2024-04-08, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nä det vågar ingen för då lägger jocke upp en snyftvideo om hur dåligt han mår. Alltid spännande med dessa influencers som mår dåligt och måste basunera ut det, vill gärna inte prata för mycket om det här och nu men en gråtvideo orkar de lägga ut. När jag mår piss eller har en panikångestattack är det sista jag tänker på "att nu måste jag filma mig själv och lägga upp på ig."

Just ja, jag glömde att han har så många akademiska utbildningar och kulturella yrkesbanor att återvända till. Han är väl snart advokat också

Han hotar ofta med att han skall ta livet av sig, men narcissister tar inte livet av sig. Dom älskar sig själva alldeles för mycket
Citera
2024-04-08, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Snart får han ringa sin gamla polare jockeboi så de kan sälja sperma i gamla kondomer igen som på den gamla goda tiden. Annars kan han säkert luta sig tillbaka på någon av sina många meriter inom arkitektur, bygg, musik, DJing, film, författande, förskolepedagogik, psykologi eller juridik.
Only fans med Trollmor, är mer troligt, vad är det för hemliga inviter en naken Jonna lägger upp på instastorys ibland? Någon som kollat, jag tänker inte ta en för laget!
Citera
2024-04-08, 19:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han hotar ofta med att han skall ta livet av sig, men narcissister tar inte livet av sig. Dom älskar sig själva alldeles för mycket

Precis men hota går bra, allt för sympatier och bekräftelse. De som hotar med att ta livet av sig gör aldrig det, mår man så pass dåligt att självmord är "enda utvägen" vill man inte berätta för någon eftersom folk kan hindra en. Sen är det väl mycket att man inte vill att vänner och familj ska få veta innan
Citera
2024-04-08, 21:51
Medlem
Dopys avatar
Här är en video där Jocke berättar hur han nu plötsligt i vuxen ålder efter att ha läst sina soc papper börjar minnas hur hemsk han mamma var som barn.

Tidigare var hans mamma bra, och familjehemmet dem dåliga, det var så Jocke mindes sin barndom. Sedan ändrades det, och ju mer åren går ju mer ändras hans "minnen".
Det finns forskning om falska minnen, att man får saker berättat för sig, och sedan tror man det är ens egna minnen.

Om man kollar denna video, och sedan boken monster, och nu Jockes podd så har hans minnen om hans barndom ändrats totalt.
Det Jocke mindes om din barndom när han var 18 år är helt borta. Och ersatt med helt nya minnen. Det är som om det handlar om 2 olika barn med 2 totalt olika uppväxter.

https://youtu.be/JLANnB8GMtk?si=DO9uIA6fkF_lgeN5
Citera
2024-04-08, 21:57
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Här är en video där Jocke berättar hur han nu plötsligt i vuxen ålder efter att ha läst sina soc papper börjar minnas hur hemsk han mamma var som barn.

Tidigare var hans mamma bra, och familjehemmet dem dåliga, det var så Jocke mindes sin barndom. Sedan ändrades det, och ju mer åren går ju mer ändras hans "minnen".
Det finns forskning om falska minnen, att man får saker berättat för sig, och sedan tror man det är ens egna minnen.

Om man kollar denna video, och sedan boken monster, och nu Jockes podd så har hans minnen om hans barndom ändrats totalt.
Det Jocke mindes om din barndom när han var 18 år är helt borta. Och ersatt med helt nya minnen. Det är som om det handlar om 2 olika barn med 2 totalt olika uppväxter.

Så han har hängt ut sin morsa på felaktiga grunder? Jag har alltid tyckt att denna historia låter fishy men om det nu är sant så är han ju fan i mig värre än Rask.

Min erfarenhet säger mig att man alltid ska vara försiktig med människor som kräver så mkt uppmärksamhet för dom kan gå över lik för att få den
Citera
2024-04-08, 22:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Så han har hängt ut sin morsa på felaktiga grunder? Jag har alltid tyckt att denna historia låter fishy men om det nu är sant så är han ju fan i mig värre än Rask.

Min erfarenhet säger mig att man alltid ska vara försiktig med människor som kräver så mkt uppmärksamhet för dom kan gå över lik för att få den
I videon berättar han att hans mamma har hjärntvättat honom så han mindes annorlunda.
Att när Jocke läste soc papprena var det som om han läste om någon annan = hans minns inte själv det som stod i papprena.

Och det köper jag till 100%, det är inte ovanligt att barn inte minns allt, eller minns exakt rätt. Soc papprena är ju sanningen.

Men att gå från att inte själv minnas, bli chockad av det man läser, och sen plötsligt börja minnas extremt exakta detaljer från hela sin barndom, exakta detaljer från så ung ålder om 4/5 års ålder. Inte troligt.

