2024-04-08, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I vilken värld är Häcken 2024 missnöjda med poäng borta mot Djurgården?

Enligt Sveriges al-Sahhaf så ska det vara tre enkla poäng. Så jag tror att han och Häcken blir oerhört missnöjda med att åka lottlösa hem.
Citera
2024-04-08, 09:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
I vilken värld är Häcken 2024 missnöjda med poäng borta mot Djurgården?

Ska de kanske inte vara, men nu är de lite pressade att vinna. En poäng på de två första matcherna skulle vara en tung inledning. Elfsborg lyckades renovera det förra året, men man måste börja rada upp segrar.
Citera
2024-04-08, 09:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Enligt Sveriges al-Sahhaf så ska det vara tre enkla poäng. Så jag tror att han och Häcken blir oerhört missnöjda med att åka lottlösa hem.
Jag tror det finns en ganska nykter realist bakom Sahhaf-masken, som skulle bli otroligt glad och överraskad av en poäng borta i det här läget.
Citera
2024-04-08, 09:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska de kanske inte vara, men nu är de lite pressade att vinna. En poäng på de två första matcherna skulle vara en tung inledning. Elfsborg lyckades renovera det förra året, men man måste börja rada upp segrar.
Häcken slåss om en placering bland de sex bästa i år och börjar mot två av seriens bästa lag. Ingen katastrofinledning.
Citera
2024-04-08, 09:35
Avslutad
Citat:
Jag tror det finns en ganska nykter realist bakom Sahhaf-masken, som skulle bli otroligt glad och överraskad av en poäng borta i det här läget.

Objektivt så är det inte så stor skillnad mellan de två lagen. Det som väger över är att det ena laget är i form just nu och den andra letar efter formen.
Citera
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Häcken slåss om en placering bland de sex bästa i år och börjar mot två av seriens bästa lag. Ingen katastrofinledning.

Jag räknar på snittet 2 poäng/match och efter två matcher ligger tre poäng efter är inte bra. Då finns det inte utrymme att tappa poäng i kommande matcher. Börjar man med två raka segrar är det istället lite arbetsro.
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Då var dagen äntligen kommen! Kommer DIF tas ned på jorden eller kommer dom få ännu mer hybris?
Jobbigt om även verkligheten låter sig förföras av mina förvirrade ord.

Intressant att se vem som ersätter Schüller. 1p lägre poängsnitt med honom utanför startelvan och han saknas i 10 matcher fram till uppehållet. En kombination av truppbredd och spelsätt desarmerar förhoppningsvis tappet av honom.

Häcken kan inte skära igenom uppställda försvar längre och vi har släppt in 2 mål sedan gruppspelet startade. Åt andra hållet ska en av Allsvenskans svagaste defensiver tampas med en av Allsvenskans bästa offensiver.

Det blir en planenlig seger med 2 måls marginal.
Citera
2024-04-08, 09:59
Medlem
Varje jävla säsong hoppas jag på Göteborg ska åka ut .
Men i år är nog den säsong med störst chans,helvete va de ser dåliga ut
Citera
2024-04-08, 10:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jobbigt om även verkligheten låter sig förföras av mina förvirrade ord.

Intressant att se vem som ersätter Schüller. 1p lägre poängsnitt med honom utanför startelvan och han saknas i 10 matcher fram till uppehållet. En kombination av truppbredd och spelsätt desarmerar förhoppningsvis tappet av honom.

Häcken kan inte skära igenom uppställda försvar längre och vi har släppt in 2 mål sedan gruppspelet startade. Åt andra hållet ska en av Allsvenskans svagaste defensiver tampas med en av Allsvenskans bästa offensiver.

Det blir en planenlig seger med 2 måls marginal.
Inga problem! Det är bara att sätta in "the crypt keeper" där! Eller förtjänar Ekdahl det namnet mer än Radetinac? Eller ME? Eller... 🤔
Citera
2024-04-08, 10:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff
Jag har följt Mjällby sen mitten av 90-talet och sett /följt majoriteten av alla matcher som de spelat. Sett dem hemma-och bortaspela hundratals gånger. Aldrig har jag sett en sådan dominant insats. Det var som att alla spelare kände att det kunde blivit tvåsiffrigt. De bara fucking öste på. Även om Peking är fullständig katastrof så gjorde Mjällby dem till åtlöje. Mäktigt och mumma!
Hej. Kul med lite sällskap här.
Ja. Dom sista 10 åren har jag missat ett fåtal matcher (väldigt få på plats dock då jag är utlokaliserad), och jag kan inte minnas att jag sett något i närheten av en sån här överkörning heller. Det var en hel del bra matcher på senvåren-sommaren för två år sen, men inget sånt här. Finns för övrigt en likhet, Viktor Gustafson tog för sig på det offensiva mittfältet både då och nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
När jag tittar på Mjällbys spelschema så blir jag helt vimmelkantig. Vi har dragit världens vinstlott.

1. Häcken borta.
Häcken är ett bra lag som Mjällby har haft extremt svårt mot, men första matchen för säsongen är alltid 50-50 så det fanns nog inget bättre tillfälle att möta Häcken borta. Mjällby vann med 1-0 och det var inte helt orättvist.

2. Norrköping hemma.
Norrköping är klappusla. Mjällby vann med 3-0 men 6-0 hade känts mer rättvist.

3. AIK hemma.
AIK har 4 poäng på två omgångar och borde haft 6 med tanke på att man fick en MYCKET tveksam straff emot sig mot BP. Men spelmässigt ser laget uselt ut så här långt. Inte lika dåligt som Norrköping för de har trots allt en offensiv, men nästan lika dåligt.

4. GAIS borta.
Det ska väl inte vara några problem.

5. Västerås borta.
Borde finnas stora möjligheter.

6. Kalmar hemma.
Kalmar är ett bra lag men det är en motståndare som vi har lätt mot på Strandvallen.

7. BP hemma.
Ok, vi har inte ett så där jättebra facit mot BP hemma men nu när vi spelar bra borde det kunna gå.

8. Halmstad borta.
Helt otroligt. Vi har den lättaste starten på Allsvenskan av alla lag. Vi kan stå på 24 poäng efter 8 omgångar.
Oj. Ja jävlar, den inledningen var lite speciell. Men det innebär också att resten av serien kan bli lite av en mardröm... Och ja. Mjällby kan stå på 24 poäng där, kollar man på varje enskild match så är det väl näst intill så att dom är favoriter att vinna i alla. Men det är ju allsvenskan och är det nånting vi vet om den serien så är det att vi inte vet hur det kommer gå..
Citera
2024-04-08, 11:01
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Ett möta ett lag hemma som slutat 10, 9, 9 kan inte klassas som att möta ett av seriens bästa lag.
Citera
2024-04-08, 11:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi kan prata om generaler mot småpojkar imorgon kväll.

Jag hoppas Häcken får en sån där ”BP straff” så jag får se dig säga att den var felaktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in