2024-04-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, du har inte läst den s.k . krönikan. Där görs en koppling angående impulskontrollen och ersättningar, vilket diskuterats den senaste veckan på tråden. Det kanske har undgått dig?. I "gråtkrönikan" hävdar de att de minsann inte fått betalt av impulskontrollen , vilket ju ingen heller har påstått. Varför ens ta upp det??? Indirekt vill dumpen uttrycka att hela verksamheten enbart är ideell.
Dessutom blir dessa volontärer så traumatiserade av att chatta med gäddorna att de behöver pauser eller vård. De kanske också hänvisas till impulskontrollen.
Vilka andra aktiebolag kommer du på som driver ideell verksamhet? Jag kommer inte på några...
Citera
2024-04-08, 12:28
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Inte?
Ni har ju gråtit i veckor om bedrägeri, utpressning och vilka ”otroliga” summor som de tjänar
Så de antar väl att några likt er har iq-badboll.
De flesta vet ju att om man lägger pengar på reklam så hoppas man givetvis att få någon affär tillbaka

Och du bölar om att ingen ska kunna komma med relevant kritik mott ditt älskade dumpen så då går du väl runt och bär på en lika stor iq-befriad badboll själv.

De flesta tycker nog inte att det är så fräscht att säga att man jobbar för att hjälpa utsatta barn om det enda man egentligen gör är att fylla sina egna fickor med cash. Om det är fel, var god bevisa motsatsen som folk i stället för att som en efterbliven papegoja upprepa att alla som inte håller med dig är dumma i huvet som ditt vassaste argument.
Citera
2024-04-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
När det gäller psykoterapi så måste du ju vara sämst i världen att komma med goda råd, du som misslyckats med allt. Inte ens dina vänner orkar ju med dig, de är artigt vänliga men tycker du är jobbig. Har du inte märkt det?

Att Impulskollen ska pyssla med att bota pedofiler är lika illa som att spåkärringar och trollkarlar med pyramider ska ersätta cancer-medicinen.

Sen är det ju helt uppenbart för varje tänkande människa, dvs inte du. Att ingen människa frivilligt betalar 135 000kr i förskott till en handlare av begagnade hästar för psykoterapi. Enda orsaken att de får in pengar är för att de ringer och lockar med att de kan stoppa uthängningarna.

Impulskollen ringer när de här människorna står i begrepp att få sina liv förstörda. Lockar med att de kan slippa uthängningarna.

Den här senaste ansökan hos kronofogden Impulskollen har hänger antagligen i hopp med att de blivit av med moms-registreringen. Det är förmodligen skatten som ligger hos fogden. Förra bokslutet sa revisorn rakt ut att de fifflar med pengar. I det här bokslutet finns det ingen revisor. Det är förmodligen inte lång tid kvar innan något kommer att börja hända juridiskt där.

Vad vet du om mina vänner?

Sen skulle jag uppskatta om du gav fan i att komma med dina nedsättande kommentarer om mig, det är dessutom mot reglerna

Vi får väll vänta o se vad som händer med impulskollen antar jag
Citera
2024-04-08, 12:34
Medlem
Citat:
Inte?
Ni har ju gråtit i veckor om bedrägeri, utpressning och vilka ”otroliga” summor som de tjänar
Så de antar väl att några likt er har iq-badboll.
De flesta vet ju att om man lägger pengar på reklam så hoppas man givetvis att få någon affär tillbaka

Frågetecken och tveksamheter är det definitivt kring impulskontrollen, men ingen har kopplat det till fiskarna vilket hävdas i "gråtkrönikan". Att sen din IQ inte räcker till för att inse det mest uppenbara är bara att beklaga.
Citera
2024-04-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Vad vet du om mina vänner?

