2024-04-03, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Okej, men en bok är inte fakta. Vad jag vet bygger boken på familjernas egna berättelser, alltså mycket vinklat. Är inte så intresserad av deras egna snyfthistorier 20 år senare. Ser att familjen Karlson-Dahlén till och med står som medförfattare?! Haha, nejtack! Du får försöka med din gratisreklam på mån annan.

Men det kanske står i boken varför Kevin bara har en tand i munnen fast han är fyra år? Och varför han hade en cykel som inte är lämplig för fyraåringar? Och ifall han hade cykelhjälm och vart den tog vägen och varför den inte nämns någonstans? I så fall kan jag tänka mig att läsa!

Exakt! Det är rena lögner i boken och Andreas Slätt blåste även familjen på pengar gällande boken och är nu i bråk med familjen över stiftelsen..
Citera
2024-04-03, 11:51
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenoZ
Exakt! Det är rena lögner i boken och Andreas Slätt blåste även familjen på pengar gällande boken och är nu i bråk med familjen över stiftelsen..
Alla vet ju att slätt är en parasit då han myglat i det mesta han är med i.
Citera
2024-04-04, 08:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Har ingen koll på Andreas Slätt, annat än den viktiga boken om Kevinfallet, men vet att i samband med detta fall finns aktörer vars illgärningar eller "misstag" inte får låta sig skymmas av AS-relaterade saker.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-04-04 kl. 09:07.
Citera
2024-04-05, 18:20
Avslutad
Det tjatas om skor och strumpor, blöta byxben ovan/under knä, märken på hals osv. Allt detta stöts och blöts och vänds ut och in och tillbaka igen. Men INGEN vill svara på om han hade cykelhjälm eller inte?! I så fall kan han väl ha fastnat i den, fått märken på halsen och strypts? Nån tog av den för att göra HLR och nån annan tog med eller snodde den eller slängde p.g.a trasig. P.g.a chock och förtvivlan glömmer anhöriga bort att nämna hjälmen (eller skäms för att de inte såg till att han hade hjälm?). Möjligt scenario? Men vad är grejen, varför vill ingen svara på det? För att inte skuldbelägga mamman eller vadå?
Citera
2024-04-05, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XenoZ

Vadå för lögner? Om du påstår nåt sånt går du ju styrka ditt påstående med åtminstone ett exempel?! Annars tror jag inte ett skit på dig.
Citera
2024-04-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sandberg bestämde sig ganska direkt för att det var pojkarna - och efter att han hade fått leka "brottsutredargeni" på första sidorna och fått lovord, beröm och fått sitta och berätta om sin egen förträfflighet så fanns givetvis inte en antydan till chans att han skulle backa och säga att han haft fel.

Nja först ville han sätta dit ett av sina hatobjekt Marius för det. När det gick åt skogen så hittade han på en lösning av det som fanns närmast.
Citera
2024-04-05, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nja först ville han sätta dit ett av sina hatobjekt Marius för det. När det gick åt skogen så hittade han på en lösning av det som fanns närmast.

Jag tror att det har nånting att göra med en eller flera av föräldrarna. Nånting som det är sekretess på eller nåt som inte framkommit. Kanske försökte pojkarnas biologiska mamma få tillbaka vårdnaden genom att smutskasta pappan och hans nya. Eller tvärtom. Det skulle kunna finnas många tänkbara varianter. Nånting är det i alla fall som de vuxna kniper truten om. De pratar runt saker, undviker skickligt vissa frågor gång på gång, går som katten kring het gröt. Genom hela dokumentären och allt annat material som finns att tillgå, som tv-intervjuer, poddar, radiodokumentärer, artiklar, krönikor och jag vet inte allt, får jag samma känsla: det finns nånting mer i detta som inte framkommer, det är nåt som de vuxna inte berättar. Dan Josefsson undviker också mycket skickligt vissa avgörande frågor. NÅNTING ÄR DET! Känner liksom: gulliga historier ni kommer med såhär i efterhand men ni spelar dåligt och ni lurar ingen.
Citera
2024-04-05, 20:58
Medlem
Citat:
Jag tror att det har nånting att göra med en eller flera av föräldrarna. Nånting som det är sekretess på eller nåt som inte framkommit. Kanske försökte pojkarnas biologiska mamma få tillbaka vårdnaden genom att smutskasta pappan och hans nya. Eller tvärtom. Det skulle kunna finnas många tänkbara varianter. Nånting är det i alla fall som de vuxna kniper truten om. De pratar runt saker, undviker skickligt vissa frågor gång på gång, går som katten kring het gröt. Genom hela dokumentären och allt annat material som finns att tillgå, som tv-intervjuer, poddar, radiodokumentärer, artiklar, krönikor och jag vet inte allt, får jag samma känsla: det finns nånting mer i detta som inte framkommer, det är nåt som de vuxna inte berättar. Dan Josefsson undviker också mycket skickligt vissa avgörande frågor. NÅNTING ÄR DET! Känner liksom: gulliga historier ni kommer med såhär i efterhand men ni spelar dåligt och ni lurar ingen.

