2024-04-06, 21:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Tror nog att vi alla är överens om att det inte finns ngn fetare cykel än en äkta Boss Hoss med V8? Men det är dock inte alltid lika lätt att få en Boss Hoss godkänd i Sverige. Vilka erfarenheter har du/ni av att få skyltar på en importerad Boss Hoss? Släng in era svar..

Lånade en 350 i 2 veckor för ca 9-10 år sedan, och jäklar vad häktad man blev HD är ju som en kärringcykel i jämförelse
Citera
2024-04-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror nog att vi alla är överens om att det inte finns ngn fetare cykel än en äkta Boss Hoss med V8? Men det är dock inte alltid lika lätt att få en Boss Hoss godkänd i Sverige. Vilka erfarenheter har du/ni av att få skyltar på en importerad Boss Hoss? Släng in era svar..

Lånade en 350 i 2 veckor för ca 9-10 år sedan, och jäklar vad häktad man blev HD är ju som en kärringcykel i jämförelse

+46 70 532 42 03
hugo@bosshoss.se
Citera
2024-04-06, 21:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilealways
+46 70 532 42 03
hugo@bosshoss.se
Tackar!
Citera
2024-04-07, 07:33
Medlem
llundberg57s avatar
Vet inte varför du förutsätter att alla "är överens"? Finns många "feta". Dodge Tomahawk tex. V-Rod är en annan. Finns fler exempel. PGM är en annan.
Senast redigerad av llundberg57 2024-04-07 kl. 07:37.
Citera
2024-04-07, 14:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vet inte varför du förutsätter att alla "är överens"? Finns många "feta". Dodge Tomahawk tex. V-Rod är en annan. Finns fler exempel. PGM är en annan.
Jovisst. Men ingen hoj kan jämföras med Boss Hoss i mina ögon.
Citera
2024-04-07, 16:05
Medlem
Citat:

Bör väl inte vara en svårare process än någon annan importerad bil/motorcykel?
Citera
2024-04-07, 16:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Bör väl inte vara en svårare process än någon annan importerad bil/motorcykel?
Det borde inte vara svårare.

Men efter vad jag har hört/läst från div Boss Hoss ägare, så är det som oftast en jäkla process att få cykeln godkänd i SE.
Citera
2024-04-08, 02:38
Medlem
Citat:
Jovisst. Men ingen hoj kan jämföras med Boss Hoss i mina ögon.
Nä där har du väl rätt, svårt att hitta en klumpigare motorcykel.

Vill man ha en motorcykel som väger som en liten personbil så är utbudet ytterst begränsat, är det för att alla tycker dom är så fet och cool, eller är det för att det är ytterst få som vill ha ett kylskåp på två hjul? Det kan man minsann fråga sig.

Vill man ha en tung, seg, osmidig och dyr motorcykel så är det nog det bästa valet.

Jag kan förstå det som en kul grej man tar ut för att visa upp på mc/bilträffar, men jag kan inte förstå varför man någonsin skulle vilja ha en för att åka på.
Citera
2024-04-10, 11:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Nä där har du väl rätt, svårt att hitta en klumpigare motorcykel.

Vill man ha en motorcykel som väger som en liten personbil så är utbudet ytterst begränsat, är det för att alla tycker dom är så fet och cool, eller är det för att det är ytterst få som vill ha ett kylskåp på två hjul? Det kan man minsann fråga sig.

Vill man ha en tung, seg, osmidig och dyr motorcykel så är det nog det bästa valet.

Jag kan förstå det som en kul grej man tar ut för att visa upp på mc/bilträffar, men jag kan inte förstå varför man någonsin skulle vilja ha en för att åka på.
Visst, BossHoss är kanske inte den smidigaste cykeln. Dock finns det väl knappast ngn mäktigare cykel där ute?
Citera
2024-04-10, 15:05
Medlem
Citat:
Visst, BossHoss är kanske inte den smidigaste cykeln. Dock finns det väl knappast ngn mäktigare cykel där ute?
Om du tycker om den så är det väl en sån du ska ha. Men omöjligt att förstå vad du menar med mäktig? När det gäller att vara en mäktig motorcykel så är dom ju typ sämst på allt man letar efter hos en motorcykel, så för mig är det motsatsen till mäktigt. Dom är så bred att dom inte ens kan tippa omkull, så det är som att åka med stödhjul.

Själv tycker jag t.ex en Ninja H2R eller MotoGP cykel är betydligt mer mäktiga då dom är bäst på det dom ska göra, men om mäktig för dig är att vara störst och klumpigast så är det väl så.

Men om man vill ha något stort och klumpigt varför köpa en motorcykel? Köp något gammalt militärfordon istället så kan du göra pannkaka av en Boss Hoss utan att ens märka det.
Citera
2024-04-11, 11:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Om du tycker om den så är det väl en sån du ska ha. Men omöjligt att förstå vad du menar med mäktig? När det gäller att vara en mäktig motorcykel så är dom ju typ sämst på allt man letar efter hos en motorcykel, så för mig är det motsatsen till mäktigt. Dom är så bred att dom inte ens kan tippa omkull, så det är som att åka med stödhjul.

Själv tycker jag t.ex en Ninja H2R eller MotoGP cykel är betydligt mer mäktiga då dom är bäst på det dom ska göra, men om mäktig för dig är att vara störst och klumpigast så är det väl så.

Men om man vill ha något stort och klumpigt varför köpa en motorcykel? Köp något gammalt militärfordon istället så kan du göra pannkaka av en Boss Hoss utan att ens märka det.
Yep, ska helt klart se att skaffa mig en BossHoss.

Smaken är som baken, delad. Vore väl tråkigt om vi alla föredrog samma typ av cykel?
Citera
2024-04-11, 13:38
Medlem
Jag har kört Boss Hoss då en kompis i Dalarna har en sån.

Är relativt lättkörda om du kör på större vägar men är såklart klumpiga på mindre kurviga vägar.
De vill precis som många stora touring och customhojar gärna styra rakt fram. Riktigt bra vrid men det borde ju vara självklart. Jag skulle inte vilja ha en sån om jag ska vara ärlig men om du mer eller mindre tänkt åka på större vägar så funkar det helt ok
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in