Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Nja först ville han sätta dit ett av sina hatobjekt Marius för det. När det gick åt skogen så hittade han på en lösning av det som fanns närmast.
Jag tror att det har nånting att göra med en eller flera av föräldrarna. Nånting som det är sekretess på eller nåt som inte framkommit. Kanske försökte pojkarnas biologiska mamma få tillbaka vårdnaden genom att smutskasta pappan och hans nya. Eller tvärtom. Det skulle kunna finnas många tänkbara varianter. Nånting är det i alla fall som de vuxna kniper truten om. De pratar runt saker, undviker skickligt vissa frågor gång på gång, går som katten kring het gröt. Genom hela dokumentären och allt annat material som finns att tillgå, som tv-intervjuer, poddar, radiodokumentärer, artiklar, krönikor och jag vet inte allt, får jag samma känsla: det finns nånting mer i detta som inte framkommer, det är nåt som de vuxna inte berättar. Dan Josefsson undviker också mycket skickligt vissa avgörande frågor. NÅNTING ÄR DET! Känner liksom: gulliga historier ni kommer med såhär i efterhand men ni spelar dåligt och ni lurar ingen.