• 1
  • 2
2024-04-08, 00:41
Medlem
Hej alla filmälskare och snackskonnässörer,

Jag var nyligen på Filmstaden och kunde inte låta bli att reagera på deras senaste erbjudande - det är helt sjukt och hutlöst! Som medlem i Filmstaden får man "privilegiet" att köpa en Godzilla x Kong Combo för hela 319 kronor (ord. pris 349 kr). Låt oss pausa och fundera på det en stund... 319 kronor för popcorn, snacks och dryck!

I combon ingår en så kallad Godzilla x Kong dubbel bägare och en stor dryck. Och om du av någon anledning bara vill ha den extravaganta bägaren, får du punga ut med 299 kronor. Är det bara jag, eller har världen blivit galen? Visst, jag förstår att biografer måste tjäna pengar, särskilt i dessa tider, men detta känns som en ren utnyttjelse av filmfans som bara vill ha en trevlig upplevelse.

Jag kan inte hjälpa men undra: Vem är det som faktiskt tycker att det här är rimliga priser? Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, men jag kan inte tänka mig att det finns en rusning för dessa priser, även om det är en "exklusiv" vara.

https://www.filmstaden.se/nyhet/godzilla-x-kong-combo/
Senast redigerad av man-in-malmo 2024-04-08 kl. 00:45. Anledning: Glömde länka
Citera
2024-04-08, 01:13
Medlem
Raytheons avatar
Det går inte direkt strålande för ägaren AMC trots detta.
Citera
2024-04-08, 01:29
Medlem
rtyuios avatar
Filmstaden bojkottar jag av ren princip efter de införde diskriminering emot folk som inte tagit en experimentell spruta i armen. Med det skrivet så är det fan tråkigt att de behöver ta såna priser för popcorn att överleva. Gick mycket på bio innan, men tyvärr levererar inte Hollywood många filmer som känns värda att se på bio längre.
Citera
2024-04-08, 01:39
Bannlyst
Lägg dessutom på snacks och dryck så börjar du närma dig en röding för en sketen king kong-rulle, att jävla rån och inte konstigt att dom går samma öde till mötes som videobutiker, antingen förändras man med tiderna eller dör, dom verkar vara inställda på att dö ut!
Citera
2024-04-08, 01:49
Medlem
Va på bio i Colombia för 2 veckor sedan. I max med extra stora säten 7 pers 270kr
Sedan på bio i Ecuador i förrgår. 2 pers imax vanliga 140kr.

Dom blåser skjortan av oss i Sverige

Ja jag vet att dom tjänar mindre i dom 2 länderna
Citera
2024-04-08, 01:50
Medlem
DarkBums avatar
För mig är ett biografbesök värt ungefär 50kr give or take någon tia. Det känns som ett acceptabelt pris för 2h underhållning. Så spenderar jag säkert några tior till på dryck/snacks. Säg 100kr absolut max då. Mer än 100kr är det absolut inte värt eftersom man vet aldrig riktigt om filmen kommer vara bra eller om övriga besökare är störande och en massa andra saker.

350kr är ett skämt. 😄

Har inte varit på bio nu på ungefär 5 år och som detta låter kommer det nog förbli så. 350kr…ha ha ha.
Citera
2024-04-08, 01:51
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Varför ens gå på bio idag, ladda ner den efter 1 månad, eller så strema den på någon sida.

Vissa filmer är ju dock biofilmer. Såg nyss Dune 2 och det är en biofilm.
Majoriteten av dagens filmer är skräp. Bio går man på max 1-2 gånger om året.
Sedan gäller det att vara lite WT. Jag smugglar alltid chips och läsk med mig in. Varför bryta en tradition som mina föräldrar lärde mig? Ingen som kollar vad jag har under min jacka ändå.
Ett biobesök ska inte kosta mer än max 200kr och filmen du ska se ska ha ett värde som väljas med omsorg, annars är det pirathatten som gäller för att kolla nya filmer.
Citera
2024-04-08, 01:54
Medlem
Jag ser att det finns en del förvirring i tråden, så låt mig klargöra: Detta handlar inte om någon film! Kombon vi diskuterar består enbart av snacks, popcorn och dricka. Inget annat! Trots den höga prislappen får du inte en filmvisning på köpet!
Citera
2024-04-08, 02:09
Medlem
Full-Retards avatar
Länken funkar inte.

Har svårt att tro att snacks och läsk skulle vara värt 319:-
Skulle ha byggt en hemmabio om jag var filmintresserad. Vad kostar en påse popcorn? 25:- typ? Det är väll 5 kastruller med poppat så varför ska man köpa popcorn för 60 gånger mer än vad de egentligen kostar?
Citera
2024-04-08, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Länken funkar inte.

Har svårt att tro att snacks och läsk skulle vara värt 319:-
Skulle ha byggt en hemmabio om jag var filmintresserad. Vad kostar en påse popcorn? 25:- typ? Det är väll 5 kastruller med poppat så varför ska man köpa popcorn för 60 gånger mer än vad de egentligen kostar?

Sorry

här komme en uppdaterad länk

Citera
2024-04-08, 04:49
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man-in-malmo
Sorry

här komme en uppdaterad länk

Du som är medlem i Filmstaden får köpa en Godzilla x Kong Combo för 319 kr (ord. pris 349 kr).

Wow vilket fint ”erbjudande”
Citera
2024-04-08, 05:23
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man-in-malmo
Jag ser att det finns en del förvirring i tråden, så låt mig klargöra: Detta handlar inte om någon film! Kombon vi diskuterar består enbart av snacks, popcorn och dricka. Inget annat! Trots den höga prislappen får du inte en filmvisning på köpet!
Nej. Det är du som förvränger vad som faktiskt säljs, i syfte att få det att framstå som sämre/dyrare än det är.

Det är ju bägare i hårdplast som säljs, som kan tas hem och användas flera gånger. Inte bara dricka och popcorn. Är som merch att spara på, för den nörd som är intresserad av sådant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in