2024-04-07, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Strunta i vad folk säger Jocke är en A Youtubers punkt slut Så frågan är varför hänger han med en en C gubbe som Banjo ,som drar ner hans namn i smutsen ?
Gemensamma intressen?
Mobba och anklaga andra för att vara pedofiler och psykopater.
Någonting som fått mig att fundera är just det återkommande pratet om att andra skulle vara pedofiler eller ser ut som pedofiler?
Anjos barn har aldrig sovit i föräldrarnas säng...varför?
Varför känner man ens att det måste nämnas?
Lisen var så imponerad, enligt Anjo över att Chrippa bytte blöja på Chloé och fixade med hennes kläder...
Anjo som häcklade Olof K om vad han gjorde eller överlät på Svetlana, gällande Steffi, det var tydligen peddovarning?

Anjo och Jocke samt Rask är väldigt snabba med att anklaga folk eller grotta ner sig i pedofili.

Varför?

Själv tycker jag alla barn ska hållas borta från offentligheten, vill dom synas så får det ske när dom är mogna nog att svara för sig själva, små barn ska hållas borta.
Lundells har haft problem med tex. Valleboi, vilket inte stoppade familjen från att fortsätta utsätta sitt egna barn från alla farliga människor som finns därute.
Jocke missar aldrig ett tillfälle att kalla sina följare för äckliga råttor, när dom vill få en skymt av honom eller familjen, att bli ropad på i en folksamling, det ser Jocke som ett hot och skyller på att alla är äckliga som skrämmer hans barn och inte låter honom vara ifred.

Anjo var jättemallig över senaste spökbåtkryssningen, när någon kom fram och ville ta en bild med honom, fast sen gick dom och tog bild med Joakim Lundell istället....vem nämner ens någonting sånt?🤣🤣

Det är väldigt märkligt hur lättvindligt föräldrarna Lundell låter vuxna människor involveras med hantverkare och annat löst folk.

Men jag är väl paranoid, med tanke på vilket samhälle som existerar utanför youtube
Citera
2024-04-07, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har rätt. Han är en simpel youtuber.

En simpel youtuber med ett luftslott. Han är pank, ljuger, fuskar med både det ena och det andra, vägrar betala sina hantverkare och brorsans lön.

Men, Amber Lundell är inte immun mot lagar och regler. Däremot ljuger han om myndigheters beslut och TAR lagen i egna händer och hans lobotomerade följer förstår tyvärr inte det. ”Linnea får inte vara i närheten av Lillen, polisen sa åt mig att bryta mig in i deras lägenhet, soc har bestämt att jag ska ha den icke-befintliga rollen som säkerhetsperson.”

Joakim har begått massvis med brott:
Ekonomisk brottslighet, skattebrott, egenmäktigt förtal, förfarande, olaga hot, olaga intrång, utpressning, stöld, avtalsbrott genom företaget, falsk tillvitelse och annat problematiskt.

Adolf Lundell är en diktator. Han skulle bli dömd för mångt och mycket om han bara blivit anmäld. Vollet han ju blev av ett företag och fick böta mer än en miljon kronor. Men nu också för annat och ett åtal kommer väckas väldigt snart. Varför tror du han är helt galen? Varför tror du detta sker? Jo. För han är desperat. Rättsväsendet är honom hack i häl, likaså Skatteverket och Kronofogden.

Tro mig när jag säger att Joakim Lundell kommer att dömas för brott som han har tillskrivit sin broder. Varför kör du med Jockes diktatorretorik? ”Tyck som mig eller tig!”
Den striden är inte avgjord än, det ska avgöras i hovrätten, när vet ingen..
Det finns dock väldokumenterat från byggföretagets sida, Jocke och Jonna ab har inget att komma med, utan gör väl som dom brukar, lämnar in 1000 videos och 120000 prints som bevis...som inte är värt någonting i det riktiga rättssystemet, då behövs det äkta bevis, kvitton och redovisning som styrker påståendena.
Byggbolaget lär skratta hela vägen till banken när detta är över, just nu ligger dom ute med massor av pengar eftersom Jocke skitit i att betala sina räkningar
Citera
2024-04-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns dock väldokumenterat från byggföretagets sida, Jocke och Jonna ab har inget att komma med, utan gör väl som dom brukar, lämnar in 1000 videos och 120000 prints som bevis...som inte är värt någonting i det riktiga rättssystemet, då behövs det äkta bevis, kvitton och redovisning som styrker påståendena.
Byggbolaget lär skratta hela vägen till banken när detta är över, just nu ligger dom ute med massor av pengar eftersom Jocke skitit i att betala sina räkningar

Men att hänvisa vad Chrippa svamlar om på sin stream som källa är mer trovärdigt?
Citera
2024-04-07, 13:41
Medlem
lunarluddes avatar
Skapligt sjukt att Jocke sitter med Anjo och pratar skit om sin egen brorsa i live sändningar på sociala medier Vad fan är det för nivå? hur kan man ha samvete att göra så ens?

