2024-01-30, 08:12
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efilevol
https://sverigesradio.se/artikel/5818238 kanske redan ligger i tråden. Är det han?
Ja,, det är rätt person.
Citera
2024-02-03, 04:47
Medlem
Jag känner till J.

Jag har inte sett honom på några år men redan då (innan pandemin) förstod jag att att han hade allvarliga problem, dock tänkte jag inte att det var så här jävla illa.

Jag kan bekräfta mycket av det som skrivits om honom här.

Han kommer ursprugligen från Dalarna (kanske Borlänge) men har bott i Östergötland sedan han var liten, han har kvar en tydlig dalsk dialekt.

Han arbetade mycket riktigt på Arbetsförmedlingen.

Han har varit torsk på droger länge. Han har brukat i kanske 20 år och sålt i kanske tio.

Han var också torsk på spel. Han satt ofta på krogen Cromwell House (sunkigt ställe) och spelade på Jack Vegas-maskiner, krogen ligger ett par hundra meter ifrån lägenheten där han greps.

Han skröt ibland om att han har stor kuk.

Jag tror att han också var torsk på horor.

Jag tror att han hade skulder hos diverse oseriösa banker (sms-lån). Kanske hos kriminella också?

Han tyckte om att spela gitarr.

På senare år började han måla tavlor.

Mer än så kommer jag inte på just nu. Men snacket har gått på stan, Norrköping är litet och mycket dekadent, droger och psykisk ohälsa präglar mångas liv.
Senast redigerad av Norrkoping1987 2024-02-03 kl. 05:07.
Citera
2024-03-29, 21:27
Medlem
Är det någon som vet hur det går i det här fallet? Knäpptyst i lokaltidningarna.
Citera
2024-04-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Är det någon som vet hur det går i det här fallet? Knäpptyst i lokaltidningarna.

Det blev genast fart på fallet igen!

Åtalas efter stora knarkfyndet
Att polisens fynd var stort visste vi sedan tidigare. Men hur mycket knark som hittades har hittills inte varit känt. Nu vet vi – det blev jackpot när polisen slog till mot Norrköpingslägenheten.

Det är SVT Nyheter Öst som var först med att berätta att om det senaste i utredningen kring narkotikabeslaget på Norr i Norrköping i början av november. Nu har en person åtalats vid Norrköpings tingsrätt misstänkt för synnerligen grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott – efter fyndet som gjordes vid en husrannsakan.

Vad som hittades i lägenheten? Enligt SVT, som läst kammaråklagare Thomas Ramstedts stämningsansökan, rör det sig om 77 kilo cannabis, 6,5 kilo amfetamin och "lite mer än ett kilo" amfetamin.

Enligt SVT Nyheter Öst formulerar sig Thomas Ramstedt så här i åtalet: ”Brottet bör bedömas som synnerligen grovt eftersom det utgjort ett led i en verksamhet som utövats i organiserad form i syfte att i stor omfattning bedriva handel med narkotika och då det avsett en synnerligen stor mängd narkotika”.

Enligt SVT Nyheter Öst hittades också en pistol samt ammunition i lägenheten.
Citera
2024-04-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag hjälper dig med en länk. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...r-i-norrkoping

Tror killen kommer att få det riktigt tufft i finkan. Dels pedofil och dels orsakat så att knark för otroligt mycket pengar försvunnit.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-04-05 kl. 13:45.
Citera
2024-04-05, 13:46
Medlem
Stämningsansökan och fup

https://gofile.io/d/B5FbSv

.
Citera
2024-04-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou

Åtalas efter stora knarkfyndet
Att polisens fynd var stort visste vi sedan tidigare. Men hur mycket knark som hittades har hittills inte varit känt. Nu vet vi – det blev jackpot när polisen slog till mot Norrköpingslägenheten.

Det är SVT Nyheter Öst som var först med att berätta att om det senaste i utredningen kring narkotikabeslaget på Norr i Norrköping i början av november. Nu har en person åtalats vid Norrköpings tingsrätt misstänkt för synnerligen grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott – efter fyndet som gjordes vid en husrannsakan.

Vad som hittades i lägenheten? Enligt SVT, som läst kammaråklagare Thomas Ramstedts stämningsansökan, rör det sig om 77 kilo cannabis, 6,5 kilo amfetamin och "lite mer än ett kilo" amfetamin.

Enligt SVT Nyheter Öst formulerar sig Thomas Ramstedt så här i åtalet: ”Brottet bör bedömas som synnerligen grovt eftersom det utgjort ett led i en verksamhet som utövats i organiserad form i syfte att i stor omfattning bedriva handel med narkotika och då det avsett en synnerligen stor mängd narkotika”.

Enligt SVT Nyheter Öst hittades också en pistol samt ammunition i lägenheten.

67 av de 77 kg cannabis är industrihampa 0,3% THC. Fan sitter man och trycker med 67 kg industrihampa för? Är det CBD eller något?

SVT har skrivit amfetamin två ggr men ska vara 1,1 kg kokain.
Citera
2024-04-05, 14:50
Medlem
Han säger att han trodde att han skulle bli rånad eller skjuten av Dumpen.
Citera
2024-04-05, 15:00
Fytusan vilken grisig lägenhet
Citera
2024-04-05, 15:07
Medlem
Han var väl på botten redan innan och tog det här förvaringsjobbet pga skulder. Med allt det knarket hemma så blir han paranoid. Det är säkert sant som han säger: han trodde att han höll på att bli rånad.

Hur någon kan anförtro honom med all den narkotikan förstår jag inte. Klantigt.
Citera
2024-04-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de-va-Irfan
67 av de 77 kg cannabis är industrihampa 0,3% THC. Fan sitter man och trycker med 67 kg industrihampa för? Är det CBD eller något?

SVT har skrivit amfetamin två ggr men ska vara 1,1 kg kokain.

Polisen har hittat omfattande mängder narkotika i Norrköping, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna. Fyndet, som beräknas vara värt uppemot 100 miljoner kronor, gjordes i samband med ett vapenhot mot en sajt som hänger ut misstänkta pedofiler.
Citera
2024-04-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Stämningsansökan och fup

https://gofile.io/d/B5FbSv

.

Tack!

Jäklar vilken vidrig lägenhet.
Jäklar vad mycket knark.
Citera