2024-04-04, 10:29
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Du vill att jag outar mig?? Jag har redan sagt för mycket.

Ok, men vita pengar kommer synas i årsredovisningen som måste komma så småningom, kanske blir svårare att få ut inkomstuppgifter på Sara med tanke på hennes skyddade personuppgifter.
Citera
2024-04-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
342
En snut? Ska bli roligt att se dumpenhatande vänstermuppar försvara en polis.
Citera
2024-04-04, 10:33
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtrotaHebefili
En snut? Ska bli roligt att se dumpenhatande vänstermuppar försvara en polis.

Vet inte om en it-forensiker som jobbar med ljud(behandling) räknas som polis eller bara polisanställd?
Citera
2024-04-04, 10:44
Medlem
fido1986s avatar
https://delafil.se/30777897c29bd9d2/G%C3%B6teborgs_TR_B_6005-24_Aktbil_1_-_Maskad.pdf

Sara (Dumpen) stäms på 150 000kr i Skadestånd. Sen även ospecificerat belopp för ekonomisk skada och sveda och värk. Samt att de även ska stå för rättegångskostnaderna.

Om han vinner så sätter det ju en härligt prejudikat för alla andra gäddor och nästkommande gäddor. Samt att om Dumpen fortsätter sin verksamhet så trotsar de en fastställd dom. Dvs de vet att det är olagligt, men de gör det ändå.

Ska bli skoj att se vart det här tar vägen. Tyvärr så kan det dra ut på tiden misstänker jag.

Lessler eller någon annan fjolla kan ju berätta om normala handläggningstider för sådant här?
Senast redigerad av fido1986 2024-04-04 kl. 10:47.
Citera
2024-04-04, 10:51
Medlem
Folketstempels avatar
Mycket nytt idag.
Daniel berättar att han aldrig ens blev kontaktad av Sara Nilsson eller Patrik Sjöberg. Det var istället Impulskollen som ringde honom direkt och krävde närmare 50 000 för att stoppa uthängningen. Mannen som ringde sa att han hade fått tillgång till Daniels sexuella chattloggar med ett fiktivt barn.

Sanna berättar om sin kontakt med Impulskollens vd Michael Strandberg, oktober 2023. En kontakt som styrks av skärmdumpar som Dagens ETC tagit del av.

– Han jagade mig via telefon och sms och erbjöd mig mellan 10 000 och 15 000 kronor svart för varje man jag kunde slussa in i Impulskollen. Jag skulle vara inkastare och kasta in gäddor hos honom. Han skröt även om att han betalat en halv miljon kronor till Patrik och Sara.

Dumpens ansvariga utgivare Sara Nilsson tillbakavisar att Impulskollen betalat en halv miljon kronor till henne och Patrik Sjöbergs aktiebolag. Men hon medger att siffran ligger på 360 000 kronor per år.
https://archive.ph/PfXFi
Citera
2024-04-04, 10:55
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
https://delafil.se/30777897c29bd9d2/G%C3%B6teborgs_TR_B_6005-24_Aktbil_1_-_Maskad.pdf

Sara (Dumpen) stäms på 150 000kr i Skadestånd. Sen även ospecificerat belopp för ekonomisk skada och sveda och värk. Samt att de även ska stå för rättegångskostnaderna.

Om han vinner så sätter det ju en härligt prejudikat för alla andra gäddor och nästkommande gäddor. Samt att om Dumpen fortsätter sin verksamhet så trotsar de en fastställd dom. Dvs de vet att det är olagligt, men de gör det ändå.

Ska bli skoj att se vart det här tar vägen. Tyvärr så kan det dra ut på tiden misstänker jag.

Lessler eller någon annan fjolla kan ju berätta om normala handläggningstider för sådant här?

Det är inte ovanligt att det tar ett år innan dom avkunnas.
Citera
2024-04-04, 10:58
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Dumpens ansvariga utgivare Sara Nilsson tillbakavisar att Impulskollen betalat en halv miljon kronor till henne och Patrik Sjöbergs aktiebolag.

Känns väldigt noga formulerat av Sara att Impulskollen inte betalat en halv miljon till aktiebolaget.
Citera
2024-04-04, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Ok, men vita pengar kommer synas i årsredovisningen som måste komma så småningom, kanske blir svårare att få ut inkomstuppgifter på Sara med tanke på hennes skyddade personuppgifter.

De svarta syns inte där!
Citera
2024-04-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Känns väldigt noga formulerat av Sara att Impulskollen inte betalat en halv miljon till aktiebolaget.

Precis! Det luktar skumt här!
Citera
2024-04-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Blir de dömda kan det bli jobbigt för dem om många gäddor stämmer dem för förlorade löner samt skadestånd.Jag vill INTE vara Dumpen i så fall..

Speciellt inte om de första gäddor s anmäler då inte föreningen Dumpen fanns. Då får Sara ta av sina miljoner och betala tillbaka till dem personligen.
Citera
2024-04-04, 11:10
Medlem
En sak i Saras telefonintervju med ETC (På dumpens hemsida) sticker ut.

ETC frågar om Sara och Impulskollen är kompetenta att bedöma huruvida en person är självmordsbenägen och på så vis skjuta på publicering. Då svarar Sara att Rättspsyk brukar kontakta Dumpen och meddela att personen inte är frisk nog.

Det låter helt uppåt väggarna om det är så att sjukvården kontaktar Dumpen i syfte att bromsa publiceringar.

För övrigt är det ett spretigt, osammanhängande och desperat försvarstal av Dumpen. De är klart störda av detta. Även om det inte framkommer tillräckliga bevis för åtal så tror jag ETC närmar sig pudelns kärna.
Citera
2024-04-04, 11:12
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Blir de dömda kan det bli jobbigt för dem om många gäddor stämmer dem för förlorade löner samt skadestånd.Jag vill INTE vara Dumpen i så fall..

Speciellt inte om de första gäddor s anmäler då inte föreningen Dumpen fanns. Då får Sara ta av sina miljoner och betala tillbaka till dem personligen.

Jag är lite otydlig. Det är Sara som stäms i egenskap av ansvarig utgivare. Vet faktiskt inte om det är hon personligen som får betala eventuella skadestånd eller om Dumpen som företag/förening blir medskyldiga?

Bara att multiplicera skadeståndet med antalet gäddor. Ekonomisk skada innebär ju uteblivna arbetsinkomster - Ett jättebelopp antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in