Det är sant att hans mamma lämnade bort honom, han var ett för svårt och för krävande barn, och hon klarade inte av honom

Detta berättar mamman om varför Jocke inte kunde bo hemma
"År 1989 föddes Joakims halvbror. Joakim blev alltmer utåtagerande, orolig och ibland aggressiv. När ytterligare två barn föddes 1991 så eskalerade Joakims problem. Jag hade inte all tid för honom när det fanns tre barn till i familjen.

Vi sökte hjälp för Joakims problem men fick inte den hjälp vi behövde. När Joakim började fritids och senare skolan ökade Joakims problem drastiskt. Han mådde allt sämre. Han ville inte gå till skolan, min man fick följa honom dit. Han var aggressiv och misstanke fanns att han kunde skada sina småsyskon.

Han ritade teckningar på knivar med blod på. Han hade konstiga tankar."

"Joakim mådde allt sämre med oro och ångest bland annat. I början på 1994 kulminerade hans beteende. En dag fick han ett sammanbrott, slog sönder saker, skrek. Det var fruktansvärt synd om honom.

Min mans föräldrar var på besök. De ringde till barnpsyk för att få råd och hjälp när jag och min man försökte lugna honom. Vi fick rådet att komma in med Joakim akut."
Citera
2024-04-08, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Även det är ett luftslott. Kolla lite på senaste års årsredovisningar. Om dom inte har gömt undan pengar från Skatteverket så flåsar nog konkursen i nacken på dom.

2022:
23 miljoner i skulder och knappt någon vinst är utplockad dom senaste åren.

Företaget har bara 6,5 miljoner i eget kapital. Dom fick 6 miljoner i tilläggsskatt i mars 2023, så utfallet efter den ser vi väl först när nästa årsredovisning publiceras.
Har du kikat på ALLA bolag som Jocke, Jonna och Danjal är involverade i?
Citera
2024-04-08, 22:24
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
I videon berättar han att hans mamma har hjärntvättat honom så han mindes annorlunda.
Att när Jocke läste soc papprena var det som om han läste om någon annan = hans minns inte själv det som stod i papprena.

Och det köper jag till 100%, det är inte ovanligt att barn inte minns allt, eller minns exakt rätt. Soc papprena är ju sanningen.

Men att gå från att inte själv minnas, bli chockad av det man läser, och sen plötsligt börja minnas extremt exakta detaljer från hela sin barndom, exakta detaljer från så ung ålder om 4/5 års ålder. Inte troligt.

Det är sant att hans mamma lämnade bort honom, han var ett för svårt och för krävande barn, och hon klarade inte av honom

"År 1989 föddes Joakims halvbror. Joakim blev alltmer utåtagerande, orolig och ibland aggressiv. När ytterligare två barn föddes 1991 så eskalerade Joakims problem. Jag hade inte all tid för honom när det fanns tre barn till i familjen.

Vi sökte hjälp för Joakims problem men fick inte den hjälp vi behövde. När Joakim började fritids och senare skolan ökade Joakims problem drastiskt. Han mådde allt sämre. Han ville inte gå till skolan, min man fick följa honom dit. Han var aggressiv och misstanke fanns att han kunde skada sina småsyskon.

"Joakim mådde allt sämre med oro och ångest bland annat. I början på 1994 kulminerade hans beteende. En dag fick han ett sammanbrott, slog sönder saker, skrek. Det var fruktansvärt synd om honom.

Min mans föräldrar var på besök. De ringde till barnpsyk för att få råd och hjälp när jag och min man försökte lugna honom. Vi fick rådet att komma in med Joakim akut."
Det är inte alls tillförlitligt.

Sen är det också konstigt att det bara är Jocke som målar ut mamman som fan själv när både Chrippa & Jacke har bra relation med henne i vuxen ålder.

Ringa polisen på sin brorsa, läcka print och annat fittbeteende är ingen som talar för hans sak heller. Det är för mycket som inte stämmer i den här historien för att den ska vara sann.

Jag känner med hans familj men framförallt deras mamma, vilket oerhört svek från sin förstfödda son.
Citera
2024-04-08, 22:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Det är inte alls tillförlitligt.

Sen är det också konstigt att det bara är Jocke som målar ut mamman som fan själv när både Chrippa & Jacke har bra relation med henne i vuxen ålder.

Ringa polisen på sin brorsa, läcka print och annat fittbeteende är ingen som talar för hans sak heller. Det är för mycket som inte stämmer i den här historien för att den ska vara sann.

