-08, 23:34
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Christian har gått för långt när han karaktärsmördar en ung tjej på det sättet, helt klart psykopatvibbar. Gillar inte vänstern eller bilan men man gör inte så för att jaga klick

Ung tjej?!
Bilan är en 31-årig kvinna...
Citera
2024-04-08, 23:35
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Det står under filmklippet på CPs X att den har 2,4 mn (miljoner?) visningar. Kan det verkligen stämma?

22:40: 2,4 miljoner visningar.

23:35: 3.1 miljoner visningar.

Många ser videon utan och förstå vad som sägs. Men dom ser ju vad dom ser.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
De kanske har bråkat, gjort slut, varit otrogna; med svartsjuka, hämnd, krossat hjärta, olycklig kärlek som följd?

Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Bilan Osman har mycket konstigt för sig.
Christian har mycket konstigt för sig.

Ja de är ju lite speciella båda två faktiskt.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Nej, det är ingen skyddad titel, men har man ingen utbildning kan man enligt mig inte kalla sig journalist. Han anser ju tydligen att man bara är journalist om man gått på journalisthögskolan, så då undrar jag om han själv gjort det?

Okej, så du menar att man bara kan kalla sig journalist om man gått en journalistutbildning och där nöjer du dig med vilken utbildning som helst, medan Christian i sin tur menar att det är journalisthögskolan som gäller? Där ser man, men vad ni två än har för personliga krav så är det fortfarande fritt fram för vem som helst att kalla sig journalist, med eller utan utbildning.

Vad Christian har för utbildning har jag för övrigt ingen som helst aning om.
Citera
2024-04-08, 23:36
Medlem
Tror ni kvällspressen kör nåt imorgon? Eller är det inte tillräckligt mainstream? Svart, muslimsk vänster-tjej dock. Något om ”högerns hat”?
Citera
2024-04-08, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
22:40: 2,4 miljoner visningar.

23:35: 3.1 miljoner visningar.

Många ser videon utan och förstå vad som sägs. Men dom ser ju vad dom ser.
Otroligt ändå. Såå intressant är väl detta ändå inte?
Citera
2024-04-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarSten
Tror ni kvällspressen kör nåt imorgon? Eller är det inte tillräckligt mainstream? Svart, muslimsk vänster-tjej dock. Något om ”högerns hat”?

Teoretiskt kan det nog bli nyheter om det visar sig att Chrille har goda belägg för att hon röjt källor.
Det vore extremt dåligt för henne, då det är ytterst straffbart.

Däremot lär man inte skriva att hon bjudit ut slidkransen. Det är lite för privat.
Citera
2024-04-08, 23:44
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, så du menar att man bara kan kalla sig journalist om man gått en journalistutbildning och där nöjer du dig med vilken utbildning som helst, medan Christian i sin tur menar att det är journalisthögskolan som gäller? Där ser man, men vad ni två än har för personliga krav så är det fortfarande fritt fram för vem som helst att kalla sig journalist, med eller utan utbildning.

Vad Christian har för utbildning har jag för övrigt ingen som helst aning om.
Nej, men jag anser att en tvåårig utbildning med tre månaders praktik på tidning är en riktig utbildning. För Christian verkar bara högskoleutbildning duga.
Citera
2024-04-08, 23:45
Medlem
Christian är modig, annorlunda, begåvad. Gillar killen skarpt . Rör om i grytan på ett nytt sätt. Kommer att tänka på Wallraffande. Detta blev en helt ny metod att avslöja saker. Följer detta med intresse . Sist jag såg denna grabb live var vid koranbränningen vid Mosken / Medborgarplatsen. Helt orädd dundrade han runt och filmade bland vrålande muslimer och andra arga människor! Behövs garanterat fler av hans sort 😊
Citera
2024-04-08, 23:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Han har läst kritisk vithetstudier på universitet. Tyvärr blev läraren sjukskriven så jag vet inte om han lärde sig nått.

Ja just det ja, men jag vet inte om det räcker för att vissa här ska acceptera honom som "journalist".

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Nej, men jag anser att en tvåårig utbildning med tre månaders praktik på tidning är en riktig utbildning. För Christian verkar bara högskoleutbildning duga.

Okej, och jag anser att alla som sysslar med journalistisk verksamhet gott kan kalla sig journalister, oavsett utbildning. Huruvida sedan Christian och/eller Bilan faktiskt sysslar med journalistisk verksamhet eller något annat är en diskussion för sig, men det kanske heller inte är så speciellt intressant.
Senast redigerad av Vintergrisen 2024-04-08 kl. 23:47.
Citera
2024-04-08, 23:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Bilan är inte så jävla vänster som alla verkar tro. Det är bara hennes grej för att få tillgång till offentligheten. Det gäller bara att låta de kontroversiella uttalandande flöda, så att man fortsätter bli bjuden på fester. Hon har ju minglat med semi-rasiter och SD-folk och tycker bara att det är coolt och edgy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in