2024-04-06, 20:50
Medlem
klybans avatar
Det verkar som det är problem i "paradiset" och problemen är att vi ser att dollarna inte finns från Hankey.
Det är knappast över, och inte ens nära för donalds.
Men när vi får dessa uppgifter att det kanske inte finns pengar för bonden.

Så ställer man sig frågan och om det är så, så vad sker nu om det stämmer.
Åklagaren ställt frågan, och är det en legitim fråga som resulterar i att ingen bond kommer.

Ja, jag har inte nog chipspåsar för detta, men tar fram en så länge och inväntar om bond kommer och med tillbehören som KRÄVS.
Citera
2024-04-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det verkar som det är problem i "paradiset" och problemen är att vi ser att dollarna inte finns från Hankey.
Det är knappast över, och inte ens nära för donalds.
Men när vi får dessa uppgifter att det kanske inte finns pengar för bonden.

Så ställer man sig frågan och om det är så, så vad sker nu om det stämmer.
Åklagaren ställt frågan, och är det en legitim fråga som resulterar i att ingen bond kommer.

Ja, jag har inte nog chipspåsar för detta, men tar fram en så länge och inväntar om bond kommer och med tillbehören som KRÄVS.

Vad tror du om det jag citerade om vad Japhy skrev? Att summan kommer att sänkas om och om igen tills den kommer till 1 dollar?

Om man tror att det ska fortsätta så här för att det börjat så här så tror jag man är fel ute. Det finns så klart en gräns för dem hur länge de låter Donalds hålla på. Men det är möjligt att Donalds själv tror på den teorin också, att det ska minska till 1 dollar. Jag har svårt att tro det.
Citera
2024-04-06, 21:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Vad tror du om det jag citerade om vad Japhy skrev? Att summan kommer att sänkas om och om igen tills den kommer till 1 dollar?

Om man tror att det ska fortsätta så här för att det börjat så här så tror jag man är fel ute. Det finns så klart en gräns för dem hur länge de låter Donalds hålla på. Men det är möjligt att Donalds själv tror på den teorin också, att det ska minska till 1 dollar. Jag har svårt att tro det.
Bra fråga, men känns osannolik.
Vi som lever och får se, vi får reda på hur detta slutar.

Men för donalds så har vi saker som ser rätt störande ut för donalds.
Kommer blir sjukligt intressant att följa.
Citera
2024-04-07, 01:28
Medlem
Citat:

Tror inte ens det är möjligt nu, han överklagade ursprungsbeloppet och fick det sänkt och godkände det nya beloppet så tveksamt om det går att överklaga igen.
Citera
2024-04-07, 05:32
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Undrar när domaren bara ska säga stopp och vägra ytterligare krumbukter av Trump.
Pågår ett annat ärende.

Donald Trump skrev till rätten att han ansökt om borgen hos 30 bonding Corps. Men fått nej. Därför sänktes summan från 450milj till 175.

Leticia James vet att han ljuger, och har begärt en lista på de 30 olika bolag han ansökt till.

Donald förhalar.
Att han ljög om ovan, visar att han är beredd att ljuga om Hankeys bond. Och sin förmåga att betala 175 milj dollar.

Mannen som påstår att han har 8 miljarder i banken, kan inte ens få fram 150milj dollar.

Hans supporters framstår som sektfår när de fortsätter donera till en brokeass bibelsäljare
Citera
2024-04-07, 21:08
Medlem
Citat:
Du låter säker här. Vad är det egentligen som talar för att Trump ska ordna detta?

Det kan vara som Japhy ovan säger att de sänker varje gång han inte kan betala eller rättare sagt då väljer att inte betala i tid eller på rätt sätt. Tror du också det?
Av alla "åtalen" mot Trump är de flesta tämligen överens om att Laetitia James fall är det klart svagaste. Att en appelationsdomstol valde att sänka beloppet till en nivå som de visste att president Trump skulle kunna lösa utan att behöva sälja av tillgångar är en ganska tydlig signal om vilket utfall de räknar med när överklagan så småningom behandlas i högre instans. Att långivaren, som inte har någon personlig relation till president Trump, valde att inte bara låna ut pengarna utan dessutom till en låg ränta visar att han bedömer lånet som helt riskfritt.

