2024-04-07, 19:35
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Frångick Hellberg hur man vill spela och anpassade sig lite väl mycket till oss? Det syntes klart och tydligt att man fegade. Oavsett vad Hellberg de för plan så hade utgången blivit densamma. Är man påkopplade så blir det oerhört svårt att slå det här laget i år.

Tyckte även Winther i Hammarby såg ganska intressant ut. Väldigt följsam, fin vänsterfot. En bra förstärkning för Hammarby måste man erkänna.
Ja, lite så är känslan. Tittar man spelare för spelare finns det ju inte på kartan att vi ska ta poäng i den här matchen.

Jepp, jag är klart positivt överraskad av Winther så här långt. Hoppas skadan är lätt så att han finns med mot Ellos i nästa omgång.
Citera
2024-04-07, 19:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det du inte förstår är att vi typ bara kommit halvvägs i våran långsiktiga utveckling.

1. Gå upp i allsvenskan

2. Etablera sig i allsvenskan

3. Bråka i toppen av allsvenskan vissa säsonger.

4. Bli ett etablerat topplag som tar Europaplats år efter år varav vissa år guld.

5. Vara ohotade mästare år efter år.

6. Total dominans

Vi är på 4:an nu. Det tar nog runt 20 år till innan vi når steg 6. Men jag kan vänta. 🎶 Time is on my side 🎶
Och MP lovade att vi skulle spela i CL inom några år..

1 SM-Guld är över förväntan och tacka Högmo för det, nu tillbaka till där ni var innan.. Var det näst sist?
Citera
2024-04-07, 19:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Och MP lovade att vi skulle spela i CL inom några år..

1 SM-Guld är över förväntan och tacka Högmo för det, nu tillbaka till där ni var innan.. Var det näst sist?
Skillnaden är att vi har haft en lång stadig utveckling över tid. Det borde skrämma skiten ur er! Inte som ormoljeförsäljaren MP som lovar guld och gröna skogar. Eller luftslottet ÖFK som dansade en sommar.

Vi låg sist när Högmo tog över. Har jag gör mig? 🤔
Citera
2024-04-07, 20:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Skillnaden är att vi har haft en lång stadig utveckling över tid. Det borde skrämma skiten ur er! Inte som ormoljeförsäljaren MP som lovar guld och gröna skogar. Eller luftslottet ÖFK som dansade en sommar.

Vi låg sist när Högmo tog över. Har jag gör mig? 🤔
Och nu ligger Alm sist med ett annat lag.
Citera
2024-04-07, 20:50
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Och nu ligger Alm sist med ett annat lag.
Och återigen med en hyfsad trupp ändå. Men Norrköping lär ändå ligga dödssist så länge han är kvar.
Citera
2024-04-07, 20:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, lite så är känslan. Tittar man spelare för spelare finns det ju inte på kartan att vi ska ta poäng i den här matchen.

Jepp, jag är klart positivt överraskad av Winther så här långt. Hoppas skadan är lätt så att han finns med mot Ellos i nästa omgång.

Med tanke på smärtnivån (krypa ihop, hålla om knäet och grina illa) såg det tyvärr ut som korsbandet.

I så fall blir det inget mer spel denna säsong.

Men, det såg inte ut som en klassisk korsbands-situation, då benet var uppe från marken i sammanstötningen. Så skadan måste ha inträffat när spelaren i obalans satte ner foten i marken igen.

Maximal otur i så fall.

Kim Hellberg har fått en helvetisk start i Hammarby?
Citera
2024-04-07, 21:09
Medlem
erikp121s avatar
Tyckte VSK imponerade mot Elfsborg. Dålig straff annars hade de nog tagit det till slut. Snygg balja får man dock säga.

---

Malmö away var ingen höjdare. Stod väl upp helt okej ändå. Nanasi vass. Tror att Malmö kan storma fram mot sitt enda potentiella SM-Guld i år.
Citera
2024-04-07, 21:49
Medlem
Ante Johansson i HBK ser ut som en skinntorr Skalman. Helt sjukt va uddlösa IFK är trots nästan 80 procent bollinnehav. Kan nog bli ett nytt bottennapp i år, känslan är att det tyder på det.

Slår man inte HBK så blir det svårt. Tror inte på räddningsplankor i år
Citera
2024-04-07, 21:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Detta Mff lag/trupp kommer inte göra bort sig i Europa denna säsong

Vi behöver förstärka på mittbackspositionen. Jag har inte sett Makolli tidigare men han ju ung ännu.
Citera
2024-04-07, 21:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Blåvitt ser riktigt usla ut. Åker dom ut i år tro?
Citera
2024-04-07, 22:01
Medlem
Med risk för att bli dumförklarad , men det är sen gammalt att den spelare som blir fälld inte bör ta straffen själv .

Förstod att Mucolli skulle missa straffen då han var den som ordnade den .
Citera
2024-04-07, 22:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Blåvitt ser riktigt usla ut. Åker dom ut i år tro?
Försök till fokusförflyttning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in