2024-04-04, 12:20
Medlem
Lonnrots avatar
Amerikansk polis bekräftar gripandet av 25-åringen enl p4 Stockholm o flera medier. Nu kanske det börjar röra på sig lite i den änden.
Citera
2024-04-04, 16:24
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Mycket märkligt. Fantastiskt minne du måste ha för att minnas detta från 2019 av att bara ha läst inledningen i denna grupp + att du kommer ihåg bilder och allt. Sen att sprida något o inte vilja visa bevis pga att BO är avliden? Vilken relation har du till BO? Du är medveten om att det är barnbarn och sånt på bilder, eller hur? Du säger att han har fem barn och att exfrun och han hade barn. Här på FB köper vi inte bara fem inlägg plötsligt från en ny användare utan att ifrågasätta.

Om man kommer in som ett yrväder och ska skönmåla de misstänkta gärningsmännen så kan man ju inte säga att man sitter på bevis, och sedan säga att det beviset är hemligt. Ingen opinion har väl någonsin svängt på det sättet...
Citera
2024-04-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Amerikansk polis bekräftar gripandet av 25-åringen enl p4 Stockholm o flera medier. Nu kanske det börjar röra på sig lite i den änden.

Då kan vi med väldigt stor sannolikhet säga att 25-åringen hämtas av svensk polis och enkel biljett till Sverige bojad vid två konstaplar.. han får då göra en ny tur över atlanten fast åt andra hållet.
Citera
2024-04-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hur i hela Halland vet du allt om "tjejgrupper från 2019" (vad är ens en "tjejgrupp"?) och skryter om att sitta på hemliga skärmdumpar som är potentiella gamechangers... håller med Meadowsheart, det är alltid de helt nyreggade som ska dyka upp guns blazing och komma med de mest bombastiska påståenden.

Jag har sett den tjejgruppen där de lägger upp foton på killar som är med i olika dejtinggrupper och frågar typ följande: någon som har något att säga om den här killen? Han påstår att han heter bla bla och är singel men jag anar det värsta..någon som vet om han är singel? Och är det en otrogen fuckboy så har han kanske gjort några eller många besvikna och då kan ju flera tjejer haft en del negativt att berätta i den gruppen. Hur många såna grupper det finns vet jag inte och minns inte vad gruppen hette heller tyvärr. Men det finns åtminstone en sån grupp på facebook.

Det här med att BO skulle ha barn..är väl egentligen ganska logiskt om det är samt att han varlt gift några gånger, det behöver ju inte varit med AB han hade barn i så fall?
Citera
2024-04-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Jag har sett den tjejgruppen där de lägger upp foton på killar som är med i olika dejtinggrupper och frågar typ följande: någon som har något att säga om den här killen? Han påstår att han heter bla bla och är singel men jag anar det värsta..någon som vet om han är singel? Och är det en otrogen fuckboy så har han kanske gjort några eller många besvikna och då kan ju flera tjejer haft en del negativt att berätta i den gruppen. Hur många såna grupper det finns vet jag inte och minns inte vad gruppen hette heller tyvärr. Men det finns åtminstone en sån grupp på facebook.

Det här med att BO skulle ha barn..är väl egentligen ganska logiskt om det är samt att han varlt gift några gånger, det behöver ju inte varit med AB han hade barn i så fall?

I så fall har han hemliga barn på skatteverket också.

"tjejgrupp" på Facebook låter onekligen lite udda. Mitt ex har hittat några grupper med liknande namn men ingen där de verkar hänga ut killar..Jag som är man hittar bara en offentlig grupp och den har 57 medlemmar och fanns ej 2019. Du måste vara kvinna och medlem för att se något OCH du måste veta vilken grupp det pratas om.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-04-04 kl. 19:56. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-04-04, 21:05
Medlem
Citat:

"tjejgrupp" på Facebook låter onekligen lite udda. Mitt ex har hittat några grupper med liknande namn men ingen där de verkar hänga ut killar..Jag som är man hittar bara en offentlig grupp och den har 57 medlemmar och fanns ej 2019. Du måste vara kvinna och medlem för att se något OCH du måste veta vilken grupp det pratas om.

I den gruppen som en närstående visade mig gick det till så, visst är det udda men de unga tjejerna som är ute på dejtingsidor möter nog en del lustigheter som de helt enkelt blir misstänksamma mot och de hjälper tydligen varandra att inte bli lurade helt enkelt. Det speglar väl hur svårt de har att hitta någon de litar på, och hur samhället utvecklats med mycket bluffprofiler. Samtidigt är det väl bra att de är försiktiga och kan hjälpa varandra förstås. Men om det är rätt att hänga ut dom går ju att ifrågasätta, kan ju inte vara särskilt kul för killarna även om syftet är att de vill hjälpa varandra förstås. Men det finns ju tjejer som luras också skulle jag tro, så det kanske finns liknande grupper för bara killar också?

