2024-04-05, 16:30
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är ju just det, att det ser iscensatt ut.
Mina tankar lutar åt det här hållet också.
Redan igår när exonspoiler skrev sitt så reagerade jag med att Jocke är ju den som har full koll på när Chrippa kommer hem, så han lär ligga bakom det. Det är hursomhelst ingenting som skulle förvåna mig, med tanke på allt.

Jocke påstod att han älskar Chloe, men han vill inte finnas för henne, för det blir för jobbigt och problematiskt.
Vilken kärlek! Eller hur?
Oj vad hon hade uppskattat att följa med kusinerna till Disneyland.
Stackars barn som är så bortprioriterad överallt.

Anjo är inne i värmen nu, precis som han alltid har önskat.
Men det lär vara på nåder, från båda håll.
En dag vänder även det.
Jocke har aldrig varit långvarig med sina låtsasvänner och medarbetare.

Som sagt, det är väldigt tyst nu. Chrippa är som bortblåst.
Det blir intressant att se vad det här kan handla om, och om det ligger något i våra spekulationer.

Fast Jocke ska väl för fasiken inte behöva dra med C till Disneyland? Visst, snubben har para men i slutändan så ligger väl ändå det på Chrippa? Eller Julia, som förövrigt inte verkar göra ett dyft hon heller.

Chrippa som borde dra dit med ungen isåfall. Iaf om jag fattat det rätt , att han nämnt att han ska till Paris?
Eller iaf åkt till något ställe som kanske är mer roligt för barnet. Han bryr sig ju bara om sig själv. Men han kör ju sitt egna race. Har han alltid gjort. Så då behöver man inte bry sig. Det är verkligen bara Dubai eller Spanien. När barnet är med så trycks det ju bara fullt med godis och skräpmat.

Chrippa är totalt lost som förälder ärligt talat.
Citera
2024-04-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Finns det bildbevis på att det var polisbilar utanför Chrippas hyreslägenhet?

Kan allt vara ett spel för galleriet bara?

Konstigt att det inte finns någon häktningsbilaga enligt de fbare som frågade...
Man kan sitta anhållen 3 dagar. Tingsrätten vet inget före åklagaren lämnat in en ev, häktningsframställan. Det kan ta ett par dagar.
Citera
2024-04-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Finns det bildbevis på att det var polisbilar utanför Chrippas hyreslägenhet?

Kan allt vara ett spel för galleriet bara?

Konstigt att det inte finns någon häktningsbilaga enligt de fbare som frågade...

Häktning kan dröja upp till 96 timmar. Om något så är han anhållen. Beslutet om anhållande är sekretessbelagt, men vissa undantag kan göras av polis utifrån angelägenhet (information till anhöriga, t ex).

Om Skabbe är anhållen har antagligen bögadvokaten Nikos engagerats igen. Skabbe uppskattar Nikos latinska temperament och välutvecklade vader. Dreamteam!
Citera
2024-04-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arosbo
Man kan sitta anhållen 3 dagar. Tingsrätten vet inget före åklagaren lämnat in en ev, häktningsframställan. Det kan ta ett par dagar.

Men vad skulle han vara häktad för?
Han har ju nyss kommit hem. Han var ren enl han själv.
Skattebrott? Långsökt.. Sådant tar tid.
Har han varit ute och boxas? Tror jag inte heller. Det är något annat.
Han kanske bara vill bort för en stund? Och han e väl inte så korkad
att han tagit med preparat hem?
Citera
2024-04-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men vad skulle han vara häktad för?
Han har ju nyss kommit hem. Han var ren enl han själv.
Skattebrott? Långsökt.. Sådant tar tid.
Har han varit ute och boxas? Tror jag inte heller. Det är något annat.
Han kanske bara vill bort för en stund? Och han e väl inte så korkad
att han tagit med preparat hem?

Låt säga att KFM plockat grejer av Skabbe i Malmö på väg hem från Dubai. Skabbe blir ilsk, och både han och Skabbelina hävdar att ett par cartierarmband är hennes. Bara en usel rolexkopia utmäts där och då.

En vecka senare knackar det på dörren i Norrköping. KFM igen - nu tillsammans med en polispatrull. Skabbe slänger igen dörren och skriker: "Jag är 35 år gammal och gör PREEEECIS som jag vill...". En polis kläms i dörren. Polisen kallar på förstärkning.

