2024-04-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är detta ett myndighetsbeslut med tanke på att det efterlevs. Om det inte vore det har ju Chrippa all möjlighet att anmäla, överklaga, motsätta sig (precis som med allt annat han tydligen utsätts för) men då kan man ju fråga varför han inte gör det? Varför kämpar han inte för att rentvå sig och få rätt om han nu skulle bli behandlad fel? Varför går han inte över lik för att få tillbaka sin så älskade dotter han skulle göra allt för?
Du tänker inte att det faktiskt kan vara så att det som nu drabbat Chrippa faktiskt är korrekt? Att han inte har något som skulle backa upp och kunna rentvå honom? Vad är orsaken att han fokuserar på att vilja sänka andra och inte att rädda sig själv?

Han kanske sitter på massor av information som skulle dra med sig andra i fallet men han har inget att frikänna eller rättfärdiga sitt eget med. Att verkligheten har kommit ikapp denna idiot nu att han är i den situationen han är för att han satt sig där själv och inte kan ta sig ur den

Är det ingen som har reflekterat över att de här olika dramerna och konflikterna faktiskt kan vara påhittade av dessa "kreatörer" för att skapa mer intresse runt sina personer och få mer visningar på deras videos? Affärsidén är att de horar ut sina liv genom att lägga ut allt de gör på nätet, i hård konkurrens med andra kan jag tillägga. Varför då inte komma överrens ett antal personer om att skapa intriger, konflikter och drama för att underblåsa intresse, engagera flera personer och tjäna mer pengar?

Och innan nån invänder att det finns minsann myndighetsbeslut och andra papper, så kan de alternativt ha fejkat delar av konflikten istället för hela.

Känns som att folk är naiva och godtrogna som köper sådana här saker rakt av och engagerar sig djupt i konflikter som helt enkelt kan vara påhittad underhållning för att få visningar.
Citera
2024-04-07, 11:10
Avslutad
Citat:
Eller så har inte Jockes handlingar egentligen någonting med allt att göra utan att folk faktiskt kritiserar, ser igenom och tycker att Christofer är en av de vidrigaste människor som vandrat runt i ett par skor och att man är trött på hans handlingar och uttalanden och detta helt utan att ens behöva tänka in Jocke i denna åsikt.
Sen att det som Jocke gör är en annan grej som man kan ha andra åsikter om. Varför behöver man vara pro-jocke bara för att man är emot Chrippa (och/eller Linnea)??

Undra om Chrippa är stolt över sin lilla liga av fans här? Undra om Chrippa ens ägnar en tanke åt er?
Vem vet, i sånt fall önskar jag mig en shoutout😘

Varför stör det somliga så mycket att det finns människor som litar till sin magkänsla, som är allt annat än jabbas daller, den har visat fel gång på gång🐷🦧🤡
Ta reda på fakta och kolla om det där myntet verkligen har två sidor eller är två ihoplimmade för att visa samma sida?
Citera
2024-04-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Är det ingen som har reflekterat över att de här olika dramerna och konflikterna faktiskt kan vara påhittade av dessa "kreatörer" för att skapa mer intresse runt sina personer och få mer visningar på deras videos? Affärsidén är att de horar ut sina liv genom att lägga ut allt de gör på nätet, i hård konkurrens med andra kan jag tillägga. Varför då inte komma överrens ett antal personer om att skapa intriger, konflikter och drama för att underblåsa intresse, engagera flera personer och tjäna mer pengar?

Och innan nån invänder att det finns minsann myndighetsbeslut och andra papper, så kan de alternativt ha fejkat delar av konflikten istället för hela.

Känns som att folk är naiva och godtrogna som köper sådana här saker rakt av och engagerar sig djupt i konflikter som helt enkelt kan vara påhittad underhållning för att få visningar.

Det kan absolut vara påhittat men då är de ju bara ännu(!) sjukare än man ens kunnat föreställa sig (dock är ju ändå den utlösande grillningen sann i den mån att han de facto suttit häktad och att det finns dokument gällande detta).
Dock tror jag inte att det är ett påhitt men mitt inlägg var mer som ett motsvar till att Jocke skulle styra allt för skulle det vara Jocke som bestämmer allt och vara den hemska bossen så skulle ju Chrippa kunna kämpa för sig och ha rätten bakom sig att åter få träffa Chloe, rentvå sitt och Linneas rykte i den mån de kan från vad som skulle vara påhitt men det gör han inte, för han kan inte då det inte är Jocke som har befogenheten att ligga bakom allt som skett utan han har själv satt sig där han sitter nu och det enda han gör nu är att försöka dra med de andra i fallet.

