Citat:
Ursprungligen postat av
Noclue90
Nu är detta ett myndighetsbeslut med tanke på att det efterlevs. Om det inte vore det har ju Chrippa all möjlighet att anmäla, överklaga, motsätta sig (precis som med allt annat han tydligen utsätts för) men då kan man ju fråga varför han inte gör det? Varför kämpar han inte för att rentvå sig och få rätt om han nu skulle bli behandlad fel? Varför går han inte över lik för att få tillbaka sin så älskade dotter han skulle göra allt för?
Du tänker inte att det faktiskt kan vara så att det som nu drabbat Chrippa faktiskt är korrekt? Att han inte har något som skulle backa upp och kunna rentvå honom? Vad är orsaken att han fokuserar på att vilja sänka andra och inte att rädda sig själv?
Han kanske sitter på massor av information som skulle dra med sig andra i fallet men han har inget att frikänna eller rättfärdiga sitt eget med. Att verkligheten har kommit ikapp denna idiot nu att han är i den situationen han är för att han satt sig där själv och inte kan ta sig ur den
Jag tror inte Chrippa är så stark och tuff som han utger sig.
Tomma tunnor skramlar mest, är det inte så?
Min bild över Chrippa är att han är enkel att styra och med det lika enkel att bryta ned.
I dysfunktionella familjer och relationer är det en vanlig konsekvens, liksom om man har någon form av begåvningshandikapp.
Det är hursomhelst inte normalt att agera så som han gör, varken nu eller tidigare.
Jag tror inte Chrippa vet hur han ska leva sitt liv, än mindre hur han ska reda upp det.
Att ha och göra med myndigheter krävs en del kunskap och massor av psykisk styrka.
Det har inte han.
Han är svag, lättstyrd och kan inte stå emot impulser, än mindre har han något konsekvenstänk.
Utifrån den tanken är det mer sorgligt.
Från att fullkomligt avsky Chrippa (det va så jag hamnade här) så har jag börjat tycka lite synd om honom.
Jo, jag gör det utifrån att han eventuellt har grövre problem och har noll självinsikt.
Jag skulle vilja se att han får riktig hjälp och ett vanligt jobb, inte minst för dotterns skull.
Bort med Jocke och hela internet.
Det är nog det enda som kan få honom att landa på båda fötterna igen.
Chrippa har satt sig i skiten alldeles på egen hand och det finns bara ett sätt att ta sig ur det.
Göra om, göra rätt.
Det absolut sista han ska göra är att skylla ifrån sig, utan istället bara brösta det.
Men det kommer inte att hända, jag tror inte bättre om honom.
Det är synd för dottern som får växa upp i det här.
Med allt det här sagt så är Jocke en devil och det har knappast underlättat för Chrippa, även om det är det Jocke i sin tur vill göra gällande.
Det är en salig härva av onda individer i den här soppan, och det är många parametrar som måste vägas in för att begripa en bråkdel av vad de håller på med.