Mer intressant på sikt är väl huruvida den korrumperade åklagaren Letitia James kommer att drabbas av disciplinära åtgärder för att ha missbrukat sitt ämbete, det har ju spekulerats om allt från en tids avstängning till att hon skulle fråntas sin advokatlicens. Men det återstår väl att se.
Citera
2024-04-08, 00:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tänker du att det var med flit det senaste i utvecklingen här? Att det nu sköts upp och det kommer att sänkas igen?
Ja,att Trump använder förhalningstekniken med bravur och stor framgång råder det ingen tvivlan om. Jag är säker på att Trump sover betydligt bättre än Letitia nuförtiden.

Beloppet kommer sänkas till 1 dollar, alternativt avskrivs hela fallet. Jag kan inte se något annat resultat för denna fars. Domaren hade bestämt sig på förhand, åklagaren kandiderar på detta fall, ingen har ens åtalats för något liknande, affärsmän beklagar sig, de "drabbade" bankerna bönar om att få ha kvar Trumpmsom kund.

Du måste ju kunna se detta med klara ögon.
Citera
2024-04-08, 00:45
Medlem
rotebro-hasses avatar
Det har börjat.
Donald Trumps finanser pekar rött.

1) truth social kommer imorgon att falla under 40 dollar
2) Donald är skyldig e Jean carrol 75 milj dollar till. Vilket han kämpar med att få ihop
3) RNC är panka sedan de tvingats spendera 9 milj dollar i månaden på Donalds juridiska kostnader

4)hankey har i panik ringt till Pro publica under dagen, sedan de avslöjat att han ljugit om Trumps bondfeeooch att Donald lurat honom på storleken av hans likvida tillgångar.

Hankey vill nu göra flera rättelser i de svar han lämnat till propublica innan publikation.
De har dock inkluderat svaren och hans lögner, samt rättelser.

Bakgrund onald Trump har knappast några likvida tillgångar kvar.
Han kunde inte få ihop 5milj dollar till att betala bond fee mot att Hankey utfärdar en 175 milj dollar bond .

Googla gärna på

Citat:
Did Donald Trump trick hankey into believing he really put $175 million in a dedicated account he can’t touch to secure a bond with his donor Don Hankey, or is that bond a fraud on the court by a politician who in fact has almost no liquid assets?
Citera
2024-04-08, 19:45
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Trump's $175,000,000 bond REJECTED. He has to resubmit the documents for approval, which will force him to share his financial records with the public, something he has been evading for years.

Winning 🥇
Citera
2024-04-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Winning 🥇

Posta gärna länk till citat.

Nu verkar det som att det som efterfrågades var Knight Specialty Insurance Companys finansiella ställning ( och inte Trumps ).

Citat:
The cause for the rejection, according to the New York County Supreme Court website, is because the requisite paperwork lacked a current financial statement.
----
It is also missing the name of his attorney-in-fact. Trump will have a chance to resubmit his request.
---
On Thursday, attorneys for the former president resubmitted a corrected bond, adding the missing filings. The financial statement that came with it was not from Trump, but from the underwriter, Knight Specialty assuring that it has the ability to cover Trump’s full bond. It also listed an attorney-in-fact, as required. Amit Shah is the president of Knight Specialty Insurance.
https://lawandcrime.com/high-profile/rejected-and-returned-for-correction-docs-for-trumps-175m-bond-get-bounced/

Finns i och för sig olika tolkningar i media.
Citera
2024-04-08, 21:30
Medlem
Madagascars avatar
Jag fattar fortfarande inte riktigt vad som är problemet med den 175M-bond som trump presenterat. Men det här gjorde mig lite klokare:

https://finance.yahoo.com/news/incomprehensible-experts-trump-175-million-153908921.html, idag
Citera
2024-04-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag fattar fortfarande inte riktigt vad som är problemet med den 175M-bond som trump presenterat. Men det här gjorde mig lite klokare:

https://finance.yahoo.com/news/incomprehensible-experts-trump-175-million-153908921.html, idag

Det låter som att Trumphausen lovar att lyfta sig själv i stövelstropparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in