2024-04-08, 14:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det som visar på att de inte jobbar för att hjälpa utsatta barn? Bevis?
De har ingen uppsökande verksamhet på de få riktiga barn som faktiskt sitter och raggar äldre på internet.
Citera
2024-04-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sexåringen sade att om du vill vara med om något häftigt och coolt, som skulle göra mig lika populär som han, så ställer du dig på knä framför mig, och jag var tvungen att ta av mig byxorna.

Ja det ska börjas i tid, men det verkar som flickan mins fel ålder, men vad vet jag, men jag tror hon mins fel.

Tänker sexåringar strategiskt utifrån vad som gör denne populär? Sådant tänk tror jag kommer senare.

Sexåring drar ner brallorna för annan sexåring och blir traumatiserad för resten av livet och hoppar i säng med vem som helst under tonåren samt blir utnyttjad pga upplevelsen. OMG!!!!!
Citera
2024-04-08, 14:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Sexåring drar ner brallorna för annan sexåring och blir traumatiserad för resten av livet och hoppar i säng med vem som helst under tonåren samt blir utnyttjad pga upplevelsen. OMG!!!!!

I grund och botten så handlar rätt mycket om att dessa människor - oftast kvinnor - måste ha någonting att skylla på varför de betett sig som de gjort och varför de aldrig lyckats med något nämnvärt i livet. Det är också därför de stressar över hur livet blir helt förstört av sexuella trauman och att man aldrig kan läka från det och det är därför deras liv ser ut som det gör. Att folk lyckas fly krig efter att ha sett hela sin familj bli söndersprängda i bitar och ändå kan bygga upp ett liv med utbildning, jobb, fungerande social nätverk och familj verkar de oförstående till.

Dessa människor vill verkligen aldrig ta ansvar för någonting som har gått fel och undrar varför deras liv suger.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De tycker väl att det tar alldeles för lång tid att snärja sådana. Det kan ta månader, ibland år innan man kan få till en träff.

Jag har sagt det förr, men dom verkliga bovarna hittar man antagligen på plattformar som skapar en naturlig mötesplats mellan vuxna, ungdomar och barn. Tänk "Youtube"-stjärnor som har en stor följarskara och efterföljande kommentarsfält och Discord-kanaler. Där kan jag tro att det hänger riktigt läskiga och manipulativa pedofiler.
Men dom lär knappast gå på "tjaaa jag är fjortonår, vill ha en man som tar mig hårt och ääääälskar flensost"-grejen.
Citera
2024-04-08, 15:27
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Jag antar att du har funnit personen som ETC skrev en artikel om och kallade Kent (vilket dumpen störde sig på för att de fick associationer att det skulle vara en äcklig gubbe, vad det nu hade med saken att göra)

Enligt dumpen ska han också ha tagit kurs i KBT. Så med den informationen som du har tagit fram och med den informationen som dumpen själv har delat med sig av kan vi alltså konstatera att det rör sig om en folkhögskoleutbildad pedagog/coach med KBT-kurs och diversearbetarbakgrund som ska vara det bästa man kan komma över inom behandling av pedofili. Alltså kom igen men nu börjar det bli så löjligt att det inte är klokt på en fläck längre. ”Kent” kanske är en jättereko kille att ta en öl med men tror han själv på det här så har han fan inte alla hästar hemma. Dumpens sektmedlemmar är ju dock så jävla korkade så de flesta tror väl säkert att det där är typ en forskargrad utbildningsmässigt.

Är det då den här killen som Sara menar ringer henne och berättar om gäddornas hälsostatus och säger till när det är ok att blogga om dom? I så fall blir det ju lite enklare men samtidigt ändå problematiskt för han är ju ingen hälsopersonal så han har inte svurit någon vårded och ligger inte automatiskt under någon vårdsekretess men seriösa privata coacher brukar ju normalt också sätta sig själva under hårda sekretesspolicys mot sina klienter. Svårt att få kunder annars. Så har de en policy som säger att det är ok att de pratar om sina klienter med dumpen är det ändå rejält oprofessionellt, omoraliskt och oetiskt även om det inte är konkret pissolagligt som det är om det hade handlat om en psykolog.

Kan ju faktiskt vara så. Citerar här en källa (jag hade faktiskt inte jättebra koll på detta med coacher):

Citat:
En psykologisk coach arbetar med friska människor med mål att få dem att må ännu bättre. Man antar alltså inte psykologens roll.

https://www.framtid.se/yrke/psykologisk-coach

Man skulle som sagt gärna vilja höra mer ingående hur dessa samtal mellan "Coach Kent" och Dumpen låter.

