Citat:
Ursprungligen postat av
Ochotnyryad
Min situation denna dag;
Jag arbetar natt som sjuksköterska. Bor på landet nära en mindre stad
Min gamla bil har gått sönder och har fått en lånebil istället med sommardäck
Vet att det kommer snö men vad ska jag göra? Sjukskriva mig? Finns varken kollegor att tillgå eller kollektivtrafik dessa tider
Ta en taxi? Det har jag inte råd med eftersom min lön som fast sjuksköterska ( inte hyr) tillåter det då jag snart också måste betala bilverkstan.
Tänkte när jag läste Oskars inlägg att han kan säkert åka taxi hit och dit men det är lätt att döma andra som inte har hans fördelar
Få tror jag var ute och söndagsåkte. Men jag kan ha fel
Det låter som en otroligt jobbig sits. Kan verkstaden hjälpa dig med vinterdäck till lånebilen, har du ringt dom och sagt att deras lånebil ej är laglig samt väldigt olämplig att framföra?
Sjk, läkare, räddningstjänst är nödvändiga funktioner som behöver kunna ta sig till jobbet. Jag som är ingenjör kan ju sitta och prutta i shorts hemma, mitt bidrag är ju att inte förvärra kaoset / trycket på vägarna.
Min fru är läkare och är i min mening för solidarisk mot sin arbetsgivare, jag tycker all sjukvårdspersonal skulle säga upp sig och bara köra hyr-timmar så djävla illa som regionerna behandlar er. Ni är så djävla viktiga och regioner sitter och slöar pengar på skit och pressar nu hyr-läkare/sjuksköterskor som använt detta för att tjäna lite extra och fylla alla hål som finns i bemanningen, en sits som regionerna själva har satt sig i.