Okej, det har jag aldrig upplevt. Men du ha rätt att tro det om du vill.
Citera
2024-04-05, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
"Olyckliga omständigheter"
Att tre barn i en liten stadsdel i Arvika på kort tid skulle ha gjort sig skyldiga till så ovanliga brott var enligt Sandberg ”olyckliga omständigheter”.

Han ansåg inte att förundersökningen kring Kevins död skulle återupptas.

I dag säger Rolf Sandberg att han inte minns händelsen 1999 och vill därför ännu inte kommentera uppgifterna.

Källa: Expressen

Min spontana reaktion i detta hemska fallet som jag tror ALLA minns, men han som ledde förundersökningen minns det INTE.... Han borde bli fälld för tjänstebrott!

Nej, det är ju just det... Han har nån hjärnskada efter nån olycka och minns lägligt nog ingenting. I stort sett alla var inlagda på slutenpsyk och påverkade av mediciner när de förhördes och därför kan de ändra historien som de vill. Ingen minns och allt är nån annans fel. De var vuxna och hade ansvar för barnen, vilka kreativa ursäkter de än snickrar ihop.
Citera
2024-04-05, 21:12
Avslutad
Citat:
Okej, det har jag aldrig upplevt. Men du ha rätt att tro det om du vill.

Varken Kevins pappa eller pojkarnas biologiska mamma berättar ju varför de förlorat vårdnaden om sina barn? Biomamman berättar inte vad som hände när hon skulle pröva att ha Christian över helgen för första gången men inte klarade av det utan fick lämna tillbaka honom tidigare (två timmar innan Kevin dog)? Kevins pappa berättar inte hur det gick när han skulle ha hand om Kevin en helg för första gången, veckan innan Kevin dog? Inte heller berättar pappan varför han förlorade vårdnaden om ytterligare ett barn med en annan kvinna? Eller varför han skaffade en bebis med en tredje kvinna som i sin tur hade ett barn, några månader innan Kevin dog? Är allt detta en slump menar du? Eller vad är det jag upplever och tror? Varför tar de inte upp ett enda ord om nåt av dessa märkliga sammanträffanden i dokumentären i så fall? För att poliserna var onda och hoppade på en helt vanlig familj med sunda, välfungerande föräldrar? Förklara gärna, du som vet! Och nej, man kan inte lita på vad som står i boken för det är ingen objektiv sanning. Källkritik är en bra grej tycker jag...
Citera
2024-04-05, 21:13
Medlem
Citat:
Varken Kevins pappa eller pojkarnas biologiska mamma berättar ju varför de förlorat vårdnaden om sina barn? Biomamman berättar inte vad som hände när hon skulle pröva att ha Christian över helgen för första gången men inte klarade av det utan fick lämna tillbaka honom tidigare (två timmar innan Kevin dog)? Kevins pappa berättar inte hur det gick när han skulle ha hand om Kevin en helg för första gången, veckan innan Kevin dog? Inte heller berättar pappan varför han förlorade vårdnaden om ytterligare ett barn med en annan kvinna? Eller varför han skaffade en bebis med en tredje kvinna som i sin tur hade ett barn, några månader innan Kevin dog? Är allt detta en slump menar du? Eller vad är det jag upplever och tror? Varför tar de inte upp ett enda ord om nåt av dessa märkliga sammanträffanden i dokumentären i så fall? För att poliserna var onda och hoppade på en helt vanlig familj med sunda, välfungerande föräldrar? Förklara gärna, du som vet! Och nej, man kan inte lita på vad som står i boken för det är ingen objektiv sanning. Källkritik är en bra grej tycker jag...

Vad har detta med saken att göra?
Citera
2024-04-05, 22:46
Avslutad
Citat:
Vad har detta med saken att göra?

Det är bara sammanträffanden och kan omöjligt ha nåt med saken att göra menar du? Jag håller inte med riktigt. Nån närstående skulle kunna vara gärningsmannen. Och även om det var "13-åringen"/annan utomstående eller en olycka så borde inte en fyraåring lämnas ensam utomhus hela kvällen. Tyvärr drabbades två barn för att vuxna brast i ansvar. Men om det inte har nåt med saken att göra förstår jag inte varför det är så hemligt? Då kan de ju bara berätta hur det var? Istället för att utelämna just dessa detaljer (det tycker i alla fall jag är lite intressant...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in