2024-04-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du vill också påstå att du är neutral i frågan om detta krig? Vill bara förmedla "fakta". Typiskt när en blir avstängd kommer en ny som påstår sig vara neutral. Visst är det konstigt i så fall att dina källor bara pekar ut Väst/Ukraina som låg bakom sprängningen.

Ser du Ryska spioner och troll överallt?

Varför skulle det vara konstigt?
Den som gjorde det....gjorde det, vare sig det passar dig eller mig.
Att du inte är intresserad av annat en vad Tv4 berättar för dig är inte mitt problem.

Det finns säkert någon som tycker att den här informationen är intressant.
Speciellt när det finns specifika namn...även om du tycker det.
Citera
2024-04-06, 22:17
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Drozd.. När dom vuxna människorna i rummet lever livet så har vi dig som lämnar en del att önska.

Med det sagt, vad hävdar du nu?

Vad jag menar är att om Natos lilla skötebarn och gullunge Ukraina förstör en för tysk industri vital energiförsörjningslinje borde det ringa en del klockor i Natos högkvarter. Det är en krigshandling. Sabotaget har drabbat EU:s ekonomiska draglok oerhört hårt, och tusentals [sic!] tyska företag har gått i putten till följd av explodernade energipriser.

Du tillhör tydligen inte heller de vuxna som lämnat rummet...
Citera
2024-04-06, 22:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vad jag menar är att om Natos lilla skötebarn och gullunge Ukraina förstör en för tysk industri vital energiförsörjningslinje borde det ringa en del klockor i Natos högkvarter. Det är en krigshandling. Sabotaget har drabbat EU:s ekonomiska draglok oerhört hårt, och tusentals [sic!] tyska företag har gått i putten till följd av explodernade energipriser.

Bara för sakens skull (förutsatt att det du säger stämmer) : Har Ryssland gynnats av detta ?

(tänk innan du svarar)
Citera
2024-04-06, 22:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Jag tillhör troligen inte dom vuxna i rummet, då för att jag vill slå ut Rysslands elnät. Det här kommer att leda till efterhandlingar av Ryssarna, men om jag kan hjälpa till att släcka ner det skitlandet, så kommer jag att göra det.
Citera
2024-04-06, 22:29
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull (förutsatt att det du säger stämmer) : Har Ryssland gynnats av detta ?

(tänk innan du svarar)

Absolut inte! Om jag inte missminner mig stod NS för nära 40 procent av Rysslands gasexportintäkter. Att tro att ryssen sprängde NS är i klass med att tro att USA anföll Pearl Harbour och sprängde World Trade Center. Foliehattsteorier de luxe.

Men nu lämnar vi detta innan varningarna haglar in, NS-sprängningen har en egen tråd.
Citera
2024-04-06, 22:30
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
Ser du Ryska spioner och troll överallt?

Varför skulle det vara konstigt?
Den som gjorde det....gjorde det, vare sig det passar dig eller mig.
Att du inte är intresserad av annat en vad Tv4 berättar för dig är inte mitt problem.

Det finns säkert någon som tycker att den här informationen är intressant.
Speciellt när det finns specifika namn...även om du tycker det.

Släpp din fixering av TV4. Vill du utge dig för att vara neutral så bör du sluta skriva pro-rySSka inlägg. Dessutom hör den diskussionen hemma i annan tråd så den lämnar jag över dit.
Citera
2024-04-06, 22:31
Medlem
Citat:

Det har inte drabbat någonting på något sätt. Du blandar ihop saker. Rysslands anfall på Ukraina och mördandet där däremot gjorde det. Blev omöjligt att ha med Ryssland att göra förstås. Sprängningen var en ickehändelse.
Citera
2024-04-06, 22:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Absolut inte! Om jag inte missminner mig stod NS för nära 40 procent av Rysslands gasexportintäkter. Att tro att ryssen sprängde NS är i klass med att tro att USA anföll Pearl Harbour och sprängde World Trade Center. Foliehattsteorier de luxe.

Men nu lämnar vi detta innan varningarna haglar in, NS-sprängningen har en egen tråd.

Tack för svaret, och jag är enig med dig. Mycket cash (o beroende) ifrån Eu som Putin nog saknar. Rejält.
Citera
2024-04-06, 22:41
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Klart ryssen sprängde NorthStream. De visste att tiden var räknad för gasexporten till EU. Tyskland hade stoppat NorthStream 2 och man talade om att sluta importera rysk gas. Sabotaget mot NorthStream inträffade i slutet av september 2022, i lagom tid för att Tyskland skulle bli väldigt beroende av gasen för sin uppvärmning. Ville ryssen slå hårt mot Tyskland, så var det precis då man skulle spränga gasledningen.

Hela attentatet luktar ryska orcher lång väg.
Citera
2024-04-06, 23:10
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Klart ryssen sprängde NorthStream. De visste att tiden var räknad för gasexporten till EU. Tyskland hade stoppat NorthStream 2 och man talade om att sluta importera rysk gas. Sabotaget mot NorthStream inträffade i slutet av september 2022, i lagom tid för att Tyskland skulle bli väldigt beroende av gasen för sin uppvärmning. Ville ryssen slå hårt mot Tyskland, så var det precis då man skulle spränga gasledningen.

En form av försäkringsbedrägeri kan man säga.

Citat:

Nej det är som att tro att det var min granne pundar Kent som brände upp sin egen Mazda på parkeringen på andra sidan gatan för att få ut på försäkringen.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2024-04-06 kl. 23:13.
Citera
2024-04-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Skulle det inte ha varit enklare att bara stänga av kranen?
Ryssen behövde inte varje krona de kunde tjäna, till sin krigs industri?
Men du har nog rätt, Ryssen är inte så smarta.
Citera
2024-04-06, 23:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
Skulle det inte ha varit enklare att bara stänga av kranen?
Ryssen behövde inte varje krona de kunde tjäna, till sin krigs industri?
Men du har nog rätt, Ryssen är inte så smarta.
De hade redan stängt av kranen. De hade inte levererat gas till Tyskland genom rören på en månad när de sprängde ledningarna. Helt logiskt att spränga rören och försöka skylla på Ukraina. Samma som barnamördaren V. Putin gör nu – han och de andra sadisterna i Kreml försöker desperat få det att se ut som att Ukraina hade något med teaterattacken i Moskva att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in