Jag är nog för gammeldags..

Jag tycker synd om Chrippa, hoppas allt löser sig för han då jag tycker han verkar vara en skön prick ändå, gillade hans content på youtube förut, det bästa för han är nog att helt säga upp kontakt med jocke och anjo.
Citera
2024-04-07, 13:49
Medlem
Citat:
Nej nej, men preliminärt är det mer än en miljon som ska ut och skälet till att det är en tvist är ju just för att han har vägrat betala.

Finns registrerat hos i kronofogdens register om någon foliehatt här inte tror mig.
Citera
2024-04-07, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Apanboll123
Men att hänvisa vad Chrippa svamlar om på sin stream som källa är mer trovärdigt?
Jag antar att du inte lyssnat va? Det finns dom som ställer vettiga frågor och Chrippa svarar genuint och ärligt, men man måste ta det för vad det är, han får otroliga mängder hat och idiotfrågor, så att han inte säger helt åt helvete elakt sinnessjuka saker, är imponerande.
Han hanterar det jävligt imponerande.
Chrippa är ändå en enterteiner med en jävligt rapp tunga, oerhört snabbtänkt, men han är eller har varit naiv och godtrogen.
Det är inte för inte som Chrippa och Linnéa utsatts för vad skulle kunna jämföras med hederskultur, hedersmord...
Citera
2024-04-07, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Skapligt sjukt att Jocke sitter med Anjo och pratar skit om sin egen brorsa i live sändningar på sociala medier Vad fan är det för nivå? hur kan man ha samvete att göra så ens?

Jag är nog för gammeldags..

Jag tycker synd om Chrippa, hoppas allt löser sig för han då jag tycker han verkar vara en skön prick ändå, gillade hans content på youtube förut, det bästa för han är nog att helt säga upp kontakt med jocke och anjo.
Nä, du är inte för gammaldags, du har ett normalt och friskt tänk.

Att Jocke karaktärsmördar sin bror (även om Chrippa är dum i huvudet på egen hand), så gör man inte så som Jocke håller på med.
Citera
2024-04-07, 14:09
Medlem
Citat:
Jag antar att du inte lyssnat va? Det finns dom som ställer vettiga frågor och Chrippa svarar genuint och ärligt, men man måste ta det för vad det är, han får otroliga mängder hat och idiotfrågor, så att han inte säger helt åt helvete elakt sinnessjuka saker, är imponerande.
Han hanterar det jävligt imponerande.
Chrippa är ändå en enterteiner med en jävligt rapp tunga, oerhört snabbtänkt, men han är eller har varit naiv och godtrogen.
Det är inte för inte som Chrippa och Linnéa utsatts för vad skulle kunna jämföras med hederskultur, hedersmord...

Vet inte vilken stream du kollat på men dom gångerna när jag kollat så är han varken oerhört snabbtänkt eller speciellt smart mest en massa svammel eller hån om att ingen myndighet kan komma åt han , Vilken idol du har grattis.

Herregud att du ens jämnför detta med hederslultur och hedersmord visar verkligen vilken nivå ditt IQ ligger på , Det är några youtubers som bråkar som egentligen är rätt så orelevanta i den riktiga världen då menar jag samtliga inblandade .
Citera
2024-04-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har rätt. Han är en simpel youtuber.

En simpel youtuber med ett luftslott. Han är pank, ljuger, fuskar med både det ena och det andra, vägrar betala sina hantverkare och brorsans lön.

Men, Amber Lundell är inte immun mot lagar och regler. Däremot ljuger han om myndigheters beslut och TAR lagen i egna händer och hans lobotomerade följer förstår tyvärr inte det. ”Linnea får inte vara i närheten av Lillen, polisen sa åt mig att bryta mig in i deras lägenhet, soc har bestämt att jag ska ha den icke-befintliga rollen som säkerhetsperson.”

Joakim har begått massvis med brott:
Ekonomisk brottslighet, skattebrott, egenmäktigt förtal, förfarande, olaga hot, olaga intrång, utpressning, stöld, avtalsbrott genom företaget, falsk tillvitelse och annat problematiskt.

