Citat:
Ursprungligen postat av
sv3rigegatis
Nu har jag inte hängt med här. Men jag minns någon artikel för ett par år sedan om en man som hade blivit gripen för att vara bakom FS. Det fanns en bild där han visade tummen upp framför en kamera i Hong Kong och i hans lägenhet i Sverige hittade dem 500 tkr i kontanter. Fast han blev frisläppt pga att han enligt advokaten kunde inte driva sajten själv.
Är det samma person som har blivit dömd?
Skulle inte ett bättre upplägg vara att flytta till ett land där man vanligtvis betalar med kontanter och växlar crypto med P2P eller köpa fastigheter för pengarna?
Bästa kommentaren på länge
Det låter som Alexander som, troligtvis, drev flugsvamp 2 (detta handlar om flugsvamp 3). FS2 fick mycket större medial uppmärksamhet av någon anledning. Han dömdes i hovrätten men var inte häktad så han flydde innan domen föll. Han skriver ibland i FS2 tråden och läser säkert här med (hoppas det rullar på bra Alex).
Ja, ska man driva en liknande sida är nog det smartaste att driva den från utlandet. Måste göra det 100 ggr svårare för polisen att spana, avlyssna få ut dokument, hitta spår man lämnat osv. Så, jobba från utlandet och inte röra de bitcoin som nuddat sidan på några år är väl två bra tips.
Bara jag som får känslan av att Fredrik inte drivit FS3 ensam? Känns inte som att han har kompetensen. Mer att han haft hand om forumet. Speciellt då man inte hittat någonting från själva sidan utan allt handlar om forumet typ.