Men, skulle detta dock mot förmodan vara ett iscensatt skådespel hoppas jag att det står alla inblandade otroligt dyrt med tanke på vilka resurser som involverats 🤷🏼
Citera
2024-04-07, 11:25
Medlem
Citat:
Det kan absolut vara påhittat men då är de ju bara ännu(!) sjukare än man ens kunnat föreställa sig (dock är ju ändå den utlösande grillningen sann i den mån att han de facto suttit häktad och att det finns dokument gällande detta).
Dock tror jag inte att det är ett påhitt men mitt inlägg var mer som ett motsvar till att Jocke skulle styra allt för skulle det vara Jocke som bestämmer allt och vara den hemska bossen så skulle ju Chrippa kunna kämpa för sig och ha rätten bakom sig att åter få träffa Chloe, rentvå sitt och Linneas rykte i den mån de kan från vad som skulle vara påhitt men det gör han inte, för han kan inte då det inte är Jocke som har befogenheten att ligga bakom allt som skett utan han har själv satt sig där han sitter nu och det enda han gör nu är att försöka dra med de andra i fallet.

Men, skulle detta dock mot förmodan vara ett iscensatt skådespel hoppas jag att det står alla inblandade otroligt dyrt med tanke på vilka resurser som involverats 🤷🏼

Ok, men Jocke och övriga kanske är helt andra personer privat än vad de är på nätet? Vi tror att vi vet hur någon är, men det är 100% baserat på vad den personen valt att lägga ut på nätet. Jocke kanske är en helt annan person privat.
Citera
2024-04-07, 11:29
Avslutad
Raskens senaste ANALYS av Chrippas senaste video, är idiotisk som vanligt, när Chrippa kommer till det viktiga, det som inte får kritiseras, då är analysen klar. Poff, det är inte intressant det som återstår...nämligen befogad kritik mot Anjo och Jocke
https://youtu.be/YIMWBVdPtGM?si=4InHZFdXMClzxdLA
Citera
2024-04-07, 11:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryD
DET ÄR INGEN SOM ORKAR MED DITT JÄVLA TJAT OM HYRESBOLAGET LÄNGRE OM DU NU TYCKER ATT DET ÄR FEL SÅ ANMÄL ANNARS HÅLL KÄFTEN OCH SLUTA SPAMMA OM LÄGENHETEN!!!!
VAD ÄR DET DU INTE FATTAR DIN DUMMA JÄVEL???
DET HANDLAR INTE OM LÄGENHETEN, DET HANDLAR OM JOCKES LÖGNER OCH ALLA KORKADE MÄNNISKOR SOM TROR PÅ JOCKES LÖGNER.
ALLA KORKADE MÄNNISKOR SOM SAKNAR KÄLLKRITIK, SOM INTE KAN GOOGLA OCH INTE FÖRSTÅR ATT SVENSK LAG GÄLLER I SVERIGE.

FATTAR DU FORTFARANDE INTE KANSKE DU KAN BE DIN PERSONLIGA ASSISTENT FÖRKLARA FÖR DIG.
Citera
2024-04-07, 11:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Såhär:
Jocke är lägenhetsinnehavare och efter en överenskommelse så får skrivs Chrippa med på kontraktet. Chrippa bryter överenskommelsen relativt omgående.
Jocke som är lägenhetsinnehavare ber då Chrippa flytta (flera månader sedan Chrippa blev informerad) Chrippa vägrar och Jocke utövar sin lagliga rätt som lägenhetsinnehavare att kasta ut Chrippa.
Men till er som tror att Jocke har bytt lås så kanske ni ska läsa på lite, han får inte byta lås utan det är hyresvärden som har beställt en låssmed och ett kolvbyte.

Sen så ska man ju ha i åtanke att team kräfta har inte kommit med ett enda bevis på något dom har sagt och påstått mer än manipulerade prints och inspelningar.
Anjo har relativt omgående kommit ut med printsen och inspelningarna i sin helhet som då visst sig vara som dag och natt.