Nåt sånt...?
Citera
2024-04-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Fast Jocke ska väl för fasiken inte behöva dra med C till Disneyland? Visst, snubben har para men i slutändan så ligger väl ändå det på Chrippa? Eller Julia, som förövrigt inte verkar göra ett dyft hon heller.

Chrippa som borde dra dit med ungen isåfall. Iaf om jag fattat det rätt , att han nämnt att han ska till Paris?
Eller iaf åkt till något ställe som kanske är mer roligt för barnet. Han bryr sig ju bara om sig själv. Men han kör ju sitt egna race. Har han alltid gjort. Så då behöver man inte bry sig. Det är verkligen bara Dubai eller Spanien. När barnet är med så trycks det ju bara fullt med godis och skräpmat.

Chrippa är totalt lost som förälder ärligt talat.
Du har givetvis helt rätt.

Men eftersom Chloes föräldrar brister och Jocke är trots allt hennes farbror så hade ju jag (i hans situation) tagit med henne.
Citera
2024-04-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så kan det vara eller någon annan av Sveriges befolkning som stör sig på Chrippas skit beteende. Han har bäddat ganska bra själv för att hamna i denna situation.
Absolut! Chrippa är helt ansvarig till sin egen situation.
Men det utesluter inte att han även har riktiga ormar runtomkring sig, i form av bror och f.d ’vänner’.
Citera
2024-04-05, 17:10
Medlem
Citat:
Du har givetvis helt rätt.

Men eftersom Chloes föräldrar brister och Jocke är trots allt hennes farbror så hade ju jag (i hans situation) tagit med henne.

Men har inget ansvar att göra det, Chrippa själv kanske ska ta med sin dotter och göra såna saker istället för att prioritera solsemestrar och shoppa dyra saker.
Citera
2024-04-05, 17:16
Medlem
Citat:
Absolut! Chrippa är helt ansvarig till sin egen situation.
Men det utesluter inte att han även har riktiga ormar runtomkring sig, i form av bror och f.d ’vänner’.

Jag tycker faktiskt inte att Jocke är en orm, Chrippa har fixat allt så bra själv, han satt ju själv och sa att Linnea ifrågasatt att han sov med lilla C och tycker de var konstigt, han själv säger att Linnea slog honom & C. Han kan uttala sig hur som helst och vem som helst men det är inga konstigheter.
Och att sen väljer att dra till Dubai när han har problem med soc istället för att ta ansvar för hans dotter känns som du tycker är okej.? Såna saker kan man inte skylla på Jocke. Chrippa är vuxen och borde ta ansvar som pappa.
Citera
2024-04-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Låt säga att KFM plockat grejer av Skabbe i Malmö på väg hem från Dubai. Skabbe blir ilsk, och både han och Skabbelina hävdar att ett par cartierarmband är hennes. Bara en usel rolexkopia utmäts där och då.

En vecka senare knackar det på dörren i Norrköping. KFM igen - nu tillsammans med en polispatrull. Skabbe slänger igen dörren och skriker: "Jag är 35 år gammal och gör PREEEECIS som jag vill...". En polis kläms i dörren. Polisen kallar på förstärkning.

Nåt sånt...?

Det har du rätt i.. Kan vara så. Och kanske tog dom datorer mm. Men samtidigt har jag lite svårt att tro så..
Kanske åkte med Jocke till Paris?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2024-04-05 kl. 17:19.
Citera
2024-04-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men har inget ansvar att göra det, Chrippa själv kanske ska ta med sin dotter och göra såna saker istället för att prioritera solsemestrar och shoppa dyra saker.
Nu gör ju inte Chrippa det och Julia vet jag inte vad hon håller på med.

Jocke har inget ansvar och han behöver inte lyfta ett finger för Chloe.
Men då ska han aldrig påstå att han älskar och bryr sig om henne heller.
I en av sina poddavsnitt påstod han att han älskar Chloe, men….det är för jobbigt.

Han kanske visar det på annat sätt, vad vet jag?

Nu är ju jag en typ av person som gillar att hjälpa andra, inte minst barn.
För mig är det en självklarhet att hjälpa släkt och vänner, så det blir väl naturligt för mig att reagera på just det här.
Citera
2024-04-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det har du rätt i.. Kan vara så. Och kanske tog dom datorer mm. Men samtidigt har jag lite svårt att tro så..
Kanske åkte med Jocke till Paris?

Eller att han helt enkelt dragit, mer permanent, den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in