Jag känner med hans familj men framförallt deras mamma, vilket oerhört svek från sin förstfödda son.
Först målade han ut familjehemmet som "fan själv"
Sen när han "började minnas" så var det hans mamma som var "fan själv", och familjehemmet var fantastiska.
Citera
2024-04-08, 22:39
Medlem
Dopys avatar
Här berättar Jocke om familjehemmet
"Det var här jag hade den värsta perioden i mitt liv. Att vara här får hela min kropp att må dåligt. Det enda jag minns var att jag blev uppsliten ur sängen på helgerna när jag inte hade skola för att frakta ved, vi fick gå i snö och regn. Detta medan pappan som bodde här filmade oss, vilket är så obehagligt, berättar Joakim.

– Jag rymde flera gånger då vi fosterbarn blev så illa behandlade. Jag förstår inte hur jag klarar av att filma det här. Nu kommer nästan tårarna, jag måste sticka härifrån, avslutar han"

https://nyheter24.se/noje/858624-jockiboi-berattar-detaljer-om-fosterfamiljen-bryter-nastan-ihop-framfor-kameran

Idag berättar han hur fantastiskt snälla familjehemmet var. Hur han minns en massa positivt om familjehemmet.
Och jag tror absolut familjehemmet var fantastiska och snälla. Men min poäng att Jockes minnen om hans barndom förändras.
Citera
2024-04-09, 05:16
Avslutad
Citat:

Och vart var pappan? Varför flyttade inte Jockiboi till honom? Han hade fru och andra barn i den familjen, ville dom inte ha Jocke? Varför ser inte Jockiboi det som något problem? Han kräver att vara ett förstahandsval i alla lägen och gjorde de redan då.
"Man säger inte nej till Joakim Lundell", något som följt med honom i alla år
Citera
2024-04-09, 09:40
Avslutad
Citat:

Väl värt att skriva ner vad Jockiboi hävdade den 23/10 2016

- Hej på er
- Hej alla och välkomna.
Många utav er reagerar på att jag ser väldigt nere och trött och sånt ut den senaste veckan på videosarna och eh framför oss ligger förklaringen.
Eh, som ni vet har jag pratat länge om att ta ut alla mina papper från min barndom och hela mitt liv och här ligger dom, 1300 sidor totalt och masser väldigt tjocka buntar. Det som blev jobbigt var ju att saker blev väldigt mycket värre än jag trodde och att en människa som ska ha stått mig närmast i livet typ va den värsta människan man kan tänka sig och Jonna har ju också läst det här och hon kan ju inte ens tro sina ögon att den här personen ska va den som ska va närmast mig
- Och de är inte din morfar måste vi intyga också
- A, det är absolut inte min morfar....ä precis som det minnet jag hade utav honom och när den personen sen när man konfronterar den, har skyllt på morfar som är en död människa, det gör mig bara spyfärdig.
Men jag är glad att mina bröder nu vet sanningen, att jag hade rätt. Hela deras liv har dom alltså levt i en lögn och blivit pålurade att jag har varit sjuk och eh blivit inlagd på psyket för att inte jag kunde bo hemma, men så va ju inte riktigt sanningen, det framgår väkdigt tydligt i dessa papper som ligger här
- Dom här papprena ä asså psykologer, de e utredningar, psykologer, det e liksom inte någonting som nån person bara skrivit ihop, utan det e faktiskt flera personer som e utbildade i det här.
- Mm, min fråga är ju mest hur man kan skicka in ett barn på psyket för att komma undan med sitt eget tablettmissbruk...det e ju den största frågan jag har, jag förstår inte hur man kan göra så mot ett barn och när man har läst det här så är det ett under att jag lever idag.
Och jag trodde att jag hade försökt tagit självmord två gånger var det va (Vänder sig mot Jonna) har jag alltid sagt till dig, men det va ju betydligt fler gånger och när man läser papprena så förstår man också hur nära det var att jag inte lever, att det inte har vart nå rop på hjälp utan det har vart magpumpning å adrenalinsprutor å EKG och hela skiten och ambulans.
Äh det e sjukt jobbigt och jag har typ inte sovit sen dess, jag vakna i natten och börjar minnas mer o mer o mer o mer av det här
För den här personen som har gjort det här mot mig har ju också sagt satt in en version i mitt huvve där den personen e betydligt bättre och allt det andra är alla andras fel som barn blir man väldigt lätt hjärntvättad att tro på saker, så väldigt många jag har pratat om här är väldigt oskyldiga också, vilket gör det ännu värre att man har satt skulden på människor som faktiskt inte har gjort någonting, för att man själv varit boven i det hela rakt igenom i över 20 års tid och jag förstår inte heller hur man inte kan komma när man ligger för döden på ett sjukhus och ta upp telefonen och säga att det är Joakims eget ansvar det han har gjort...

https://youtu.be/CodZ1TV-PAY?si=L0YhLc7nHltaMtYQ
Den 28/1 2024
LYSSNA!

Obs, Arga Snickarn är med i samma program, fullständigt underbart att lyssna vid 12 minuter in!

Bort med materiella saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in