Sen är det ju så att vid en dispyt som detta så vill ju båda läger visa att dom minsann har rätt men det racer leder team Jocke med flera mil tack vare att dom kommer med bevis på det som säger.
Den dagen team kräfta kan visa belägg för det dom säger så kan dom börja ta ikapp och vem vet, dom kanske kan gå om på upploppet.

Sen måste det svida så enormt mycket för kräftan att Rasken snart är ikapp honom i prenumeranter på tuben.

Sen säger han att han snart ska ut och resa igen fast det sägs ju att han fått reseförbud under utredningen för hans senaste brott, den som lever får se
Vad pratar du om?

"Anjo har relativt omgående kommit ut med printsen och inspelningarna i sin helhet som då visst sig vara som dag och natt. "
Anjos "bevis" är ju så klippta och fejkade det bara går. När Liam M la ut saker i sin helhet såg man ju hur extremt vinklat Anjos skit var.

"leder team Jocke med flera mil tack vare att dom kommer med bevis på det som säger. "
Vad menar du att Jocke kommer med för påståenden och bevis?
Jocke har kommit med 0 bevis, bara hans egna berättelser och ord.
Anjo har blivit avslöjad med att ha ljugit om allt, ljugit om att Chrippa inte misshandlat linnea, ljugit att Linnea falsk anmält chrippa, ljugit om att Linnea slagit lilla C, ljugit om sekten, ljugit om att Linnea tagit hans sociala media och tömt hans konton, mm.

Jocke och Anjo har ljugit exakt lika mycket, om inte mer, än Linneas och Chrippa. Kanske mer eftersom dem påstått flera lögner än chrippa och Linnea gjort. Alla har ljugit, dem har bara ljugit om fler saker.
Citera
2024-04-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Ok, men Jocke och övriga kanske är helt andra personer privat än vad de är på nätet? Vi tror att vi vet hur någon är, men det är 100% baserat på vad den personen valt att lägga ut på nätet. Jocke kanske är en helt annan person privat.

Jo men även om han är en annan person privat, vilket jag inte förstår har med saken att göra och det är han antagligen så har han fortfarande inte befogenheterna att ligga bakom alltihop utan att Chrippa skulle kunna anmäla/motsätta sig med rättsligt stöd bakom sig? Men eftersom han inte gör något för att rentvå sig själv utan enbart försöker sänka och dra med sig andra visar ju på att detta inte är något Chrippa kan påverka utan att detta är en sits han själv satt sig i och som är beslutad av myndigheter.

Och om det skulle vara påhitt, vilket jag bara inte personligen tror även om jag inte ratar den tanken för man slutar aldrig förvånas, så hoppas jag bara att alla inblandade får stå till svars för detta och att detta blir dyrt för dem alla, att alla blir cancelled på riktigt för all evighet 🤷🏼 och det oavsett vem Jocke är privat/framför kameran.

Men att Chrippa gjort saker står klart och det är något som har diskuterats i tråden sen lååångt innan detta drama ens drog igång. Så de som försvarar Chrippa försvarar ju en skithög till person även om man skulle bortse det som sker nu.
Citera
2024-04-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
VAD ÄR DET DU INTE FATTAR DIN DUMMA JÄVEL???
DET HANDLAR INTE OM LÄGENHETEN, DET HANDLAR OM JOCKES LÖGNER OCH ALLA KORKADE MÄNNISKOR SOM TROR PÅ JOCKES LÖGNER.
ALLA KORKADE MÄNNISKOR SOM SAKNAR KÄLLKRITIK, SOM INTE KAN GOOGLA OCH INTE FÖRSTÅR ATT SVENSK LAG GÄLLER I SVERIGE.

FATTAR DU FORTFARANDE INTE KANSKE DU KAN BE DIN PERSONLIGA ASSISTENT FÖRKLARA FÖR DIG.

VAD ÄR DET NI INTE FATTAR ATT ALLA LJUGER I DENNA JÄVLA SOPPA SOM ÄR SÅ JÄVLA PINSAM FÖR SAMTLIGA INBLANDANDE. DET ÄR INTE BARA JOCKES FEL DET SOM HÄNDER MED KRÄFTAN. HAN ÄR VÄL FÖR FAN VUXEN/MYNDIG OCH BESTÄMMER SJÄLV ATT HAN SKA SMITA FRÅN SAKER OCH TING. ”jag är 34år och gör vad fan jag vill…” LÅTER BEKANT DÅ FÅR HAN VÄL STÅ FÖR DET HAN GÖR???
OCH NEJ JAG INGET JÄKLA FAN AV NÅGON AV DEM!!!
Citera
2024-04-07, 11:54
Medlem
Giggsys avatar
Har deras syster någonsin uttalat sig? Vore intressant om Chrippa får med hennes version från barndomen i en kommande video.
Citera
2024-04-07, 12:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Vet inte vad Chrippa tror detta ska hjälpa? Var detta han och Linneas överraskning som de pratade om för att få deras stackars följare att ”hänga kvar” och vänta men som aldrig kom?

