Citat:
Ursprungligen postat av
Pstvftr
Lite osmart av Trump att sitta och skryta om att det är tack vare honom som grundlagsskyddet för aborter upphävdes. Inte bra heller för Trump att Florida antar strängare lagar där aborter efter sex veckor förbjuds, helt plötsligt kan Florida vara inom räckhåll för demokraterna och den som kan sin elektorsmatematik vet att i så fall är det godnatt för Trump.
Nu ska man absolut inte utgå från att Florida vinns av demokraterna, det är för tidigt men jag har skrivit det tidigare och skriver det igen, det mesta talar för Biden i det nationella valet.
MAGA-sympatisörer drar väldigt stora växlar på olika opinionsmätningar som görs just nu när det fortfarande är flera månader kvar till valet, jag tror ni lurar er själva. Ni kommer säkert tycka att jag bara bortförklarar Bidens siffror men efter den 5 november vet vi se vem som hade rätt, jag har absolut ingen anledning att tro något annat nu än att det blir fyra nya år för demokraterna i Vita Huset (kanske två år Biden+ två Harris?).
Trump ska ha kredd för han öppnade upp abortfrågan så folk med pro-life värderingar kan få sin röst hörd. Abort är inte konstitionell rätt utan nu när roe vs wade är borta så kan staterna bestämma själva vad som är lämpligt. För vilket annan presidentkandidat som helst hade det varit en dödsdom men inte Trump.
Har du sett Biden? Tror du han har fyra år till i sig? 2+2 vafan är det för taktik :P
Demokraterna kommer byta ut honom.