Sen skulle jag uppskatta om du gav fan i att komma med dina nedsättande kommentarer om mig, det är dessutom mot reglerna

Vi får väll vänta o se vad som händer med impulskollen antar jag

Även om vi har diametralt olika åsikter kring delar av dumpens verksamheter måste jag försvara dig på en punkt. Du har till skillnad från alla dina åsiktsfränder aldrig uttalat dig nedsättande om personer och det respekterar jag. Debatt innebär att ha olika åsikter och pajkastning tillför inte någonting .
Citera
2024-04-08, 13:09
Medlem
Citat:
Även om vi har diametralt olika åsikter kring delar av dumpens verksamheter måste jag försvara dig på en punkt. Du har till skillnad från alla dina åsiktsfränder aldrig uttalat dig nedsättande om personer och det respekterar jag. Debatt innebär att ha olika åsikter och pajkastning tillför inte någonting .
Den skriver jag under på.
Citera
2024-04-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Och du bölar om att ingen ska kunna komma med relevant kritik mott ditt älskade dumpen så då går du väl runt och bär på en lika stor iq-befriad badboll själv.

De flesta tycker nog inte att det är så fräscht att säga att man jobbar för att hjälpa utsatta barn om det enda man egentligen gör är att fylla sina egna fickor med cash. Om det är fel, var god bevisa motsatsen som folk i stället för att som en efterbliven papegoja upprepa att alla som inte håller med dig är dumma i huvet som ditt vassaste argument.

Klart att man får vara kritisk.
Men att sitta och fantisera om div möjliga eller omöjliga senarion, är inte att vara kritisk
Mer fria fantasier!
Citera
2024-04-08, 13:13
Medlem
Citat:
Frågetecken och tveksamheter är det definitivt kring impulskontrollen, men ingen har kopplat det till fiskarna vilket hävdas i "gråtkrönikan". Att sen din IQ inte räcker till för att inse det mest uppenbara är bara att beklaga.

Fiskarna jobbar åt dumpen.
Så jo det är ju även dem ni fantiserar om
Citera
2024-04-08, 13:23
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Klart att man får vara kritisk.
Men att sitta och fantisera om div möjliga eller omöjliga senarion, är inte att vara kritisk
Mer fria fantasier!

Inom sinom tid får vi nog veta vem det är som fantasierar eller inte så det behöver du inte oroa dig så mycket för. Du har inte bevisat att det du säger är något annat än fantasier heller även om du tror det själv. Men nu ska jag låta dig vara så kan du sitta här och spotta och fräsa nedsättande om alla som inte tar dina ord som sanning utan att få någon uppmärksamhet.
Citera
2024-04-08, 13:25
Medlem
Citat:
Fiskarna jobbar åt dumpen.
Så jo det är ju även dem ni fantiserar om

Ok, du kan inte skilja på äpplen och päron. I och med att "fiskarna" jobbar åt dumpen så menar du att folk påstår att de också är involverade i de ekonomiska oegentligheterna. Nu är det så att ingen har vare sig påstått eller fantiserat om att "fiskarna" också berörs av detta. Du får gärna utveckla dina tankar , om du klarar av att skriva mer än två korta meningar.
Citera
2024-04-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ok, du kan inte skilja på äpplen och päron. I och med att "fiskarna" jobbar åt dumpen så menar du att folk påstår att de också är involverade i de ekonomiska oegentligheterna. Nu är det så att ingen har vare sig påstått eller fantiserat om att "fiskarna" också berörs av detta. Du får gärna utveckla dina tankar , om du klarar av att skriva mer än två korta meningar.

Det finns inget olagligt med att man gör reklam för någon som sponsrar din sida.
Det är ganska självklart att den som köper reklam hoppas på att det ska ge något tillbaka.
Om du nu tror att all reklam som du ser, sänds pga att det är kul eller att de bara vill upplysa dig, så tror du fel.
Citera
2024-04-08, 13:46
Medlem
Citat:
Det finns inget olagligt med att man gör reklam för någon som sponsrar din sida.
Det är ganska självklart att den som köper reklam hoppas på att det ska ge något tillbaka.
Om du nu tror att all reklam som du ser, sänds pga att det är kul eller att de bara vill upplysa dig, så tror du fel.

Ingen har någonsin påstått att reklamen är olaglig. Var har du läst detta som genererat fantasier hos dig? Du skiftar fokus för att du saknar argument. Riktigt uselt!!!! Jag har inte nämnt ordet reklam utan uteslutande tagit upp kopplingen till fiskarna , som påstås i "gråtkrönikan",att de skulle ha beskyllts för att ha mottagit pengar. Ingen har någonstans hävdat detta.
Vad är det du inte förstår??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in