Glöm inte hur Chrippa satt och sa att Linnea sagt att han hade 3 flickvänner och att hon menade att han hellre sov med sin dotter och han sa att hon typ menade nåt vidrigt med det.. ja så sjuka saker sa han att hon sa till honom! Att det var han som startade att hon misshandlade både dottern och han själv. Att han sagt att Linnea kallat dottern missbildad pga örat, en sak som Chrippa själv säger han haft som barn enligt Anahit (men ändå ska Linnea fått honom att tvivla på att det ens är hans dotter, suttit med sina arbetskollegor och försökt forska i det) ska vi glömma alla dessa detaljer! Tyvärr kommer nog folk förknippa Linnea med detta och jag har svårt att se hur hon ska kunna skapa sig en ordentligt influenserkarriär (som verkar vara hennes önskan) och efter att Chrippa startat dessa rykten..

Chrippa är den som uppgett alla tunga saker om Linnea. Det är på grund av han själv som Soc inte ville att L ska vara runt hans dotter.

Det är sjukt hur han tror att snacka ner sin bror ska få oss (som har mer än en hjärncell) att tro att det förmildrar hur han valt att sticka iväg, inte bara en gång utan flera istället för att kämpa för barnet -med samma brud som han säger ska ha gjort/sagt dessa sjuka saker.

Om Linnea inte överhuvudtaget gjort något av det han säger (det logiska i mitt huvud tror inte hon sagt/gjort så sjuka saker, vill inte tror det iallafall) så vet jag inte varför hon är med en man som svärtar ner henne så. Detta är bara mina funderingar och baserat på info Chrippa själv sagt i klippet på youtube hos Anjo, säger inte att baserat på verkligheten men baserad på den info Chrippa gett oss. Inte Jocke, inte Anjo.
"Att det var han som startade att hon misshandlade både dottern och han själv."
Fel, Anjo gick ut med det när Chrippa satt i häktet.

"som verkar vara hennes önskan"
Varför tror du det? Skulle hon vilja göra en karriär på detta hade hon ju postat ofta och mycket, letat sponsorer och osv. Hon gör ju ingenting för att försöka göra sig en influencer karriär. Hon dansar lite på TikTok, och har lives där hon inte säger något. Hon är väldigt anonym och försöker inte ens göra sig intressant.

"Soc inte ville att L ska vara runt hans dotter."
Så du menar att han inte får träffa dottern pga Linnea? Förklara då varför chrippa var tvungen att lämna prov för att vissa att han var ren? Vad ville soc se att han var ren ifrån? Linnea baciller eller? Fatta, chrippa får inte träffa lilla C pga hans eget agerande. Det har inget med Linnea att göra. Utredningen om barnmisshande lades ner.
Citera
2024-04-07, 12:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryD
VAD ÄR DET NI INTE FATTAR ATT ALLA LJUGER I DENNA JÄVLA SOPPA SOM ÄR SÅ JÄVLA PINSAM FÖR SAMTLIGA INBLANDANDE. DET ÄR INTE BARA JOCKES FEL DET SOM HÄNDER MED KRÄFTAN. HAN ÄR VÄL FÖR FAN VUXEN/MYNDIG OCH BESTÄMMER SJÄLV ATT HAN SKA SMITA FRÅN SAKER OCH TING. ”jag är 34år och gör vad fan jag vill…” LÅTER BEKANT DÅ FÅR HAN VÄL STÅ FÖR DET HAN GÖR???
OCH NEJ JAG INGET JÄKLA FAN AV NÅGON AV DEM!!!
Jag har redan fattat att alla ljuger. Och kommenterar om det tidigare.
Varför vill du bara prata om Chrippas lögner?
Varför vill du inte prata om Jockes lögner om Chrippa?
Jag har aldrig sagt att det som sker är Jockes fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in