Adolf Lundell är en diktator. Han skulle bli dömd för mångt och mycket om han bara blivit anmäld. Vollet han ju blev av ett företag och fick böta mer än en miljon kronor. Men nu också för annat och ett åtal kommer väckas väldigt snart. Varför tror du han är helt galen? Varför tror du detta sker? Jo. För han är desperat. Rättsväsendet är honom hack i häl, likaså Skatteverket och Kronofogden.

Tro mig när jag säger att Joakim Lundell kommer att dömas för brott som han har tillskrivit sin broder. Varför kör du med Jockes diktatorretorik? ”Tyck som mig eller tig!”

Du låter som Crippa mycket prat men 0 bevis? Och snälla sluta tro att Jocke har nån slags makt över myndigheterna , Han kan inte bestämma ett skit över polisen, soc och hyresvärden men han tipsa om saker absolut men inte mer än så .

Det är ingen här på fb som vet vad som händer utanför youtube världen alla inblandade pratar men ingen lägger fram nåt bevis , Hade alla dessa saker hänt tro mig då hade alla suttit bakom lås och boom nu .
Citera
2024-04-07, 14:27
Avslutad
Citat:
Vet inte vilken stream du kollat på men dom gångerna när jag kollat så är han varken oerhört snabbtänkt eller speciellt smart mest en massa svammel eller hån om att ingen myndighet kan komma åt han , Vilken idol du har grattis.

Herregud att du ens jämnför detta med hederslultur och hedersmord visar verkligen vilken nivå ditt IQ ligger på , Det är några youtubers som bråkar som egentligen är rätt så orelevanta i den riktiga världen då menar jag samtliga inblandade .
Det är människor som skadas och det budskap som dessa "idoler" sänder ut, är ingenting som någonsin borde accepteras.
Vi lär våra barn att vara en snäll kompis, att inte reta ellrr mobba någon.
Försöker stärka dom att dom duger som dom är, att våga berätta om någon inte behandla dom bra.
Att vara en idol, en förebild, det är någonting som innebär att man har ett ansvar för vad man säger och gör.
Hur många gånger har inte Jockiboi påtalat att han inte sysslar med draamaa, deras kanal gör familjevloggar.
Chrippa är Chrippa, han gör sin grej.
Det jag förväntar mig av honom är en förklaring på vad han hävdade att Linnea gjort, när han satt i Anjos studio.
Chrippa kom ut till ett färdigt manus, som inte alls stämmer med häktningspromemorian.
Att Chrippa ljög i Anjos studio, det fattar vem som helst, men jag tror att det behöver komma ut, på ett mycket pedagogiskt vis, så att tillochmed Anjo, Jocke och Rask förstår, tänk att förklara någonting på en 4-årings nivå orsak-verkan.

Inget raaansakningssnack, utan ärligt erkänna vad som gick fel och framförallt vad som föranledde det hela.
Citera
2024-04-07, 14:32
Avslutad
Citat:

Du låter som Crippa mycket prat men 0 bevis? Och snälla sluta tro att Jocke har nån slags makt över myndigheterna , Han kan inte bestämma ett skit över polisen, soc och hyresvärden men han tipsa om saker absolut men inte mer än så .

Det är ingen här på fb som vet vad som händer utanför youtube världen alla inblandade pratar men ingen lägger fram nåt bevis , Hade alla dessa saker hänt tro mig då hade alla suttit bakom lås och boom nu .
Först och främst handlar det väl om att kunna lägga fram en bevisning som inte är manipulerad.
Vad som kommer hända återstår att se.

Jag undrar sa flundra om gädda var torsk?
Citera
2024-04-07, 14:50
Medlem
Citat:

egenmäktigt förfarande, förtal*

Bevisen har du själv bevittnat. Förstår du inte det kan jag inte hjälpa dig.

Nej, han har ingen makt. Alla i vuxenvärlden skämtar om Jocke i fikarummet. Men han blir inte anmäld.

Han har bytt låset (låsen?) själv. Det kan inte vara hyresvärden som har gjort det, för ingen hyresvärd gör sånt. Sök runt lite på internet, folk bor kvar i år och så utan att betala hyra.

Får man polisanmälningar eller tips till socialen om att ett barn far illa väldigt illa så har socialen en skyldighet att ta det på allvar och avlägsna barnet. Det betyder inte att han har makt, det betyder att Joakim kan regelverket.

Jodu, jag råkar veta att det finns folk här som vet vad som händer irl. Det är gäng utredningar mot tre olika personer som fortfarande är aktuella och det KOMMER att komma domar.

Linnea är friad från all misstanke om barnfridsbrott och misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in