Jaha jag visste inte att det kollats med Skatteverket, ja då har han väl knappast några barn förstås!!
Citera
2024-04-04, 21:16
Medlem
Citat:

Polisen lär utreda vem som startat o ligger bakom den där fejkade facebook, som fanns i Akos namn.
Det är uteslutet att han själv startat den..
Dessutom bör Ako ha haft kontakt med mamman till mördarsystrarna.
Denna mamman är ingen oskyldig liten gumma. Hennes två döttrar mördat o skändat Ako.
Kanske mamman är jämnårig med Ako.
I ett reportage som fanns i media-rapporteringen så stod att Ako kände tre personer av dessa nu häktade och eftersökta.
Citera
2024-04-04, 21:26
Medlem
Det finns massa såna tjejgrupper på facebook, som heter nått i stil med "Busted fuckboys" men de brukar vara privata så att man inte kan söka efter den. Jag har sett flera inlägg i pink room där folk vill ha invites till såna grupper hahah
Jag har däremot svårt att tro på att Ako ska finnas med där?
Citera
2024-04-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badger247
Men anledningen till att ni inte fann honom är för att han vid tillfället 2019 inte ansiktsbilder på dejtingsidorna. Den enda bilden han använde på HP och Tinder var på hans överkropp och överarmen med en stor skorpiontatuering på. Ansiktsbilder och riktiga namn delade han först när kvinnorna och han pratade privat över andra appar.

Efter att han hotade att knivmörda den som avslöjat honom i tjejgruppen 2019, valde admin att ta bort inlägget. Kommer inte dela skärmdumpar, då det är att gå nåt steg för långt, han är ju trots allt avliden.

Att han har fem barn syns på exfruns FB-sida. Där i ett kollage har hon alla fem, om det inte är tre och hon har dubbla bilder på dem. Oavsett hade de barn ihop. Men vi ska inte nämna barnen och exfrun då dem är oskyldiga.

Vad det handlar om är att det krävs en sk. "säker källa" om man kommer med "nya påstående" som du gör.
Känns som du fått info från någon annan och att det är den personen har access till sidorna/gruppen du refererar till. En länk eller namn på sidan och ett användarnamn som användes av BO till det du syftar till stärker det du påstår. Vad heter FB-gruppen (som jag förmodar är där "tjejgruppen" finns) som du syftar till?
Annars kan inte det du säger tas på fullt allvar om det inte kan kontrolleras av någon mer än dig att det du påstår stämmer.

Du kan lägga in infon under sk. "spoliertag" och det är då inte sökbart om man googlar.
Citera
2024-04-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Så du menar att FV flytt till systern berodde på en paus i förhållandet snarare än eventuellt bidragsfusk?

Citat:
Barnen registreras här i Sverige om de föds på sjukhus i Sverige. De får svenska personnummer vid födseln om modern har det. Sedan är de statslösa till dess föräldrarna lyckas gå och registrera ett medborgarskap på ambassaden, men Skatteverket registrerar att de har moderns medborgarskap ändå. Som jag förklarade i ett annat inlägg kan man gå till socialtjänsten och registrera pappa innan barnet föds också. Jag är ganska säker på att detta är en överenskommelse under bordet mellan bröderna och detta kanske är för att brodern ska få stanna i Sverige.

Har reglerna för vilket medborgarskap man får ändrats? Jag är född i Sverige, ingen av mina föräldrar hade då svenskt medborgarskap utan de kom från två olika länder i Europa och hade sina hemländers medborgarskap. Vi barn fick automatiskt pappas medborgarskap. Detta var dock på 60-70 talet så kan ju ha ändrats sedan dess. OT, men vart lite nyfiken och du verkar kunnig😊
Citera
2024-04-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Har reglerna för vilket medborgarskap man får ändrats? Jag är född i Sverige, ingen av mina föräldrar hade då svenskt medborgarskap utan de kom från två olika länder i Europa och hade sina hemländers medborgarskap. Vi barn fick automatiskt pappas medborgarskap. Detta var dock på 60-70 talet så kan ju ha ändrats sedan dess. OT, men vart lite nyfiken och du verkar kunnig😊
Reglerna idag är att barnen får (här i Sverige) automatiskt moderns medborgarskap om hon är ogift (men för att få medborgarskap i hennes land måste barnet registreras korrekt i det landet, och det är inte alltid enkelt). De får automatiskt svenskt personnummer om modern har det (och fortfarande uppfyller villkoren för att vara folkbokförd i Sverige och barnet föds i Sverige på sjukhus). Om föräldrarna är gifta är det oftast moderns medborgarskap som gäller, men du kan fylla i på skatteverket tex gemensam vårdnad och oavsett så utreder Skatteverket vilket medborgarskap barnet ska få baserat på föräldrarnas länders regler. Det är dock fortfarande så att barnet saknar medborgarskap eftersom landet Skatteverket registrerar är ansvariga för att registrera barnet. Genom detta bryter Sverige mot barnkonventionen "varje barn har rätt till ett medborgarskap". Svenska myndigheter är tyvärr ganska låsta av sina regler och har svårt att tillgodose tex Rumänien krav för att barnet ska bli rumänsk medborgare (declare the babys name lound in front of the public in Skatteverket bland annat)
Citera
2024-04-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Polisen lär utreda vem som startat o ligger bakom den där fejkade facebook, som fanns i Akos namn.
Det är uteslutet att han själv startat den..
Dessutom bör Ako ha haft kontakt med mamman till mördarsystrarna.
Denna mamman är ingen oskyldig liten gumma. Hennes två döttrar mördat o skändat Ako.
Kanske mamman är jämnårig med Ako.
I ett reportage som fanns i media-rapporteringen så stod att Ako kände tre personer av dessa nu häktade och eftersökta.

Ja Ako och mamma Korashi är i ålder. Du menar att barnen ska ha mördat Ako pga något mellan han och deras mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in