Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Senaste inlägget nämnde jag att Wei Rui skrivit kontrakt med One, jag nämnde också Hiroki Akimoto då han spöade den andra mästaren från Kina. Nu är Rui och Akimoto bokade att möta varann 4 maj. Hoppas lite på en revansch för Kina och ett litet intåg med Sanda fighters i sporten.
Sanda verkar funka rätt bra som inkörsport till MMA du får både mycket av det stående samt mycket träning på just nedtagningar och nedtagningsförsvar.
Satt och kollade Weilis samtliga matcher nyligen och hon hade ju en gedigen bakgrund inom Sanshou / Sanda innan hon sadlade om till MMA och det märks verkligen i hennes första matcher i UFC vart hennes nedtagningar kommer ifrån.
Jävligt kul sport förövrigt, har själv tränat det och hade förmodligen forsatt om inte klubben lagt ner då huvudtränaren flyttade utomlands och ingen kunde ta över så det blev Thaiboxning istället.
Inget val jag ångrar men Sanshou är jävligt kul förutom att man kan plocka poäng och tom vinna genom att knuffa motståndaren av mattan flera ggr i samma rond, det var lite B som regel annars jävligt kul sport.
För er som inte vet vad det är så är det Kickboxning med nedtagningar och kast ifrån clinch samt att man kör på matta och inte i ring.