Citera
2024-04-08, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förutom om det handlar om familjefäder då förstås. Då offrar man även deras barn.

Nej det är gäddorna som offrar sina barn, redan vid sin handling.
Tror inte att några barn är så stolta över sina peddo eller gädd- pappor.
Så någonstans i eländet så är det ju skönt för barnen att det kommer fram, när nu allt har lagt sig
Citera
2024-04-08, 16:13
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ett nytt försvarstal att dom minsann inte gör detta för pengarna. Någon borde lära dom hur man bemöter kritik och framförallt hur man pudlar.
https://dumpen.se/2024/04/08/vi-offrar-oss-garna-for-barnen/

Organisationer som "inte gör det för pengarna" har en transparant ekonomi så vem som helst kan se vart pengarna går till. Detta har inte DUMPEN för de har något att dölja.
Senast redigerad av okok1 2024-04-08 kl. 16:15.
Citera
2024-04-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Biståndsorganisationer som "inte gör det för pengarna" har en transparant ekonomi så vem som helst kan se vart pengarna går till. Detta har inte DUMPEN för de har något att dölja.
Jag tror du sätter fingret precis på det vad gemene man och kvinna tycker.
Citera
2024-04-08, 16:18
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det som visar på att de inte jobbar för att hjälpa utsatta barn? Bevis?

Ingenting. Läs mitt inlägg igen, jag skriver OM DET ÄR SÅ och ber om att bli motbevisad om det nu är så att dumpen faktiskt jobbar för att hjälpa barn eftersom vad jag har sett har inte dumpen visat på att nåt utsatt barn har fått någon hjälp av dom. Men i stället för att komma med några bevis fortsätter du och dina kompisar (alla utom Bertil) som nu är i underläge här i tråden i stället att svara med personliga påhopp och att kalla alla för peddos. Det stärker ju inte direkt era redan obefintliga argument som så fortsätt gärna med det så visar ni bara ännu mer vilket skrot och korn ni är av.
Citera
2024-04-08, 16:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej det är gäddorna som offrar sina barn, redan vid sin handling.
Fast det är Dumpen som verkställer offret i samband med uthängningen. Hade uthängningen inte skett så hade barnen förmodligen sluppit bli mobbade och trakasserade i skolan t ex.
Citera
2024-04-08, 16:29
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Kan ju faktiskt vara så. Citerar här en källa (jag hade faktiskt inte jättebra koll på detta med coacher):

https://www.framtid.se/yrke/psykologisk-coach

Man skulle som sagt gärna vilja höra mer ingående hur dessa samtal mellan "Coach Kent" och Dumpen låter.

Det kommer vi nog aldrig att få veta eftersom deras supereffektiva behandlingsmetoder är så unika att de vägrar dela med sig av dom till någon annan än Sara eller till gäddorna som betalar sexsiffriga belopp för att ta del av deras tjänster. Preventell tog ju till och med kontakt med impulskollen och ville veta vad de gjorde, då svarade impulskollen med att klanka ned på Preventell, där det faktiskt jobbar folk som har ljusår högre utbildning i psykologi än de själva. Stinker ju bluff och båg lång väg.
Citera
2024-04-08, 16:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Ingenting. Läs mitt inlägg igen, jag skriver OM DET ÄR SÅ och ber om att bli motbevisad om det nu är så att dumpen faktiskt jobbar för att hjälpa barn eftersom vad jag har sett har inte dumpen visat på att nåt utsatt barn har fått någon hjälp av dom. Men i stället för att komma med några bevis fortsätter du och dina kompisar (alla utom Bertil) som nu är i underläge här i tråden i stället att svara med personliga påhopp och att kalla alla för peddos. Det stärker ju inte direkt era redan obefintliga argument som så fortsätt gärna med det så visar ni bara ännu mer vilket skrot och korn ni är av.
Tog du mitt lilla inlägg så hårt så ber jag om ursäkt.
Citera
2024-04-08, 16:30
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Organisationer som "inte gör det för pengarna" har en transparant ekonomi så vem som helst kan se vart pengarna går till. Detta har inte DUMPEN för de har något att dölja.

Det här. Vi kanske inte vet precis vad det är de döljer, men något är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in